دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

در دنیای امروزه که هرکسی به اندازه توانایی و هوش خود به فکر کسب درآمد است، قطعا کمتر کسی وجود دارد که درمورد شیوه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات نداشته باشد. این بازار یکی از پرسودترین بازارهای اقتصادی بود که توانست در سال‌های عرضه خود، طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کند. این محبوبیت در میان مردم به سبب مزیت‌ها و شیوه‌های مختلف کسب درآمد بود که برای مردم فراهم شده بود.
دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟
کد خبر : ۲۳۹۲۸

بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، دارای قابلیت‌های معتدد زیادی است که به واسطه هرکدام از آنها، کاربران می‌توانند به ارزها و توکن‌های مختلف دستیابی داشته باشند. همین امر باعث شد که حتی اشخاصی که در این بازار سرمایه‌گذاری نکرده‌اند هم به انجام این کار علاقه‌مند شوند. اما گاهی برای این کار مشکلاتی مانند عدم سرمایه کافی را دارند. به همین دلیل به فکر شیوه‌های دیگری برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند. اما به نظر شما این شیوه‌ها چیست؟

فرایند استخراج یا ماینینگ یکی از بهترین و البته فنی‌ترین شیوه‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است. این فرایند نیاز به ابزار و لوازم خاصی دارد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. همانطور که گفتیم این شیوه یکی از فنی‌ترین روش‌های کسب درآمد است. اما به نظر شما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در این مقاله به بررسی روند استخراج یا ماینینگ اشاره خواهیم کرد و با مفهوم آن آشنا خواهیم شد:

 

استخراج یا ماینینگ چیست؟

تمام معاملات ارزی برپایه یک شبکه بلاک چین انجام می گیرند. این شبکه پشتیبان معاملات ارزی بوده و فضای مناسبی را برای آنها فراهم می‌کند. در این شبکه بلاک‌های زیادی وجود دارد که در اثر انجام معاملات ارزی و حل محاسبات داده شده توسط بلاک چین ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، نودهایی در این سیستم وجود دارند که پشتیبان این شبکه بوده و در حل معاملات سهیم هستند.

روند فرایند استخراج ساده و در عین حال بسیار حساس است، درواقع برخی از دستگاه‌های استخراج(مانند رایانه شخصی یا رایانه‌های قوی‌تر موجود در صرافی‌ها یا دستگاه‌های مخصوص استخراج) دارای یکسری از نودها هستند که حل کننده محاسبات است. این محسابات بسیار دشوار و پیچیده بوده و از سوی شبکه فرستاده می‌شود.

هر نودی که بتواند این معادلات پیچیده را حل کند و بلاک جدیدی را به شبکه اضافه کند، فرایند استخراج را انجام داده است و یک واحد توکن یا ارز دیجیتال را به صورت پاداش دریافت می‌کند. البته لازم به ذکر است که هر ماینر یا نود می‌تواند معادله مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد آن را حل کند. همچنین این معادلات از معاملات تایید نشده نشات گرفته و به جهت تایید آنها فرستاده می‌شوند.

استخراج در گذشته چگونه بود؟

در زمان گذشته به دلیل عدم وجود کاربران زیاد و رقیب‌های مختلف در زمینه ارزهای مختلف، انجام فرایند ماینینگ چندادن کار سختی نبود. به همین دلیل کاربران می‌توانستند این فرایند را با استفاده از رایانه شخصی خود و در خانه انجام دهند.

اما با افزایش کاربران بازار ارزهای دیجیتال، میزان معاملات و محاسبات شبکه بلاک چین افزایش یافته و رایانه‌های شخصی دیگر قادر به انجام این معادلات نبودند. علاوه بر آن برای انجام این فرایند نیاز به ابزار مخصوصی بود که رایانه‌های شخصی از آن عاجز بودنند.

بهترین دستگاه های استخراج

همانطور که گفته شد فرایند استخراج در گذشته با استفاده از رایانه‌های شخصی انجام می‌شد. اما امروزه نیاز به دستگاه‌های مخصوصی است که در قسمت زیر به آنها اشاره خواهد شد:

  • دستگاه ام تری اس پلاس پلاس

  • انت ماینر تی ۱۹
  • دستگاه  S19 Pro

ملاک اصلی برای تعیین یک دستگاه به عنوان قدرتمند‌ترین و بهترین دستگاه استخراج، میزان قدرت در استخراج و قدرت هش ریت بالای آن است. عواملی که در دستگاه‌های فوق وجود داشته و به سبب قدرت و فناوری بسیار بالا، در بسیاری از فرایندهای استخراج مورد استفاده قرار گرفته است.

Picture2

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج

همانطور که می دانید انجام فرایند استخراج توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. اما این دستگاه‌ها نیاز به تجهیزاتی دارند که در قسمت زیر به آنها اشاره می‌شود:

دستگاه ماینینگ

اصلی ترین عاملی که برای فرایند ماینینیگ نیاز دارید دستگاه ماینینیگ یا استخراج است. این دستگاه که به ASIC معروف است، اصلی‌ترین ابزار برای انجام این کار است. بسیاری از کاربران در گذشته این کار را با رایانه شخصی خود انجام می‌دادند، اما اکنون با افزایش کاربران و حجم زیاد معادلات، برای تمامی استخراج‌ها نیاز به دستگاه‌های مخصوص است.

اینترنت قوی

دسترسی آسان به اینترنت برای انجام این فرایند یکی دیگر از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که دستگاه ماینینگ به آن نیاز دارد. انجام این فرایند نیاز به اینترنت دارد، اما نه الزاما اینترنت پر سرعت! تنها نکته‌ایی که درمورد اینترنت باید به آن توجه کرد عدم اتصال اینترنت است. زیرا در صورت عدم اتصال اینترنت، فرایند به کلی متوقف خواهد شد.

تجهیزات فن

تجهیزات فن یا خنک‌سازی بیشتر برای خود دستگاه بکار می‌رود. زیرا دستگاه در زمان انجام فرایند به حجم زیادی کار کرده و احتمال افزایش دمای آن به حد زیادی وجود دارد. در صورت افزایش دمای بیش از حد دستگاه، وجود فن یا خنک کننده دستگاه کمک می‌کند که دستگاه استخراج روند و کارکرد بهتری داشته باشد.

کیف پول مناسب

عامل بعدی کیف پول مناسب با ارز یا توکن استخراج شده است. درواقع زمانی که کاربر ارز مورد نظر خود را استخراج کرد، نیاز به فضایی دارد که بتواند دارایی را به آن منتقل کند. به همین سبب کیف پول‌های دیجیتال بهترین گذینه برای انتقال ارزهای به دست آمده است.

برق و کابل‌های مناسب

برق و کابل‌های مناسب برای اتصال دستگاه آخرین تجهیزات مورد نیاز هستند. دستگاه استخراج در زمان انجام این فرایند به برق زیادی نیاز دارد و باید با استفاده از کابل‌های مناسب، نیروی برق را به تمامی بخش‌های مختلف انتقال دهد. به همین سبب باید از برق قانونی استفاده شود و با استفاده از کابل، تمامی نیروی برق را به درستی در بخشهای مختلف دستگاه تقسیم کرد.

Picture3

 

خرید دستگاه استخراج

امروزه کاربران ترجیح می‌دهند برای انجام این فرایند بسیارحساس، از دستگاه‌ها و ابزارهای خاص خود استفاده کنند. به همین سبب به سراغ خریداری دستگاه‌های استخراج می‌روند. اما چگونه می‌توان این دستگاه‌ها را خریداری کرد؟

خرید دستگاه‌های ماینینگ از طریق وبسایت‌های رسمی بازار ارزهای دیجیتال یا فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر این بازار قابل انجام است. البته بسیاری از فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های بین المللی هم فروش این دستگاه‌ها را انجام می‌دهند. اما به دلیل شرایط تحریمی که علیه کشور ایران وجود دارد، دسترسی به این نمایندگی‌ها کمی دشوار است. به همین سبب کاربران بیشتر از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های ایرانی خرید می‌کنند.

قیمت ارز دیجیتال و توکن

بسیاری از کاربران پیش از انجام فرایند استخراج، لیستی از تمامی ارزها و توکن‌های موجود را بررسی کرده و براساس سوددهی که هرکدام از آنها دارند، ارز یا توکن مورد نظر را برای استخراج انتخاب می‌کنند. اما سوالی که برای برخی کاربران وجود دارد این است که چگونه می‌توان قیمت واقعی هر ارز را مشاهده کرد؟

پاسخ ساده است، کاربران می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های معتبر قیمت ارزهای دیجیتال امروز را مشاهده کرده و همان اساس، این فرایند را انجام دهند.

کلام پایانی

شاید فرایند استخراج در گذشته کار ساده و پیش پا‌افتاده‌ایی بود، اما اکنون و با گذشت زمان، یکی از حساس‌ترین فرایندهای ارزی است. پس با اطلاعات درست و استفاده از ابزار اصولی و کاربردی، این فرایند را انجام داده و به سوددهی برسید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر