آپارتمان ۶۰متری در محله اعیان‌نشینِ تهران چند؟ + جدول

در بازار معاملات مسکن منطقه ۲ تهران، فایل فروش آپارتمان‌های کم سن و نوساز با کمبود روبه رو شده است.
آپارتمان ۶۰متری در محله اعیان‌نشینِ تهران چند؟ + جدول
کد خبر : ۶۷۱۳۶

تازه‌ترین تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از بازار معاملات مسکن منطقه ۲ شهر تهران نشان می‌دهد این روز‌ها عمده فایل‌هایی که به بازار فروش در این منطقه عرضه شده‌اند آپارتمان‌های با عمربنای بالاتر از ۱۰ سال هستند و تعداد فایل کم‌سن و سال به‌خصوص واحد‌های مسکونی واقع در بازه سنی ۵ تا ۱۰ سال نسبت به فایل‌های مسن محدود است.

با این حال، در برخی از محله‌ها مانند گیشا، تنوعی از فایل‌های فروش آپارتمان نوساز نیز در میان واحد‌های با عمربنای بالاتر دیده می‌شود. اما در مناطقی مانند سعادت‌آباد و به‌خصوص شهرک غرب که در واقع محله‌های لوکس و گران‌قیمت بازار مسکن منطقه ۲ هستند، فراوانی فایل نوساز و کم‌سن و سال نسبت به آپارتمان‌های با عمربنای بیش از ۱۰ سال کمتر است.

در محله‌های مصرفی این منطقه مانند ستارخان و مرزداران نیز این موضوع دیده می‌شود و در این محله‌ها نیز بخش عمده فایل‌های عرضه‌شده به بازار فروش، آپارتمان‌های با عمربنای بالا هستند. فروشنده‌های این واحد‌ها در وهله اول خانوار‌هایی هستند که قصد تبدیل به احسن آپارتمان محل سکونت خود را دارند و بخش دیگری از فروشنده‌ها هم سرمایه‌گذار‌های ملکی هستند که واحد‌ها را دست‌کم طی دو تا سه سال اخیر خریداری کرده و حالا قصد فروش آنها را به خریداران دارند.

افزایش تعداد فایل‌های با عمربنای بالا در بازار مسکن این منطقه طبیعتا بازه قیمتی فایل‌های در دسترس برای خریداران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. چرا که هم‌اکنون فاصله محسوسی بین قیمت پیشنهادی واحد‌های نوساز و کم‌سن و سال با آپارتمان‌های مسن وجود دارد و در صورتی که خریداری به دلیل محدودیت بودجه قصد خرید آپارتمان با عمربنای بالا در منطقه ۲ را داشته باشد این روز‌ها با تنوع قابل قبولی از این گروه سنی فایل فروش مسکن روبه‌رو می‌شود.

آپارتمان ۶۰متری در محله اعیان‌نشینِ تهران چند؟ + جدول

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر