چرا به جای دلار تتر بخریم؟ برسی مزیت تتر در مقایسه با دلار

رمزارزها انواع گوناگونی دارند و به علت مزایای منحصربه‌فردشان، مورد استقبال طیف گسترده‌ای از افراد قرار گرفته‌اند. یک نمونه از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال، «تتر» است که تقریبا اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند، با آن آشنا بوده و بارها با سوال چرا به جای دلار تتر بخریم؟ مواجه شده اند.
چرا به جای دلار تتر بخریم؟ برسی مزیت تتر در مقایسه با دلار
کد خبر : ۱۷۵۱۹

گزارش آگهی | کریپتو کارنسی Crypto Currency که به فارسی به آن رمزارز گفته می‌شود، در اصل نوعی ارز دیجیتال بوده که اخیرا در بسیاری از نقاط جهان جایگزین پول رایج شده است.
رمزارزها انواع گوناگونی دارند و به علت مزایای منحصربه‌فردشان، مورد استقبال طیف گسترده‌ای از افراد قرار گرفته‌اند. یک نمونه از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال، «تتر» است که تقریبا اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند، با آن آشنا بوده و بارها با سوال چرا به جای دلار تتر بخریم؟ مواجه شده اند. این روزها خرید تتر ارزان از صرافی‌های مطمئن، به یک دغدغه اساسی برای خریداران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تبدیل شده است؛ به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به معرفی «تتر» پرداخته و بررسی کنیم که آیا باید به جای دلار تتر بخریم؟!

تتر

 

ارز دیجیتال تتر چیست؟

«تتر» رمزارزی با ارزش ثابت است که می‌توان ارزش آن را معادل یک دلار در نظر گرفت. این ارز دیجیتال پشتوانه‌ای قدرتمند دارد و همین امر آن را در شرایطی پایدار قرار می‌دهد. در و‌اقع پشتوانه این کوین، مقدار پول فیاتی بوده که توسط شرکت تتر در موسسات مختلف ذخیره شده است. از همین رو، می‌توان گفت که به ازای هر تتر ایجاد شده، ارزش دلاری آن نیز ذخیره می‌شود. البته که اخیرا به جای ذخیره دلاری، شرکت‌ها‌ از سرمایه‌‌گذاری‌های مختلفی به عنوان پشتیبان تترهای ایجاد شده استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید تتر از یک صرافی معتبر را دارید، می‌توانید نحوه خرید و قیمت لحظه‌ای آن را از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس جویا شوید.

دلار + تتر

 

تاریخچه استیبل کوین تتر

این استیبل کوین در سال ۲۰۱۴ با نام «RealCoin» ابداع شد؛ اما پس از گذشت مدتی، نام آن به «تتر» تغییر یافت. معاملات تتر به طور رسمی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد؛ اما پس از مدتی یک اتفاق شوکه‌کننده کاربران تتر را تحت تاثیر قرار داد. در سال ۲۰۱۷، شبکه تتر هک و ۳۱ میلیون دلار به سرقت رفت. نهایتاً این اتفاق باعث ایجاد هاردفورکی در شبکه شد! اما حواشی تتر به همین جا ختم نشد. در ابتدای سال ۲۰۱۸، شرکت تتر حسابرسی اموال خود را نیمه‌ تمام گذاشت و قانون‌‌گذاران با ارسال احضاریه‌ای، ابراز نگرانی خود را بابت عدم پشتیبانی شرکت اعلام نمودند.
در سال ۲۰۱۹، دادستان نیویورک شرکت مادر تتر و یک صرافی مطرح آن زمان را به پنهان‌کاری زیان سرمایه‌‌گذاران متهم کرد. ضمنا شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت بیتفینکس برای پوشش مقداری از ضرر و زیان، حداقل ۷۰۰ میلیون دلار از ذخیره تتر را برداشته بود. البته که مدیریت هر دو شرکت این ادعا را رد کردند. آن‌ها مدعی شدند که گزارشات و مطالبات مذکور خلاف واقعیت هستند.
در سال‌های گذشته، با بالا رفتن ارزش بازار ارزهای دیجیتال، قانون‌‌گذاران به مساله استیبل‌ کوین‌ها توجه بیشتری نشان داده‌اند. ذخیره نکردن میزان دلار برابر با تترهای ایجاد شده، می‌تواند در آینده نه‌چندان دور مشکلات بزرگی را برای اقتصاد جهانی به وجود آورد.

مکانیزم عملکرد رمز ارز تتر چگونه است؟

به طور کلی باید گفت که ارز دیجیتال تتر، در دسته «استیبل کوین‌ها» قرار می‌گیرد. ارزش این دسته از ارزها ثابت بوده و معمولا به دارایی‌های فیزیکی مانند ارز‌های فیات و طلا وابسته هستند. استیبل‌ کوین‌ها برای در امان ماندن معامله‌گران از نوسانات بازار به وجود آمدند؛ به همین علت، سرمایه‌گذاران از آن‌ها برای مبادله با خیالی آسوده استفاده می‌کنند.
همان طور که گفته شد، به ازای هر یک تتر در گردش، یک ارز فیات از آن پشتیبانی می‌کند. استیبل‌ کوین‌ها انواع گوناگونی دارند:

●       ارزهای باثبات با پشتوانه دیگر رمز ارزها

●       استیبل ‌کوین‌های الگوریتمی

استیبل کوین‌های با پشتوانه رمزارز دقیقاً شبیه دسته اول بوده با این فرق که به جای پشتوانه ارز، از پشتوانه ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم و بیت‌ کوین استفاده می‌کنند. استیبل‌ کوین‌های دسته سوم نیز پشتوانه خاصی نداشته و عرضه آن‌ها به‌وسیله یک الگوریتم و بر اساس تقاضای بازار تنظیم می‌شود. بر اساس تغییرات در میزان عرضه و تقاضا، الگوریتم استیبل کوین‌ها را می‌سوزاند و یا کوین‌های جدید صادر می‌کند تا ارزش آن را ثابت نگه دارد.

1

چرا به جای دلار تتر بخریم؟

برای یافتن پاسخی جامع برای پرسش «چرا به جای دلار تتر بخریم؟» باید بگوییم که «تتر» پلی بین ارزهای دیجیتال و فیات خلق کرده است. این توکن طوری طراحی شده که ثبات بالا و پایین‌ترین میزان کارمزد را برای کاربران خود به ارمغان ‌آورد. ارزش «تتر» متناسب با دلار آمریکا تعیین شده و حدودا معادل یک دلار آمریکا ارزش دارد. اما همچنان، خرید و فروش تتر یا هر رمزارز دیگری بدون کسب اطلاعات کافی در این زمینه، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
نکته: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط «Crypto Compare»، اکثر معاملات انجام شده برای بیت‌ کوین، با جفت تتر انجام می‌پذیرد.

مقایسه دلار و ارز تتر؛ چرا به جای دلار تتر بخریم؟

همانطور که می‌دانید، تتر یک دارایی دیجیتالی بوده و خرید، فروش و نگهداری از آن، نسبت به پول فیزیکی بسیار راحت‌تر است.
برای خرید یک دلار، لازم است به صورت حضوری به صرافی‌ها مراجعه کنید؛ حتی شاید برای دریافت دلار بیشتر، به مشکل بخورید. این در حالی است که شما با خرید تتر می‌توانید این مشکلات را به‌ راحتی برطرف کرده و بدون محدودیت در دنیای رمزارزها فعالیت کنید. برای خرید تتر کافی است در یک صرافی معتبر مانند صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ثبت‌نام کرده و به میزان دلخواه خود تتر تهیه کنید. خرید تتر محدودیت کمتری نسبت به خرید دلار کاغذی دارد.
به منظور فروش تتر نیز می‌توانید از روش مشابه در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اقدام به فروش تتر با بهترین قیمت کنید.
همچنین نگهداری از تتر نسبت به دلار فیزیکی به دلایل گوناگون امن‌تر خواهد بود. باتوجه به امنیت بالایی که کیف پول‌های دیجیتالی برای کاربران خود فراهم می‌کنند، فقط خود شما قادر خواهید بود که به داراییتان دسترسی داشته باشید. البته رعایت نکات امنیتی در فضای رمزارزها نیز از واجبات فعالیت در این بازار نوین محسوب می‌شود.

USDT

مزیت تتر نسبت به دلار چیست؟

مزایای زیر می‌تواند علت خرید تتر به جای دلار را توجیه کند:

●       سرعت بالا

●       مستقل بودن

●       ارزش ثابت

●       کارمزد انتقال پایین

●       پشتوانه قوی

●       نگهداری آسان
تتر می‌تواند یک جایگزین عالی برای افرادی باشد که قصد دارند روی دلار سرمایه‌گذاری کنند. با توجه به اینکه تتر ارزشی نسبتا ثابت دارد، توانسته محبوبیت چشمگیری را در میان سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال کسب کند.
سوالات متداول
دلار تتر چیست؟
دلار تتر USDT درواقع همان ارز دیجیتال تتر است که اصطلاحاً آن را «استیبل کوین تتر» نیز می‌نامند.
آیا می‌توان تتر را بدون تبادل با ارز‌ دیجیتال دیگری خرید ؟
بله، شما می‌توانید این ارز دیجیتال را به طور مستقیم با ارز فیات مد نظر خود از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری نمایید.
چرا به جای دلار تتر بخریم؟
با توجه به امنیت، سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌های تتر، بسیاری از کارشناسان این حوزه خرید تتر را به جای دلار پیشنهاد می کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر