سود ۲ میلیارد تومانی خریداران این خودرو چینی

خریداران هونگچی از سامانه یکپارچه حدود ۲.۳ میلیارد تومان سود می‌برند. قیمت عرضه این خودرو در سامانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در بازار بیش از ۵ میلیارد تومان است.
سود ۲ میلیارد تومانی خریداران این خودرو چینی
کد خبر : ۶۴۵۹۳

 ورود خودروی هونگچی به جمع خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. بر این اساس ثبت نام این خودرو در سامانه یکپارچه از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و پایان امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت نیز به پایان می‌رسد.

خودرو هونگچی اچ ۵ در سامانه با قیمت ۲ میلیارد و ۷۶۲ تومان به خریداران تحویل می‌شود. اما این خودرو در بازار آزاد با قیمت بیش از ۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود؛ البته باید توجه داشت که این خودرو پیش از این تا قیمت ۱۰ میلیارد تومان هم در بازار ایران قیمت‌گذاری شده بود.

یکی از مهمترین دلایل قیمت بالای این خودرو ظاهر مدرن و لوکس آن است که تقریبا از همه خودرو‌های چینی یک سروگردن بالاتر است. به همین دلیل در غیبت برند‌های بزرگ اروپایی این خودرو یکه تاز میدان شده‌است.

هرچند نباید فراموش کرد که این خودرو هم اکنون در بازار‌های اروپایی نیز خواهان دارد. زیرا می‌تواند با برند‌های لوکس اروپا نیز رقابت کند.

ویژگی‌های فنی هونچی اچ ۵
این خودرو از سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است. نسل جدید آن که لوکس‌تر بوده و از سال ۲۰۳۳ وارد بازار چین شده، از پلتفرم مزدا ۶ بهره می‌برد. از نظر موتوری دارای حجم‌های ۱.۵ لیتری، ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری است.

موتور ۱.۵ لیتری توربو این خودرو دارای ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور است. شتاب این مدل ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۱۵ کیلومتر است و در صد کیلومتر نیز ۶.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در مورد گزینه موتور ۱.۸ لیتری توربو این خودرو دارای ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب این مدل ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۲۰ کیلومتر است و در صد کیلومتر نیز ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

همچنین در مدل موتور ۲ لیتری توربو این خودرو دارای ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب این مدل ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۳۰ کیلومتر است و در صد کیلومتر نیز ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

آپشن‌های هونچی اچ ۵
از مهمترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز هیدرولیکی، ترمز پارک برقی، سیستم توقف خودکار، سیستم حفاظتی ضد مانع، تشخیص مانع، کیسه هوای جانبی و سرنشی، سیستم پایش خستگی راننده، رادار تشخیص نقطه کور، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار تصادف از جلو و عقب، صندلی برقی حافظه دار راننده با ۱۲ حالت، دوربین ۳۶۰ درجه، قابلیت رانندگی در سه حالت اقتصادی، اسپرت و نرمال، باز و بسته شدن درب باک با ریموت هستند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر