گزارش آگهی

کدام شهرهای مازندران ایستگاه قطار دارند؟

باتوجه‌به این‌که خطوط ریلی استان مازندران از مسیرهای بسیار جذابی می‌گذرند، اغلب مسافران ترجیح می‌دهند تا با استفاده از قطار به این استان سفر کنند.
کدام شهرهای مازندران ایستگاه قطار دارند؟
کد خبر : ۶۴۶۸۶

امروزه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، بلیط قطار قائمشهر یا هرکدام از شهرهای دیگر مازندران که ایستگاه قطار داشته باشند را تهیه کنید؛ اما سوال اصلی اینجاست که کدام‌یک از شهرهای این استان ایستگاه قطار دارند و می‌توان بلیط آن‌ها را به‌صورت مستقیم را تهیه کرد؟

تاریخچه راه‌آهن شمال کشور

راه‌آهن ایران به مناطق مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود و هریک از این مناطق، ایستگاه‌های به‌خصوصی را تحت‌نظر دارند. راه‌آهن شمال که با نام راه‌آهن مازندران نیز شناخته می‌شود، از شهر گرمسار سمنان آغاز شده و پس از عبور از کوه‌های البرز، به استان مازندران وارد می‌شود و در شهر گرگان استان گلستان نیز پایان می‌یابد. شایان ذکر است که راه‌آهن شمال، بخش‌هایی از استان تهران را نیز پوشش داده و علاوه‌براین، تعدادی از ایستگاه‌های آن نیز با راه‌آهن منطقه خراسان مشترک هستند.

خط ساری – بندر ترکمن اولین خط افتتاح‌شده در راه‌آهن منطقه شمال است. این خط در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی شروع به کار کرد و با‌توجه‌به این‌که مسیری طولانی از حاشیه دریای خزر را پوشش می‌دهد، هنوز هم یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور به‌حساب می‌آید. بعدها با پیشرفت راه‌آهن، خطوط ریلی شمال نیز گسترش بیشتری یافتند و امروزه به بسیاری از نقاط کشور متصل هستند.

یکی از نکات جالبی که درمورد راه‌آهن شمال وجود دارد، وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در حوالی ایستگاه‌های آن است. این امر سبب شده است تا قطارهایی تحت‌عنوان قطار گردشگری نیز در این خطوط رفت‌وآمد کنند.

ایستگاه‌های قطار مازندران

ایستگاه های قطار زیادی در مازندران قرار دارند که هرکدام از آن‌ها به‌نوبه خود ایستگاهی مهم به‌شمار می‌روند. تعدادی از پراهمیت‌ترین‌ها عبارت‌اند از:

پل سفید

هنگامی‌که خط ریلی وارد استان مازندران می‌شود، اولین ایستگاهی که به آن می‌رسد ایستگاه پل سفید است. پل سفید یکی از توابع شهرستان سوادکوه است که نام آن از پلی به همین اسم گرفته شده است. ایستگاه راه‌آهن پل سفید یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن شمال کشور محسوب می‌شود؛ چرا که تعمیر دیزل‌ها در این ایستگاه صورت می‌گیرد.

کدام شهرهای مازندران ایستگاه قطار دارند؟

زیرآب

یکی دیگر از شهرهای مازندران که ایستگاه قطار دارد، شهر زیرآب است. ایستگاه زیرآب به‌صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد و قرارگیری آن در منطقه شهری، سبب شده است تا مسافران بتوانند از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار شوند.

شیرگاه

بسیاری از کسانی که مسافرت‌های زیادی را از طریق خطوط ریلی انجام داده‌اند، معتقدند که زیباترین ایستگاه راه‌آهن کشور، ایستگاه راه‌آهن شیرگاه است. این ایستگاه در میان طبیعتی بکر واقع شده است و قطعا تماشای مناظر اطراف آن خالی از لطف نیست.

قائمشهر

یکی از مهم‌ترین شهرهای استان مازندران قائمشهر است. قائمشهر نزدیک به نیم‌میلیون جمعیت دارد و طبیعی است که ایستگاه قطار آن نیز از پررونق‌ترین‌ها باشد. امروزه، گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط قطار قائمشهر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به این شهر رسانده و از جاذبه‌های آن دیدن کنند.

ساری

ساری علاوه‌بر این‌که پرجمعیت‌ترین شهر مازندران محسوب می‌شود، وسیع‌ترین نیز بوده و به‌همین‌خاطر، به‌عنوان مرکز استان در نظر گرفته شده است. ایستگاه راه‌آهن ساری از سال ۱۳۰۸ شمسی مشغول به کار بوده و اصلی‌ترین ایستگاه راه‌آهن منطقه شمال محسوب می‌شود.

نکا

یکی از باستانی‌ترین شهرهای مازندران که ایستگاه راه‌آهن نیز دارد و مسافران می‌توانند با تهیه بلیط قطار به آن سفر کنند نکا است. نکا علاوه‌بر تاریخی غنی، طبیعتی فوق‌العاده نیز داشته و به‌عنوان مقصدی محبوب برای طبیعت‌گران شناخته می‌شود.

گلوگاه

شرقی‌ترین شهر مازندران که آخرین ایستگاه قطار این استان در آن قرار دارد گلوگاه است. بعد از گلوگاه، قطار وارد استان گلستان شده و از حوزه مازندران خارج می‌شود؛ البته در نظر داشته باشید که استان گلستان نیز مانند استان مازندران، تحت نظارت راه‌آهن منطقه شمال است.

کدام شهرهای مازندران ایستگاه قطار دارند؟

قطارهای خطوط راه‌آهن شمال

یکی از سوالاتی که هنگام خرید بلیط قطار قائمشهر یا هریک از ایستگاه‌های دیگر راه‌آهن شمال ممکن است برای‌تان ایجاد شود، این است که چه قطارهایی در خطوط راه‌آهن شمال رفت‌وآمد می‌کنند و هرکدام از آن‌ها چه خدمات و امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جدا از قطار گردشگری که هدف تفریحی دارد، قطارهای دیگری که در خطوط شمالی کشور رفت‌وآمد می‌کنند دارای کلاس‌های کاری متفاوتی هستند و مسافران می‌توانند بسته به انتظاراتی که از سفرشان دارند، بلیط هرکدام از آن‌ها را تهیه کنند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که واگن های قطارها نیز مانند هتل‌ها درجه‌بندی می‌شوند و به هرکدام از آن‌ها تعداد مشخصی ستاره تعلق می‌گیرد. کم‌امکانات‌ترین قطارهایی که در خطوط ریلی ایران تردد می‌کنند سه ستاره دارند و به پرامکانات‌ترین‌ها پنج ستاره تعلق گرفته است. طبیعی است که قطارهای سه‌ستاره بلیط های ارزان‌تری نیز نسبت‌به قطارهای چهار یا پنج ستاره داشته باشند؛ به‌همین‌خاطر، برای داشتن سفری اقتصادی بهتر است تا بلیطی سه ستاره و برای داشتن سفری لوکس، بلیطی پنج ستاره تهیه کنید.

بهترین روش برای خرید بلیط قطار

تفاوتی ندارد که قصد خرید بلیط قطار قائمشهر را داشته باشید یا این‌که بخواهید به هریک از شهرهای دیگر مازندران سفر کنید؛ در هر صورت، روش‌های مختلفی برای خرید بلیط قطار ارزان وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط تان را تهیه کنید و خریدی مطمئن انجام دهید، به وب‌سایت «فلای تودی» مراجعه کنید. فلای تودی یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری آنلاین است که امروزه مسافران زیادی بلیط قطار خود را از طریق این مجموعه تهیه می‌کنند.

علاوه‌بر امکان تهیه بلیط قطار، قابلیت‌های فراوان دیگری نیز توسط فلای تودی فراهم شده‌اند. برای مثال، می‌توانید از طریق وب‌سایت همین مجموعه نسبت‌به رزرو هریک از هتل‌های داخلی یا خارجی اقدام کنید یا این‌که بلیط هرکدام از شرکت‌های هواپیمایی در داخل یا خارج از کشور را خریداری کنید. به‌طورکلی، امروزه گستره خدمات فلای تودی به‌نحوی است که برای برنامه‌ریزی و رفتن به یک سفر به‌یادماندنی، به هیچ‌چیز غیر از وب‌سایت این مجموعه نیاز نخواهید داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر