قیمت مسکن بعد از انتخابات کاهشی می‌شود یا افزایشی؟!

یک کارشناس مسکن در این زمینه گفت: پس از انتخابات تغییرات چشمگیری در بازار مسکن رخ نخواهد داد. البته قیمت‌ها در کل افزایش خواهد یافت، اما این افزایش به تناسب هزینه‌های تمام شده خواهد بود.
قیمت مسکن بعد از انتخابات کاهشی می‌شود یا افزایشی؟!
کد خبر : ۶۸۴۵۹

مشاوران املاک می‌گویند که انتخابات باعث شده خریداران و فروشندگان مسکن معاملات خود را به تعویق بیاندازند. آنها احتمال می‌دهند پس از انتخابات، گشایشی هر چند اندک در بازار مسکن رخ دهد.

به گزارش کاماپرس، برخی اماکی‌ها به همین دلیل حتی نشست‌های خود را یک به یک کنسل می‌کنند تا بعد از فروکش کردن تب انتخابات بتوانند قاطعانه تصمیم گیری کنند.

فردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن، درباره وضعیت بازار مسکن قبل از انتخابات اظهار داشت: معمولاً در زمان انتخابات، معاملات مسکن به دلیل عدم قطعیت و تعلیق، دچار رکود می‌شود؛ بنابراین احتمالاً معاملات بیشتری به تعویق افتاده تا پس از انتخابات وضعیت روشن‌تری داشته باشد.

وی در خصوص چشم‌انداز بازار مسکن پس از انتخابات توضیح داد: به نظر من، پس از انتخابات تغییرات چشمگیری در بازار مسکن رخ نخواهد داد. البته قیمت‌ها در کل افزایش خواهد یافت، اما این افزایش به تناسب هزینه‌های تمام شده خواهد بود.

یزدانی همچنین به وضعیت بازار اجاره نیز اشاره کرد و گفت: بازار اجاره تأثیر زیادی از انتخابات نمی‌گیرد. قیمت‌های اجاره تاکنون افزایش یافته و احتمالاً در آینده نیز با توجه به تورم و قیمت مسکن، به طور متناسب افزایش خواهد یافت. با این حال، نرخ رشد قیمت‌های اجاره کاهش می‌یابد، زیرا قیمت‌ها به استحکام نسبی رسیده‌اند.

به نقل از تجارت نیوز، تمام کارشناسان در یک نکته موافق هستند و آن این است که چشم‌انداز بلندمدت قیمت مسکن به سمت رشد است. در صورت عدم توانایی دولت در رونق دادن به بازار مسکن، احتمال رکود تورمی وجود دارد. در سال گذشته، دولت سعی کرد با اجرای سیاست‌های فشرده، بازار مسکن را کنترل کند که منجر به رکود شد. تأثیرات منفی این رکود هنوز هم قابل مشاهده است و زمان پایان آن نیز معلوم نیست.

منبع: کاما پرس

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر