خبرگزاری تسنیم به عنوان رسانه حامی دولت نوشت: معلمانی برای تولید مقاله به اسم خودشان برای کسب رتبههای بالاتر در طرح رتبه بندی فرهنگیان پول دادند و تخلف کردند.
این خبرگزاری با بیان اشکالاتی به طرح رتبهبندی معلمان نوشت: معلمی با ۹ سال سابقه کار از شهرستان اُرزوئیه در استان کرمان درباره رتبه خود میگوید: فاقد رتبه تعیین شدهام؛ در بخش شایستگیهای تخصصی، عمومی و تجربه رتبه ۳ را کسب کردم، اما در قسمت شایستگیهای حرفهای که تأیید آن بهعهده مدیر مدرسه است، امتیاز پایین به من تعلق گرفت.
مواردی مانند شرکت در اردوهای جهادی یا مؤسسات خیریه دارای امتیاز بود و باید مستندات و مدارک را بارگذاری میکردیم اما، مگر فردی که به مؤسسات خیریه کمک میکند از آنها مدرک میگیرد؟ برخی معلمان در دوران کرونا تلاش بسیاری کردند تا برای دانشآموزان خود موبایل تهیه کنند، آیا برای این اقدامات مدرک دارند؟
نحوه امتیازدهی در رتبهبندی فرهنگیان اشکالات بسیاری داشت و نمیتوان معلمان مقاطع تحصیلی مختلف را با یک فرم ارزیابی کرد حتی برخی افراد برای جمعآوری مستندات به روشهای غیرقانونی متوسل شدند بهعنوان مثال پول دادند تا به اسم آنها مقاله ثبت شود یا از مؤسسات خیریه، مدرک دریافت کنند! معلم روستا و مناطق محروم که فقط به فکر کیفیت کار است، فرصتی برای شرکت در مسابقات و جمعآوری مستندات ندارد، آیا معلم بودن او امتیاز ندارد؟