بازار خودرو همچنان در رکود به سر میبرد. بررسی وضعیت قیمت خودرو، نشان میدهد که همچنان رکود در بازار حکمفرماست و بسیاری از محصولات نسبت به روزهای گذشته تغییر قیمتی نداشتهاند و در ثبات به سر میبرند.
تقاضا در بازار نیز همچنان مایل به صفر است و کمتر خریداری در بازار به چشم میخورد. همچنین طرحهای فروش قسطی مونتاژکاران که در جریان است چندان مورد استقبال قرار نگرفته و رکود به این بخش هم رسوخ کرده است.
به نظر میرسد با توجه به شرایط بازار متقاضیان خودرو همچنان منتظر ریزش بیشتر قیمتها هستند. در این بین دولت بهعنوان سکاندار اصلی بازار برنامه چندانی برای تنظیم و تعدیل بازار ندارد و به جز خبردرمانی، ثبات قیمت دلار است که بازار خودرو را در شش ماه اخیر نگه داشته است.
قیمت خودرو صفر داخلی با توجه به آمار و قیمت روزانه خودرو در سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد. در این گزارش روند قیمتی ۲۰ خودروی صفر پر تقاضا مورد بررسی قرار گرفتهاند که ۱۰ مدل آن توسط سایپا و ایران خودرو تولید میشوند.
در بخش خودروهای داخلی فشار کاهش قیمت بیشتر روی محصولاتی است که تا امروز نسبت به رکود بازار مقاومت نشان دادهاند. دنده پلاس ششدنده توربو که گرانترین محصول مورد بررسی است، تنها محصول داخلی شناخته میشود که امروز روند ریزشی را در پیش گرفت. این محصول با افت ۰.۵۴ درصدی در محدوده ۷۳۹ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
سایر محصولات بررسیشده بدون هیچگونه تغییری نسبت به روز گذشته، به روند خطی خود ادامه دادند. در بین محصولات ایران خودرو پژو پارس TU۵ LX در نرخ ۶۲۶ میلیون تومان ثابت ماند. پژو ۲۰۷ نیز ۶۲۰ میلیون تومان معامله شد. سمند سورن پلاس بنزینی که حالا به زیر ۶۰۰ میلیون تومان رسیده، ۵۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. رانا پلاس هم امروز ۵۰۲ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که از محبوبیت بالایی برخوردار است با ارزش ۴۷۵ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
در بین مدلهای سایپا نیز همچنان شاهین سرمدار است و طرح G آن در بازار آزاد ۵۸۵ میلیون تومان به فروش میرسد. کوییک دندهای S هم ۳۳۹ میلیون است و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ بهترتیب ۳۲۵ میلیون و ۳۱۵ میلیون تومان قیمتگذاری شدهاند.