حسن کریمی سنجری با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هم به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، افزود: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق ایران خودرو دیزل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شده است ضمن اینکه خودروساز دیگری ۲۶ دستگاه وارد کرده و ۲۳ دستگاه هم به زودی وارد میشود.
به گفته سنجری، وزارت صمت به دنبال توسعه اتوبوسهای برقی است، زیرا این اتوبوس ها، اقتصادی و با محیط زیست سازگارتر است؛ برای توسعه این دستگاه ها، وزارت صمت واردات اتوبوس را از طریق خودروسازها مجاز کرده است که هم خدمات پس از فروش بهتری داشته باشیم و هم به دانش ساخت و فناوری این خودروها دست پیدا کنیم.
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اضافه کرد: اتوبوسها مانند خودروهای سواری نیست که تولیدکننده یا واردکننده آنها را در ویترین مغازه مونتاژ کند و بفروشد، بلکه مشتریان خاص خود یعنی شهرداری و وزارت کشور را دارد، بدین معنا که شهرداری باید ابتدا با خودروساز قرارداد ببندند سپس خودروساز اقدام به واردات کند یعنی باید شهرداری به خودروساز مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، بپردازد سپس خودروساز اقدام به واردات یا تولید کند.
وی افزود: اکنون این موضوع به یک چالش برای خودروسازها تبدیل شده است؛ شهرداری به خودروساز سفارش میدهد، اما پیش پرداختی، نمیپردازد.