در سال ۱۴۰۱ میزان گردش مالی خرید و فروش فیلترشکن در ایران ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است. به علاوه ۸۰ درصد افراد در گروههای سنی مختلف برای ورود به شبکههای اجتماعی از فیلتر شکن استفاده کردهاند.
در آمار جالب دیگری اعلام شده که هر ایرانی به طور میانگین روزانه ۱۶۹ دقیقه از اینترنت استفاده میکند و ۸۷ درصد از مردم برای ورود به اینترنت و شبکههای اجتماعی از گوشی موبایل استفاده میکنند.
مجموع فروشگاههای اینترنتی که در شبکههای اجتماعی یا وب در حال فعالیت هستند، در سال ۱۴۰۱ به ۷۸۰ هزار فروشگاه رسید.