علیرغم ناترازی شدید انرژی که بسیاری از کارشناسان اصلیترین راهکار رفع آن را افزایش قیمت بنزین میدانند، به نظر نمیرسد دولت در ماه اسفند یا ایام نوروز تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین داشته باشد و به احتمال فراوان این موضوع تا پس از ایام نوروز مطرح نخواهد شد.
طرح حذف کارت سوخت و اختصاص یارانه بنزین به کارت بانکی اشخاص، یکی از موضوعات داغ اقتصادی در ماههای اخیر بوده، موضوعی که اخیرا جزییات بیشتری از آن اعلام شده است.
حسین خوش اقبال سرپرست فرمانداری تهران امروز در نشست کمیته نظارت بر مصرف انرژی که با حضور نمایندگان شرکت گاز استان، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و شرکت پخش فرآوردههای نفتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: برق ۵۴ اداره دولتی و خصوصی شهر تهران درروز جاری به دلیل عدم رعایت مصوبات مربوط به مدیریت مصرف انرژی قطع خواهد شد.
رضا سپهوند عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: الان به بهانه اینکه ما مشاغل زیادی در حوزه خودرو داریم، خودروهای پر مصرف و ناایمن را تولید میکنیم.
ویس کرمی در خصوص سهمیه بنزین نوروزی گفت: سهمیه بنزین نوروزی تخصیص پیدا نخواهد کرد. با این حال، جای نگرانی نیست؛ برای تعطیلات نوروزی حجم بنزین مناسبی ذخیرهسازی شده و مسافران نوروزی با کمبود بنزین مواجه نخواهند شد.
اگر رشد بخش نفت در دو فصل پاییز و زمستان امسال مشابه سال گذشته باشد در این صورت سهم هر ایرانی از ارزش افزوده بخش نفت بالاتر از ۲۸ میلیون تومان خواهد بود. با اینکه سهم ایرانیان از نفت در شش سال گذشته صعودی بوده است، اما همچنان این رقم از مقدار سال ۹۶ پایینتر است.
بیمه مرکزی به مالکان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث هشدار داد که کارتهای سوخت آنان به زودی و با گسترش زیرساختهای دیتایی و اتصال به شبکه ستاد حمل و نقل و سوخت، قفل خواهد شد و تا زمانی بیمه نامه نخرند، امکان استفاده از آن را نخواهند داشت.
سعید رحمانسالاری، مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، اعلام کرد که با هدف ارتقاء زیرساختهای سوختگیری سیانجی در استان سیستان و بلوچستان، برنامهریزی شده است تا علاوه بر گسترش جایگاههای سوخت در سایر شهرهای این استان، تعداد کارگاههای تبدیل خودروهای عمومی بنزینسوز به دوگانهسوز نیز تا پایان سال جاری افزایش یابد.
شرکت کرسنت گس کورپوریشن (Crescent Gas Corporation) با حکم دادگاه، ساختمانهای شرکت ملی نفت را یک به یک مصادره و به نفع خود به فروش میگذارد. تا به حال شرکت ملی نفت ۲ ساختمان خود در اروپا را از دست داده است. روز گذشته خبر مصادره ساختمان این شرکت در روتردام هلند منتشر شد. اردیبهشت امسال نیز خبر مصادره و فروش ساختمان شرکت ملی نفت در لندن از سوی پایگاه اینترنتی نشنال مخابره شده بود.