یوسف نوری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا برخی از معلمان در طرح رتبه بندی، رتبه «صفر» دریافت کرده اند، گفت: در قانون رتبه بندی امتیاز بعضی از شایستگی ها اگر از حد نصاب کمتر باشد، آن رتبه «صفر» می شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش حد نصابی را برای شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای مشخص کرده که اگر معلمی آن نصاب یا نمره کف را کسب نکند، به او امتیاز صفر داده می شود.
آقای نوری تأکید کرد: معلمانی که رتبه صفر کسب کنند همچنان فرصت دارند، باید خود را ارتقا دهند و اگر امتیازشان بالا شود و امتیاز حداقل را کسب کنند در طرح رتبه بندی مشارکت داده خواهند شد.
وی به برخی از عوامل موثر در رتبه بندی معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی، دستاورد ها و خلاقیت های نو آوری، تالیف و تدوین کتاب، تالیف و تدوین مقاله، شایستگی های حرفه ای، کسب مقام در مسابقات، رویداد ها و جشنواره ها، طرح های آموزشی، مشارکت در کارگاه ها و شورا ها، یادگیری مداوم، خلاقیت و نو آوری، سنوات خدمت، دریافت تقدیر نامه، دوره ضمن خدمت، ارزشیابی عملکرد سالیانه و سابقه تدریس از جمله عوامل موثر در کسب امتیاز در طرح رتبه بندی است.
آقای نوری همچنین گفت که سامانه ای برای ثبت اعتراضات معلمان پیش بینی شده است که معلمان معترض می توانند اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند. پس از آن هیاتهای ممیزی اعتراضات را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند.