راهنمای انتخاب تور 5 ستاره کربلا

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از زائران عتبات عالیات، هتل‌های اسکان در شهر‌های زیارتی عراق است.
راهنمای انتخاب تور 5 ستاره کربلا
کد خبر : ۶۴۶۰۵

با‌ توجه به اینکه، سطح هتل‌داری در عراق، به‌طورکلی نسبت به ایران پایین‌تر است، مسافران به‌ دنبال آن هستند که در بهترین هتل‌های عراق اسکان پیدا کنند. از این رو، تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره را انتخاب می‌کنند. در این مطلب، به معرفی این دسته از تور‌های ویژه سازمان حج و زیارت خواهیم پرداخت و راهنمای کاملی برای آشنایی و رزرو این تور‌ها به شما ارائه خواهیم داد.

مزیت تور کربلا هوایی در هتل ۵ ستاره

در نگاه اول، دو مزیت اساسی این تور‌ها مشخص می‌شود. یکی سفر به عراق با هواپیماست که در صرفه‌جویی وقت و کم کردن خستگی سفر، تأثیر بسزایی دارد و دیگری اسکان در هتل‌های ۵ ستاره. اما باید دید که مزیت این تورها، تنها به همین دو مورد خلاصه می‌شود یا خیر.

درواقع یکی از امکانات مهمی که شما با رزرو تور کربلا هوایی به دست می‌آورید، دریافت ارز مسافرتی عراق است. ارزی که با نرخ دولتی تا سقف ۵۰۰ دلار به افراد بالای ۱۸ سالی که سفر هوایی خواهند رفت، داده می‌شود. تفاوت قیمت این ارز با بازار آزاد، باعث می‌شود تا در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی قابل توجهی شود.

شما پس از درخواست این ارز، ازطریق بانک ملی (نرم‌افزار بله)، بانک ملت یا بانک سامان و پرداخت هزینه‌ آن، می‌توانید پس از عبور از گیت پلیس گذرنامه فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، مقدار ارز مدنظر خود را از باجه‌های این بانک‌ها یا خودپرداز‌های ارزی، دریافت کنید.

علاوه بر این موضوع، در برخی از تور‌های هوایی هتل ۵ ستاره، امکانات ویژه‌ای در هتل‌های اسکان، برای زائران ارائه می‌شود؛ مثلاً در حالت عادی، وعده‌های غذایی در آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت، طبخ و در هتل‌، سرو و توزیع می‌شود؛ اما در برخی از هتل‌های ۵ ستاره تأییدشده سازمان حج، وعده‌های غذایی به‌صورت منو بوفه، توسط خود هتل ارائه می‌شود که می‌تواند تجربه متفاوت و جذابی باشد.

هتل های ۵ ستاره در کربلا، نجف و کاظمین

راهنمای انتخاب تور 5 ستاره کربلا

پیش از معرفی بهترین هتل‌های عراق در شهر‌های زیارتی، نوعی از درجه‌بندی را به شما ارائه خواهیم داد که حج و زیارت برای دسته‌بندی و مقایسه بهتر بین هتل‌ها در شهر‌های زیارتی ارائه داده است. این نوع درجه‌بندی از درجه‌های اصلی ۱، ۲ و ۳ تشکیل شده است و هر کدام از این سه درجه، به سه سطح فرعی الف، ب و ج تقسیم‌ بندی می‌شوند. به‌‌این‌ترتیب بالاترین درجه، ۱الف خواهد بود و پایین‌ترین آن، درجه ۳ج است. قابل ذکر است که تمامی هتل‌هایی که سازمان حج و زیارت درنظر می‌گیرد، جزو هتل‌های نزدیک به حرم محسوب می‌شوند.

هتل‌هایی که تحت عنوان ۵ستاره شناخته می‌شوند، تا درجه ۲الف را شامل می‌شوند. البته نجف، کربلا و کاظمین، هتل‌هایی در سطح ۱الف ندارند و در درجه ۱ب نیز هتل‌های بسیار کمی وجود دارد. بهترین هتل‌های عراق در سطح ۱ج و ۲الف قرار دارند.

در کربلا، هتل امپراطور، هتل عطاءالوارث، هتل کورال، هتل برج‌الخلیج، هتل کربلاالدولی، هتل الملک، هتل جابر، هتل الریان، هتل ابراج‌الشرق، هتل جواهر، هتل دره‌الرسول، هتل برج‌الحارث، هتل برج‌الاماره و هتل برج‌النقاش جزء هتل‌های ۵ ستاره‌‌ای به شمار می‌آیند که سازمان حج و زیارت در تور‌های کربلا خود، برای اسکان زائران اجاره و رزرو می‌کند.

از بهترین هتل‌های نجف نیز می‌توان به هتل کوثر، هتل برج‌المولی، هتل اوروک، هتل المحاسن، هتل یاقوت، هتل کراون پلاس، هتل الاغنار و هتل ارض‌القداح اشاره کرد که زائران عتبات عالیات در طول مدت اقامت خود در نجف، در آن هتل‌ها ساکن هستند.

در کاظمین تنوع و کیفیت‌ هتل‌ها نسبت به کربلا و نجف، پایین‌تر است؛ به‌طوری‌که تنها هتل برج‌الجواد در درجه ۱ب و هتل خفاجی در سطح ۲الف قرار دارد. با این حساب، دیگر‌ هتل‌های درجه۲، یعنی ۲ب و ۲ج نیز برای اسکان زائران در تور‌های ویژه کربلا درنظر گرفته می‌شود؛ مثل هتل کمیل، هتل سراج‌المنیر، هتل قرطاج، هتل قصرالکاظمیه و هتل جوهره شومان.

برنامه سفر در تور‌های کربلا با هتل ۵ ستاره

راهنمای انتخاب تور 5 ستاره کربلا

برنامه سفر در این نوع تور‌ها نیز، تفاوت چندانی با تور‌های عادی ندارد. پرواز‌ها معمولاً به فرودگاه نجف فرود می‌آیند و تعداد اندکی از آنها نیز، در بغداد به زمین می‌نشینند. تعداد روز‌های اسکان در شهر‌های زیارتی به‌صورت ۶ شب و ۷ روز یا ۷ شب و ۸ روز است. ترتیب اقامت زائران در این شهرها نیز متفاوت است و بستگی به برنامه کاروان دارد. شما با رزرو این تورها، معمولاً ۳ شب در نجف و ۳ شب در کربلا اقامت خواهید داشت و یک شب را در کاظمین سپری خواهید کرد. در برخی از تور‌های خاص نیز، به تعداد روز‌های اقامت در کربلا اضافه می‌کنند و از آن طرف، یا یک شب از اقامت شما در نجف، کاسته خواهد شد. یا آنکه در کاظمین اسکان نخواهید داشت.

همچنین در برنامه زیارت دوره، در یکی از روز‌های اسکان شما در نجف، به کوفه راهی خواهید شد تا از مسجد اعظم کوفه، آرامگاه میثم تمار و مرقد امامزاده ابراهیم غمر بازدید کنید. مسجد سهله نیز یا در این دوره، زیارت خواهد شد، یا در روز آخر و پیش از عزیمت به کربلا.

در کربلا علاوه‌ بر زیارت حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، بازدید از کف‌العباس، خیمه‌گاه امام حسین (ع)، تل زینبیه، نهر علقمه و مقام امام زمان (عج) انجام می‌گیرد. همچنین از آرامگاه طفلان مسلم در مسیر تشرف به کاظمین نیز بازدید و زیارت خواهید کرد. سپس در کاظمین به زیارت حرم امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) مشرف خواهید شد و پس از زیارت آرامگاه سیدمحمد در مسیر سامرا، به‌سوی حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)، راهی خواهید شد.

قیمت و هزینه سفر با تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره

هزینه سفر در این تور‌ها، بین ۱۷ تا ۲۲ میلیون تومان است. مثلاً بهترین تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره از تهران، قیمتی در حدود ۱۹ میلیون تومان دارد و مشابه امکانات این تور از مشهد نیز، در حدود ۲۲ میلیون تومان خواهد بود.

همچنین هزینه تور برای کودک بین ۲ تا ۱۲ سال، حدود ۸۰۰ هزار تومان کمتر از افراد بزرگسال است و برای نوزاد زیر ۲ سال نیز تنها شامل هزینه بیمه او، یعنی حدود ۱ میلیون تومان می‌شود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که بیشترین این تورها، از مبدأ تهران برگزار می‌شود و شهر‌های بزرگ دیگر همچون، مشهد، تهران، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج، به تعداد دفعات کمتری این تور‌های ویژه را برگزار می‌کنند.

قابل ذکر است که در برخی از ایام سال نیز، برای رفاه حال زائران و تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، این تور‌ها با تخفیف‌ها ویژه‌ای ارائه می‌شوند؛ به‌طوری‌که هزینه‌ سفر را از ۱ میلیون تا ۴ میلیون تومان کاهش می‌دهد.

لیست تور‌های لوکس کربلا

در جدول زیر، به معرفی و ارائه برخی از این تور‌های لوکس کربلا سازمان حج و زیارت پرداخته‌ایم.

نوع تور

هتل نجف

هتل کربلا

هتل کاظمین

قیمت

۷‌شب، از تهران

اوروک

کورال

جوهره شومان

۱۹ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان

۶‌شب، از تهران

کوثر

عطاءالوارث (منو بوفه)

گروه ۲ب

۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۷‌شب، از تهران

کوثر

دره‌الرسول

گروه ۲ب

۱۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان

۷‌شب، از تهران

اوروک

برج‌الخلیج

کمیل

۱۸ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان

۷‌شب، از تهران

المحاسن

کورال

قصرالکاظمیه

۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۷‌شب، از تهران

یاقوت

الریان

کمیل

۱۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان

سخن آخر

در این مطلب، به‌طور کامل، به بررسی و ارائه امکانات و ویژگی‌ تور‌های لوکس کربلا، یعنی تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره پرداختیم. تور‌هایی که می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز و شیرینی را برای زائران به‌همراه داشته باشد.

نکته‌ای که در هنگام انتخاب و رزرو تور‌های لوکس کربلا باید دقت کنید، انتخاب دفاتر زیارتی رسمی و زیرنظر حج و زیارت است؛ چراکه برخی از دفاتر آزادبر نیز اقدام به برگزاری تور‌های ویژه‌ می‌کنند، اما در قبال امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت آنها بیشتر است.

پیشنهاد ویژه‌ دیگری که به عاشقان زیارت مرقد ائمه‌ اطهار می‌کنیم، زیارت حرم امام رضا (ع) با تور مشهد هوایی است. تجربه‌ لذت‌بخشی که همراه با اسکان در بهترین هتل‌های مشهد، بیشتر هم خواهد شد.

منبع: آوای رسم سفر

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر