سه خودرو جایگزین پژو پارس به متقاضیان پیشنهاد داده شد + جزییات

شرایط فروش ۳ محصول ایران‌خودرو با اولویت بهار ۱۴۰۳ اعلام شد.
سه خودرو جایگزین پژو پارس به متقاضیان پیشنهاد داده شد + جزییات
کد خبر : ۶۶۵۶۹

بدون تردید پژو پارس پرحاشیه‌ترین خودرو در چند ماه اخیر بوده است. سدانی قدیمی که با تیراژ بالا در سامانه خودرو‌های وارداتی عرضه شد و پس از آن بحث استاندارد آن مطرح شد. قرار بود سدان کهنه کار ایران خودرو تا اواخر سال گذشته تولید شود، اما در نهایت فشار مشتریان باعث شد تا تولید این سدان تا بهار ۱۴۰۳ تمدید شود. افزایش قیمت پژو پارس دقیقا بعد از صدور مجوز تولید رقم خورد و حواشی و نارضایتی‌های بسیار داشت. اما گویا این بار قطار پارس واقعا به ایستگاه پایانی خود نزدیک است. ۳۱ خرداد زمان رسمی خداحافظی این سدان قدیمی و محبوب با خط تولید ایران خودرو خواهد بود. البته قرار است سورن پلاس XU ۷ P جایگزین پارس شود و ما در ادامه به معرفی این خودرو می‌پردازیم.
پیش‌تر مدیران ارشد سازمان ملی استاندارد از امکان تولید پژو پارس تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داده بودند.

اما به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات معوق ایران خودرو به متقاضیان پژو پارس که در سامانه یکپارچه نسبت به نام نویسی برای این خودرو اقدام کرده اند، مدیران ایران خودرو و همچنین سازمان ملی استاندارد به توافق رسیدند تا تولید این محصول پُرطرفدار تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد.

همچنین ایران خودرویی‌ها در اطلاعیه خود تاکید کرده اند که روند سفارش گذاری قطعات مورد نیاز برای تولید پژو پارس را نهایی کرده و این خودرو در بهار سال آینده با حداکثر ظرفیت ممکن تولید خواهد شد.

با توجه به بازه تعیین شده سه ماهه برای تولید پژو پارس از سوی ایران خودرو پیش بینی می‌شود این آخرین فرصت تولید پژو پارس خواهد بود و بعد از این ثبت نام کنندگان باید نسبت به تحویل گرفتن خودروی جایگزین اقدام کنند.

شنیده‌ها می‌گویند ایران خودرویی‌ها تا زمستان ۱۴۰۳ نسبت به پژو پارس تعهد دارند بنابراین بعید است بتوانند به تمام تعهدات خود در ارتباط با این محصول پُرطرفدار پاسخ دهند.

تنها نکته‌ای که ایران خودرویی‌ها به آن اشاره نکرده اند این است که قرار است پژو پارس‌های تولیدی در بهار ۱۴۰۳ با چه قیمتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد؟

این احتمال وجود دارد که خودروسازان بتوانند در سه ماهه ابتدایی سال آینده نسبت به بروز رسانی مجوز قیمتی خود اقدام کرده و ایران خودرویی‌ها نیز بتوانند برای پژو پارس‌های تولید شده در بهار آینده قیمت جدید دریافت کنند و این خودروی پُرطرفدار را با قیمت‌های جدید روانه بازار کنند.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت آبی‌های جاده مخصوص چند دستگاه پژو پارس را در فرصت سه ماهه بهار تولید و برای متقاضیان فاکتور می‌کنند.

سه خودرو جایگزین
درحال حاضر با این تصمیم و بررسی فراخوان‌های ارسالی خودروساز سه مسیر جایگزین پارس به متقاضیان پیشنهاد شده است. سورن‌پلاس، ۲۰۷ و تارا خودرو‌های پیشنهادی است که با توجه به درنظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰ میلیونی صرفا به متقاضیان سورن‌پلاس، به نظر می‌رسد برنامه و اولویت ایران‌خودرو در جایگزینی پارس، محصول سورن‌پلاس است که به زودی باید شاهد تصاحب سهم پارس توسط این خودرو باشیم. در ادامه گزینه‌های پیشنهادی را که در طرح‌های فراخوان در حال ارسال به مشتریان است را بررسی می‌کنیم.

سورن پلاس XU ۷ P یا همان سورن پلاس بهینه، به پیشرانه XU ۷ پلاس مجهز است که ۱.۸ لیتری است و ۸ سوپاپ دارد. این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، پشتی برقی صندلی‌های جلو، رینگ فولادی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان هیدرولیک، آینه‌های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… است.
در حال حاضر سورن پلاس در بازار اختلاف قیمت بیش از ۱۵۰ میلیون تومانی دارد.

خودروی پیشنهادی دوم پژو ۲۰۷ دستی است که خودرویی بروز و جوان پسندی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای قشر جوان جامعه باشد. قیمت کارخانه‌ای این خودرو در حال حاضر کم‌تر از ۴۰۰ میلیون است که ارزان‌ترین خودرو در سبد تولیدات ایران خودرو به شمار می‌رود و احتمالا به زودی ایران خودرو نسبت به بروزآوری قیمت آن اقدام خواهد کرد. اما متقاضیان پارس در صورتی که این خودرو را انتخاب کنند با احتساب قیمت فعلی کارخانه، سود بیش از ۴۰۰ میلیونی را نصیب خود خواهند کرد؛ بنابراین ۲۰۷ جزء گزینه‌های جذاب برای متقاضیان پارس به حساب می‌آید.

تارا دستی با گیربکس شش سرعته نیز به متقاضیان پارس پیشنهاد شده است. این خودرو با قیمت حدود ۵۸۰ میلیونی در کارخانه، اختلاف بیش از ۲۴۰ میلیون تومانی با بازار دارد و برای خانواده‌های ایرانی گزینه مناسبی است. امکانات ایمنی و رفاهی تارا نیز در میان مشتریان مقبولیت بالایی دارد و از پارس به مراتب مرغوب‌تر است.

هر سه این خودرو‌ها از استاندارد‌های ۸۵ گانه بهره می‌برند و از نظر ایمنی و رفاهی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما باید منتظر ماند و دید تا کدام یک از پیشنهادات جایگزین تقاضای بیش‌تری را به خود اختصاص می‌دهد و جانشینی برای پارس قدیمی ایران خودرو خواهد بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر