گزارش آگهی

نکاتی برای سرمایه‌گذاری امن در ترون

پروژه شبکه Tron توسط یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور به نام بنیاد TRON در سال 2017 تاسیس شد. Tron یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن آسان‌تر کردن محتوای دیجیتال برای فروش و آسان تر کردن استفاده از این محتوا است.
نکاتی برای سرمایه‌گذاری امن در ترون
کد خبر : ۶۵۶۸۵

در حالت تئوری، این هدف با قرار دادن محتوا در بلاک چین و قرار دادن سازندگان و مصرف کنندگان در شبکه ای از همکاران و حذف واسطه ها محقق می شود. این در حالی است که از سال 2018 شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری Tron در بین کاربران به گوش می رسد. اما آیا این پروژه واقعا یک کلاهبرداری است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا شبکه ترون را تا حدودی بشناسیم.

شبکه ترون چیست؟

جاستین سان مدیرعامل ترون؛ دارای یک تیم توسعه داخلی اختصاصی متشکل از کارشناسان مشهور فناوری است. سان توسط بنیانگذار گروه علی بابا (جک ما) حمایت می شود.

ترون را می توان نسل بعدی شبکه های اجتماعی دانست. جایی که محتوا را می توان در هر نقطه از جهان و با هر کسی به اشتراک گذاشت. ارز مورد استفاده برای پرداخت محتوا به عنوان Tronix شناخته می شود و دارای نماد TRX است.

با استفاده از Tron علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا با دیگران، می توانید به عنوان یک سازنده محتوا برای محتوا و داده هایی که تولید می کنید، پول دریافت کنید. این مدل در تضاد مستقیم با روشی است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی سنتی مانند فیس‌بوک از داده‌های کاربران درآمدزایی می‌کنند. در رسانه های اجتماعی سنتی این اغلب بدون اطلاع کاربر انجام می شود، اما زمانی که از Tron استفاده می کنید، داده های خود را کنترل می کنید. با مطالعه مقاله ترون چیست دانش خود را در این زمینه گسترش دهید.

مصرف کنندگان محتوا در شبکه Tron می توانند برای محتوایی که می خواهند از طریق Tronix به آن دسترسی داشته باشند، پرداخت انجام دهند. این سکه‌ها سپس به حساب سازنده محتوا منتقل می‌شوند، جایی که می‌توان آن‌ها را با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کرد یا برای خدمات شلاقی پرداخت کرد.

در فوریه 2018  TRX در لیست بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار گرفت. 

آیا ترون سرمایه‌گذاری امنی است؟

شبکه TRON یک شبکه قانونی و قوی است. اعتبار سنجی ثابت می کند که TRON یک تجارت واقعی است و یکی از محبوب ترین بلاک چین ها در دنیای ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر ارزش بازار این پروژه بیش از 10 میلیارد دلار است.

در ژانویه 2018 ترون متهم به سرقت وایت پیپر پروتکل های دیگر برای نوشتن پروتکل های خود شد. مردم شک داشتند که کلاهبرداری ترون درست باشد. به دلیل سهولت تولید توکن در بستر شبکه TRON پروژه های مختلف کلاهبرداری نیز از نام TRON استفاده می کنند که در نهایت باعث آسیب به افراد شرکت کننده در این پروژه ها می شود.

نکاتی برای سرمایه‌گذاری امن در ترون

ترون اهداف خاصی را دنبال می کند که با اهداف کلاهبرداری و از این دست پروژه ها به هیچ وجه همخوانی ندارد. با توجه به تیم توسعه و نحوه کار Tron برای رسیدن به اهداف خود، به جرئت می توان گفت که این پروژه کلاهبرداری نیست.

در بازار ارزهای دیجیتال، همیشه پروژه هایی وجود داشته اند که از نام Tron برای رسیدن به اهداف نادرست خود استفاده می کنند، اما این دلیلی بر کلاهبرداری بودن پروژه ترون نیست.

ترون یک شبکه واسطه است که به کاربران اجازه می دهد توکن های خود را ایجاد کنند. در ضمن اگر کاربری ارز دیجیتال با هدف کلاهبرداری بسازد مربوط به پروژه Tron نیست.

مردم باید بتوانند پروژه های کلاهبرداری را شناسایی کنند و فریب وعده های عجیبی که می دهند را نخورند. اگر بدون تحقیق درگیر هر پروژه جدیدی می شوید و سرمایه خود را از دست می دهید، تقصیر شماست و نباید تصور کنید که ترون کلاهبردار است.

برخی از ویژگی های شبکه ترون

یکی از ویژگی های برتر استفاده از پلتفرم Tron این است که به هنرمندان و همچنین سازندگان محتوا از سراسر دنیا این امکان را می‌دهد تا مالکیت کامل محتوایی را که ایجاد می‌کنند را در اختیار داشته باشند.

این پروژه به افراد اجازه می دهد از اینترنت به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز و باز استفاده کنند. به گفته برخی از کاربران ترون این پلتفرم رهبر نسل سوم وب است.

معرفی برخی از پروژهایی که با نام ترون کلاهبرداری کردند

اکثرا پروژه های که خود را با پشتیبانی شبکه ترون معرفی می کنند و همچنین همواره رشد و توسعه خود را همزمان با اکوسیستم ترون را اعلام می کنند.

به درستی برای فعالیت های طولانی مدت و سیستماتیک طراحی نشده اند و فقط شهرت شبکه ترون را از بین می برند. به همین دلیل، برخی معتقدند که کلاهبرداری های ترون واقعی است.

در زیر تعدادی از این پروژه های جعلی را معرفی می کنیم:

پروژه Bank Of Tron

این پروژه با ایجاد قراردادهای هوشمند بر روی پلتفرم ترون و پذیرش پول ترون از مردم کار می کند که وجود ندارد. تعداد زیادی از مردم از جمله ایرانیان در این پروژه آسیب دیده اند.

واضح است که شبکه ترون و ارز دیجیتال TRX کلاهبرداری نیست، بلکه چندین پروژه و سکه بی ارزش در دنیا بر روی بلاک چین ترون ایجاد شده است که تهدیدی برای دارایی کاربران هستند.

تاکید می شود قبل از سرمایه گذاری در پروژه هایی که کمتر شناخته شده اند، از منابع معتبر و افراد آگاه تحقیقات کافی داشته باشید.

پروژه waykinTron

پروژه waykinTron از نام این شبکه برای راه اندازی طرح Ponzi خود و فریب کاربران ناآگاه استفاده کرد. و با وعده میلیاردر شدن با سرمایه اندک، شروع به فریب کاربران خود و لکه دار کردن شهرت نام ترون کرد. این نمونه ای از افرادی است که فکر می کنند شایعه ترون درست است.

این پروژه اکنون به عنوان تیم وایکینگ شناخته می شود. تبلیغاتی که گروه وایکینگ انجام می دهد نشان می دهد که آنها از ساختار هرمی پیروی می کنند. همچنین در این طرح، به کاربران قول سود ماهانه برای مبادله توکن های Tron داده شده است.

آنها پروژه خود را به عنوان یک راه ساده برای کسب سود بالا با سرمایه کم ارائه می کنند و سپس از کاربران می خواهند که در ابتدا 100 توکن Tron سپرده گذاری کنند و با دریافت یک دسته کوچک پاداش دریافت کنند.

نکته اصلی این است که این برنامه را در سطح وسیع نشان می دهد، حد بازده سود از سرمایه اول است که معادل 50 درصد است که این اعداد پوچ به نظر می رسند.

پروژه Eco Smart

برای شرکت در این پروژه و در نتیجه جمع آوری زیرمجموعه خود، باید مبلغی معادل 5000 ترون بپردازید. در این طرح به ازای هر نفر، کمیسیون به افراد تعلق می گیرد.

یک زیر مجموعه تا رسیدن به سطح 15 ادامه می یابد و نفر اول دیگر کمیسیون دریافت نمی کند.

Echo Smart هنوز فعالیت دارد اما به نظر می رسد که به عنوان یک اسکوتر محبوب شود. وقتی این اتفاق بیفتد، مردم فکر می کنند فریب پروژه ترون را خورده اند البته در مورد چنین پروژه هایی در ابتدا مقاله هم اشاره شد که هیچ ارتباطی  به ترون ندارد و تنها از پلتفرم آن برای راه اندازی قراردادهای هوشمند استفاده شده است.

آیا استخراج ترون امکان پذیر است؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که شبکه‌های ارز دیجیتال برای تأیید تراکنش‌ها از آنها استفاده می‌کنند.

اثبات سهام  مورد استفاده بیت کوین است. انجام این کار به ابزارهای قدرتمندی نیاز دارد که با سکه های بیت کوین جدید پاداش می گیرند. اما با توجه به تفاوت بین بیت کوین و ترون، ترون براساس استخراج ترون (اثبات سهام نمایندگی شده ترون از مدل DPoS) کار نمی کند.

بلاک چین ترون از روش دیگری به نام اثبات سهام برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند.

با توجه به اینکه ترون قابل نابودی نیست و تمام توکن های ترون قبلا ساخته شده اند و هیچ توکن جدیدی در چنین ماینینگی ایجاد نمی شود، هر سرویس ترون ماینینگ که قول گرفتن ترون را بدهد یک تقلب است. شما نمی توانید توکن های Tron جدید بسازید اما می توانید آنها را بفروشید.

Tron staking یکی از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال است که APY واقعی آن در حال حاضر حدود 5% است (یعنی شما می توانید سالانه 5% درآمد داشته باشید).

با در نظر گرفتن این مبلغ، اگر پروژه ای وعده پاداش بیشتری را بدهد، قطعا کلاهبرداری است.

اگر قیمت توکن های ترون بیش از 5 درصد در سال کاهش یابد کاربران ضرر می کنند، بنابراین هر سرویس ابری یا نرم افزاری که نوید استخراج Tron را بدهد کلاهبرداری است.

خرید آنی ترون در ایران

برای خرید ترون با تومان می توانید ابتدا در یک صرافی معتبر داخلی مانند پی ام ایکس چنج ثبت نام داشته باشید و در ادامه با ثبت شماره کارت های بانکی خود به 2 روش خرید از درگاه پرداخت و یا خرید حساب به حساب واریزی سفارش خرید خود را تکمیل کنید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر