شرایط افراد امتیاز آور چیست؟

در سیستم رتبه بندی شرکت‌ها، افراد امتیاز آور نقشی کلیدی در ارتقای رتبه شرکت دارند. اگر نمی‌دانید که شرایط افراد امتیاز آور چیست، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با این شرایط آشنا کنیم.
شرایط افراد امتیاز آور چیست؟
کد خبر : ۶۴۶۰۷

  افراد امتیازآور با تخصص و سابقه کاری خود، امتیازاتی را کسب می‌کنند که درنهایت منجر به اخذ رتبه بالاتر و درنتیجه فرصت‌های بیشتر برای شرکت خواهد شد.

رتبه بندی شرکت چیست؟

در ارتباط با رتبه بندی شرکت‌ها باید بگوییم که این سیستم رتبه بندی نوعی ساختار برای ارزیابی صلاحیت و توانایی شرکت‌ها در انجام پروژه‌های مختلف است. این سیستم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای مدیریت بهتر بر روی شرکت‌ها انجام می‌شود.

برای رتبه بندی شرکت‌ها امتیازهای مربوط به نیروی انسانی متخصص، پروژه‌های انجام‌شده و توان مالی شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند. از مزایای رتبه بندی این است که شرکت‌های پیمانکاری برای حضور در مناقصات دولتی باید دارای رتبه‌ باشند.

رتبه بندی شرکت‌ها می‌تواند نمای کلی از وضعیت شرکت‌های مختلف در صنعت مورد نظر را نیز نشان دهد و به سرمایه‌گذاران و کارفرمایان کمک می‌کند تا در انتخاب شرکت مناسب برای انجام پروژه خود تصمیم بهتری را بگیرند.

اهمیت رتبه بندی شرکت

شرایط افراد امتیاز آور چیست؟

برای آغاز فعالیت به‌عنوان پیمانکار در پروژه‌های دولتی نیاز است تا برای دریافت رتبه مناسب برای شرکت خود اقدام کنید. این رتبه‌بندی که از سوی مرجعی معتبر انجام می‌شود، نشان‌دهنده صلاحیت و تخصص شرکت در انجام پروژه‌های مختلف است.

شرکت‌ها در این سامانه بر اساس معیارهای مختلفی مانند سابقه کار، کادر فنی و تخصصی، تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین توان مالی رتبه‌بندی می‌شوند. رتبه 1 بالاترین و رتبه 5 پایین‌ترین رتبه‌ای است که به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

هرچه رتبه شرکت شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای برنده شدن در مناقصات دولتی و جذب اعتبار خواهید داشت. همچنین رتبه بالا کیفیت و تخصص شرکت شما را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد و اعتماد آن‌ها را برای واگذاری پروژه‌های بزرگ‌تر جلب خواهد کرد.

شرایط و ضوابط امتیازدهی در رتبه بندی شرکت‌ها

مدارک تحصیلی کارکنان شرکت یکی از مواردی است که بر روی امتیاز شرکت‌ها اثر دارد. سابقه کاری افراد امتیاز آور در مؤسسات دولتی تنها در صورتی قابل قبول است که مرتبط با رشته مورد درخواست باشد. بنابراین افرادی با سابقه کاری بالا و مرتبط با فعالیت شرکت در اولویت قرار دارند.

لازم به ذکر است که افراد امتیاز آور با مدارک بالاتر از لیسانس، 10 امتیاز بیشتر دریافت می‌کنند. در شرکت‌های بدون سابقه کار، ارائه آخرین پرونده بیمه‌ای مدیر عامل برای تایید فرد امتیاز آور الزامی است. معرفی افراد امتیاز آور از سوی شرکت‌های دولتی یا هلدینگ به شرکت تابعه، یک امتیاز محسوب می‌شود. حضور مستمر بیش از یک سال در شرکت مقصد نیز بلامانع است.

در شرکت‌های قدیمی افراد امتیاز آور بدون مدرک لیسانس نیز می‌توانند امتیاز دریافت کنند. این تبصره مشروط به عدم تغییر اعضاء هیات مدیره و مدیرعامل از سال 1387 است.

شرایط افراد امتیاز آور در رتبه بندی شرکت

افراد امتیاز آور در رتبه بندی شرکت باید شرایط خاصی داشته باشد. شرایط عمومی این افراد شامل موارد زیر هستند:

  • مدیرعامل و حداقل دو سوم اعضاء هیات مدیره باید حداقل لیسانس مرتبط با زمینه فعالیت شرکت داشته باشند.

  • سابقه مستمر 15 ساله مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در شرکت امتیاز آور است.

  • مجموع سابقه بیمه افراد امتیاز آور باید حداقل 6 سال باشد.

  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی برای مدیرعامل الزامی است.

  • اعضاء هیات مدیره قادر خواهند بود تا از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

به منظور محاسبه امتیاز باید به موارد زیر توجه کنید:

  • امتیاز افراد بر اساس سابقه بیمه 36 ماه گذشته محاسبه می‌شود.

  • پرداخت بدهی‌های بیمه قبل از 36 ماه گذشته در امتیاز مدنظر قرار نمی‌گیرد.

  • سابقه خدمت سربازی با پرداخت حق بیمه، جزء سابقه کار محسوب می‌شود.

نکات مهم برای افراد امتیاز آور شرکت

شرایط افراد امتیاز آور چیست؟

برای افزایش امتیاز خود نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. امتیاز افراد فقط برای شرکتی که برای آن‌ها بیمه پرداخت می‌کند، لحاظ می‌شود. بازنشستگان می‌توانند نقش افراد امتیاز آور را ایفا کنند؛ اما امتیاز آن‌ها بر اساس قرارداد با شرکت تعیین می‌شود. افراد با سابقه همکاری و حق بیمه در شرکت‌های دیگر از امتیازهای شرکت پرداخت‌کننده حق بیمه استفاده می‌کنند.

شرایط و الزامات امتیازدهی مدرک تحصیلی در رتبه بندی

اگر بخواهیم شما را با شرایط و الزامات دریافت امتیاز از طریق مدرک تحصیلی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای دریافت امتیاز مهندسین داشتن حداقل 7 یا 3 سال سابقه بیمه ضروری است.

  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی برای مهندسین الزامی خواهد بود.

  • مهندسین متقاضی رتبه نباید در مراکز دولتی استخدام باشند.

  • مدیرعامل شرکت نباید در هیچ شرکت دیگری دارای سِمت باشد.

رعایت این شرایط برای کسب امتیاز و ارتقای رتبه پیمانکاری ضروری است. عدم توجه به هریک از این شرایط می‌تواند منجر به رد صلاحیت شرکت یا از دست رفتن امتیازهای کسب‌شده شود.

بهترین روش برای رتبه بندی شرکت‌ها

در صورتی‌که قصد دارید تا به سریع‌ترین شکل ممکن مراحل رتبه بندی شرکت خود را طی کنید، پیشنهاد ما این است که از افراد متخصص و خبره فعال در این حوزه کمک بگیرید. وب سایت ثبت 123 در این زمینه مشغول به فعالیت است و شما می‌توانید از دانش کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط افراد امتیاز آور نیز می‌توانید با کارشناسان وب سایت ثبت 123 مشورت کنید.

حرف آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به شرایط افراد امتیاز آور برای رتبه بندی شرکت‌ها بپردازیم و شما را با این شرایط و الزامات آشنا کنیم. با توجه به موارد گفته‌شده در این مطلب می‌توانید دانش خود را در مورد این موضوع افزایش دهید و به بهترین شکل ممکن برای دریافت رتبه‌های بالا اقدام کنید.

منبع : وبلاگ ثبت 123 به آدرس https://sabt123.com/blog/

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر