چرا باید از آنالیتیکس GA4 استفاده کنیم؟

هر کسب و کاری که در فضای آنلاین حضور دارد، باید برای بررسی عملکرد خود از ابزارهای تجزیه و تحلیل دیتا استفاده کند. در این راستا، گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل وب سایت است و به شما کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های موجود عملکرد خود را بهبود دهید.
چرا باید از آنالیتیکس GA4 استفاده کنیم؟
کد خبر : ۲۱۴۲۴

با توجه به محبوبیت بالایی که گوگل آنالیتیکس در میان بازاریابان دیجیتال به‌دست آورده است، در ادامه می‌خواهیم دلایل استفاده از ابزار آنالیتیکس GA4 را به شما توضیح دهیم و به معرفی مزایای استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

خبر مهم برای کاربران گوگل آنالیتیکس؛ ۱۰ تیر آخرین روز استفاده از نسخه Universal

در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ جدیدترین نسخه از گوگل آنالیتیکس (GA4) منتشر شد؛ با انتشار GA4، سوالات زیادی در ذهن فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ شکل گرفت؛ از جمله اینکه این نسخه چه تفاوتی با نسخه یونیورسال دارد و چه امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. از طرف دیگر، از آنجایی که به‌زودی نسخه یونیورسال از میدان کنار می‌رود و تنها تا ۱۰ تیر قابل استفاده است، analytics GA4  بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

امکانات Analytics GA4 نسبت به نسخه Universal چیست؟

از مهم‌ترین تفاوت‌های میان آنالیتیکس GA4 و یونیورسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- احتمالا اولین تغییر GA4 نسبت به نسخه یونیورسال که توجه افراد را به خود جلب می‌کند،‌ شکل ظاهری بخش Home آنالیتیکس GA4 باشد. در نسخه جدید، برخی از منوهای یونیورسال حذف شده‌اند و برخی دیگر نیز با سایر بخش‌ها ترکیب شده‌اند.

۲- در نسخه یونیورسال گوگل آنالیتیکس، اندازه‌گیری و نمایش داده‌ها بر اساس سِشِن (Session) انجام می‌شد؛ به این معنا که در نسخه یونیورسال، هر رفتاری که کاربر در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌داد ثبت می‌شد؛ ولی در نسخه جدید، GA4 داده‌ها را بر مبنای مدل Event اندازه‌گیری می‌کند. به‌گونه‌ای که هر رفتار کاربر در نسخه دسکتاپ یا تلفن همراه به‌عنوان یک Event در نظر گرفته می‌شود.

مزیت بسیار مهمی که Event ها دارند این است که نسبت به نسخه یونیورسال اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند.

۳- یکی از امکانات جدیدی که در analytics GA4 در اختیار کاربران قرار گرفته است، قابلیت دیباگینگ Debugging)) است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به‌صورت لحظه‌ای رفتار کاربر در وب سایت را رصد کنید.

۴- بر خلاف نسخه یونیورسال، آنالیتیکس GA4 به‌راحتی از دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند؛ به این معنا که شما می‌توانید چندین جریان داده را به حساب خود در آنالیتیکس GA4 وصل کنید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

۵- از آنجایی که جریان داده‌ای که توسط دستگاه‌های تلفن همراه تولید می‌شود فرمت متفاوتی با داده‌های دسکتاپ دارد، در نسخه GA4 گوگل آنالیتیکس تمام داده‌ها در قالب «Event» یکپارچه می‌شوند. با توجه به اینکه امکان انجام تنظیمات پیشرفته در Eventها وجود دارد، هرچه آن‌ها را دقیق‌تر تنظیم کنید می‌توانید راحت‌تر عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید.

همانطور که متوجه شدید، آنالیتیکس GA4 نگاه کاربران به تجزیه و تحلیل داده‌ها را تغییر داده است. امکانات جدیدی که ابزار گوگل در اختیار دیجیتال مارکترها قرار داده باعث شده تا آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه بتوانند عملکرد وب سایت خود را بررسی کنند و با ذهنی بازتر استراتژی‌های بازاریابی خود را طراحی کنند.

در همین راستا، ژاکت آکادمی تصمیم گرفته تا با برگزاری دوره آموزش گوگل آنالیتیکس GA4، نحوه کار با ابزار آنالیتیکس GA4 را به‌طور کامل به شما آموزش دهد. این دوره توسط متخصصان حرفه‌ای حوزه دیجیتال مارکتینگ و به صورت تخصصی و عملی ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، هزینه شرکت در آن نیز به‌صرفه است. به همین خاطر اگر به کار در صنعت دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید، شرکت در این دوره بهترین فرصت برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

چرا باید GA4 را یاد بگیرید؟

ممکن است همچنان این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که با وجود تسلط بر گوگل آنالیتیکس یونیورسال، چه لزومی به یادگیری GA4 وجود دارد؟

در قدم اول باید به این نکته توجه داشته باشید که نسخه یونیورسال تا ۱۰ تیر سال جاری اعتبار دارد و پس از آن، باید نسخه جدیدتر (GA4) را نصب کنید؛ اما امکانات GA4 آنقدر متنوع و کاربردی هستند که حتی اگر نسخه یونیورسال همچنان اعتبار داشت نیز به استفاده از آن روی آورید. زیرا در GA4 می‌توانید:

Picture4

  • رفتار کاربر در چندین دستگاه و پلتفرم را در یک نمای واحد رصد کنید و به‌ تصویر کامل‌تری نسبت به رفتار او در وب سایت خود دست پیدا کنید.
  • عملکرد وب سایت خود را دقیق‌تر مشاهده کنید و آن را با در دست داشتن جزئیات بیشتری تحلیل کنید.
  • به کمک قابلیت‌هایی که GA4 در اختیار شما قرار داده است، مدت زمان ماندن کاربر در وب سایت و احتمال ریزش مخاطبان خود را پیش‌بینی کنید.
  • مطمئن‌ شوید که از بالاترین سطح ممکن در امنیت داده‌ها برخوردار هستید. به این ترتیب رضایت کاربران  وب سایت نیز افزایش پیدا می‌کند و احتمال بازدید و تعامل آن‌ها با وب سایت شما نیز بیشتر می‌شود.
  • داده‌های آنالیتیکس را با گوگل ادز ادغام کنید و عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را راحت‌تر بررسی کنید.
  • راحت‌تر داده‌ها را تحلیل کنید؛ زیرا GA4 ابزارهای متنوعی را برای تجسم داده‌ها ارائه کرده است.

بنابراین برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ راهی جز آموزش GA4 وجود ندارد. اگر به ابزار آنالیتیکس GA4 مسلط شوید، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی دقیق‌تری را تدوین کنید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس رفتار کاربر طراحی کنید.

دوره‌ای که اساتید حرفه‌ای ژاکت آکادمی تنظیم کرده‌اند، در سه فصل جامع هر‌آنچه برای آشنایی و کار با آنالیتیکس GA4 نیاز داشته باشید را به شما آموزش می‌دهد. سرفصل‌های این دوره عبارتند از:

  • فصل اول:  آموزش گوگل آنالیتیکس یونیورسال (Universal)
  • فصل دوم: آموزش گوگل آنالیتیکس نسخه 4 (GA4)
  •  آموزش گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager)

Picture5

در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس GA4 تمام نکات به‌صورت کاربردی و عملی ارائه می‌شوند. دوره‌ای که به‌ویژه برای افراد زیر برگزار می‌شود:

  • مارکترها و دیجیتال مارکترها
  • متخصصان سئو و محتوا
  • وبمستران و مدیران وبسایت
  • مدیران محصول و کسب و کار
  • متخصصان تجربه و رابط کاربری

بنابراین اگر حداقل در یکی از شاخه‌های گفته شده فعالیت دارید و به‌دنبال افزایش تخصص و مهارت خود هستید، «دوره آموزش گوگل آنالیتیکس GA4 ژاکت آکادمی را از دست ندهید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر