این روزنامه در شماره روز پنجشنبه با انتشار نتایج یک پیمایش، به گرایشهای مردم به شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی پرداخته و نوشته که «تنها ۳۰ درصد کاربران گفتهاند که پیش از ناآرامیهای اخیر از فیلترشکن و پروکسی استفاده میکردهاند اما در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد کاربران از فیلترشکن استفاده میکنند».
بر اساس گزارش فرهیختگان، «از این تعداد، حدود ۳۰ درصد از فیلترشکنهای پولی-که حدود ۷۰ درصد آنها ماهیانه بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومان هزینه میکنند- و ۷۰ درصد از پروکسیها و فیلترشکنهای رایگان خارجی استفاده میکنند».
معنای این یافته این است که «۱۸ درصد» کاربران ایرانی از فیلترشکنهای پولی استفاده میکنند؛ «اگر ۶۰ میلیون کاربر مفروض باشند و به صورت میانگین ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان هزینه کنند، به عدد تقریبی ۱۶ هزار میلیارد تومان در سال میرسیم!»