تنش بین روبیکا و گوگل بالا گرفت

از صبح روز گذشته اندروید برای بیشتر کاربرانی که روبیکا را نصب کرده‌اند اخطاری درباره دسترسی زیاد این پیام رسان ارسال کرده است.
تنش بین روبیکا و گوگل بالا گرفت
کد خبر : ۴۷۷۵

گوگل پلی امروز با انتشار اعلانی برای کاربران اعلام کرد که برنامه روبیکا از اطلاعاتی شخصی آن‌ها سو استفاده می‌کند و به جاسوسی از اطلاعاتی نظیر پیامک‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی و تاریخچه تماس‌ها می‌پردازد. گوگل پلی از کاربران درخواست دارد این برنامه را از دستگاه خود حذف کنند.

هشدار گول پلی به روبیکا

 

پس از اینکه سال گذشته جنجال‌های فراوانی در مورد ساخت حساب‌های کاربری جعلی در روبیکا به راه افتاد گوگل پلی این برنامه را از سرویس خود حذف کرد. اما چندی قبل شاهد بودیم که این برنامه بازهم از طریق این سرویس در دسترس کاربران قرار گرفت. اکنون گوگل پلی بار دیگر اعلام می‌کند که بررسی اطلاعات و دیتای رد و بدل شده از آن نشان می‌دهد که روبیکا به جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران مشغول است. 

هشدار گول پلی به روبیکا

 

خطای مذکور از صبح جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ روی موبایل های اندرویدی دیده شده است. توصیه گوگل به شما این است که نرم افزاری که پتانسیل به خطر انداختن امنیت شما را دارد، پاک کنید. این موضوع درباره روبیکا نیز صادق است.

پس از پاک کردن Rubika از موبایل اندروید خود و اسکن کردن دوباره دستگاه با سرویس گوگل پلی پروتکت، نرم افزار مخرب دیگری شناسایی نشد.

متاسفانه روبیکا امکان حذف حساب کاربری یا Delete Account آنی را به شما نمی‌دهد و فعلا با پاک کردن این سرویس از روی موبایل اندرویدی خود می توانید امنیت دستگاه‌تان را بهبود ببخشید

از طرفی «احسان خرامید» رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتر چنین اتفاقی را حاصل «رقابت و انحصار شکنی» و همینطور «سناریو نخ نما در مقابل استقبال امیدوار کننده کاربران» از روبیکا نامیده است.

روبیکا در خصوص بلاک شدن توسط Play Protect بیانیه‌ای را ارسال کرد. این پیام‌رسان ایرانی می‌گوید آپدیت جدیدی منتشر نکرده، دسترسی‌ها را تغییر نداده. در بیانیه روبیکا «احتمال وجود انگیزه سیاسی» مطرح شده است. هرچند نهایتا می‌گوید در حال بررسی شرایط فنی است و جزئیات بیشتر را در آینده اطلاع‌رسانی خواهد کرد

بیانیه روبیکا

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر