بنابر دادههای منتشر شده از سوی gs.statcounter، کماکان فیسبوک در صدر جدول محبوبیت در افغانستان ایستادهاست، به طوری که ۸۴.۶۴ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی در افغانستان از این پلتفرم استفاده میکنند و پس از آن ۹.۶ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی در این کشور از توییتر و ۲ درصد آنها از یوتیوب استفاده میکنند و در جایگاه چهارم نیز اینستاگرام قرار دارد که ۱.۷۸ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی در افغانستان در این پلتفرم فعالاند و پس از آن به ترتیب پینترست و ردیت با ۱.۳۵ و ۰.۴۵ درصد در جایگاههای پنجم و ششم قرار دارند.
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت مادر متا، تا سه ماهه اول ۲۰۲۳، تعداد کاربران فیسبوک در سراسر جهان ۲.۹۹ میلیارد است. این افزایش حاشیه ای ۰.۸۸ درصدی نسبت به سه ماهه قبل و ۱.۸۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
تعداد کاربران فیسبوک در چند سال گذشته افزایش یافته است. در واقع، تعداد کاربران جهانی آن در سال ۲۰۱۳، ۱.۲۳ میلیارد بود. تا سال ۲۰۱۸، از مرز دو میلیارد عبور کرد و تقریباً دو برابر شد و به ۲.۳۲ میلیارد رسید. همانطور که داده ها نشان می دهد، این رشد چشمگیر کاربران فیس بوک از آن زمان تاکنون ادامه داشته است. فیسبوک تنها در ۱۰ سال توانست تعداد کاربران خود را نزدیک به ۲.۵ برابر افزایش دهد.
رشد سالانه کاربران فیس بوک در سال های اخیر کاهش یافته است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به طور متوسط سالانه ۱۴.۹۹ درصد رشد داشته است. با این حال، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، میانگین افزایش سالانه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به ۶.۸۷٪ رسید.
با این وجود، رشد کلی کاربران فیسبوک همچنان چشمگیر است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲، تعداد کاربران فیس بوک در مجموع ۱.۷۳ میلیارد افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۱۴۰.۷٪ و نرخ رشد متوسط سالانه ۱۰.۹٪ است.
گفتنی است که فیسبوک برای سالها رسماً طالبان و تعداد بیشماری وابسته به آن را از استفاده از پلتفرمهای خود تحت خطمشی افراد و سازمانهای خطرناک این شرکت، یک لیست سیاه داخلی که توسط The Intercept در ماه سپتامبر منتشر شد، ممنوع کرده است.