گزارش آگهی

معرفی پنج جاذبه گردشگری ارزان در باتومی

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان بعد از تفلیس و یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری این کشور است.
معرفی پنج جاذبه گردشگری ارزان در باتومی
کد خبر : ۶۹۰۹۳

 تعداد زیادی از ایرانیان با خرید بلیط هواپیما باتومی و رزرو یکی از بهترین هتل‌های این شهر مانند هتل آپارتمان ایفوریا رزیدنس باتومی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی متنوع و منحصربه‌فرد این شهر ساحلی آماده می‌شوند. آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هنگام سفر به گرجستان، علاوه بر رزرو مناسب‌ترین هتل های باتومی ازلحاظ قیمت می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری ارزان این شهر ساحلی بازدید کنند. برای آشنایی با پنج جاذبه گردشگری ارزان باتومی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پنج جاذبه گردشگری ارزان و مقرون‌به‌صرفه باتومی کدام‌اند؟

قرارگرفتن باتومی درکنار دریای سیاه و تفریحات آبی و جاذبه‌های دیدنی، این شهر ساحلی را به یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارین مقاصد گردشگری گرجستان تبدیل کرده است. قیمت بلیط پروازهای خارجی و هزینه رزرو بهترین هتل های شهر باتومی مانند هتل آپارتمان ایفوریا رزیدنس باتومی همواره نسبت‌به پروازها و هتل‌های داخلی گران‌تر است. باتوجه‌به بالابودن هزینه سفرهای خارجی، یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به شهر باتومی بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارزان این شهر است. در ادامه این بخش پنج مورد از جاذبه‌های گردشگری ارزان باتومی را معرفی خواهیم کرد:

بلوار باتومی

بلوار باتومی یکی از دیدنی‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی است که در امتداد دریای سیاه واقع شده است. این بلوار به دو بخش جدید و قدیم تقسیم شده است و شروع ساخت این بلوار ۷کیلومتری به سال ۱۸۸۱ میلادی برمی‌گردد. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و امکانات این بلوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ‌وفلک بزرگ

  • تفریحات آبی

  • مرکز کرایه دوچرخه باتوم ولو (Batumvelo)

  • ساختمان‌هایی با معماری مدرن

  • خانه‌های ییلاقی

  • کافه رستوران با بهترین غذاها

  • فواره‌های دیدنی و جذاب

  • غروب‌های زیبا

این بلوار گزینه بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و عکاسی‌کردن از منظره‌های چشم‌نواز ساحل است.

مجسمه یادبود علی و نینو

مجسمه یادبود علی و نینو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهور و ارزان واقع در پارک معجزه شهر باتومی است که بازدید از آن هیچ هزینه‌ای به‌همراه ندارد. گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند و در هتل‌هایی مانند هتل آپارتمان ایفوریا رزیدنس باتومی مستقر می‌شوند، در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانند به‌صورت رایگان از این مجسمه ۷ متری بازدید کنند‌.

این مجسمه نماد عشق یک دختر گرجستانی و یک پسر آذربایجانی است. مسلمان‌بودن علی و مسیحی‌بودن نینو مانع از ازدواج این دو نفر شده است و عشق نافرجام آن‌ها به یک اثر هنری ماندگار در شهر باتومی تبدیل می‌شود. این مجسمه با استفاده از متریال فلز ساخته شده است و کاراکترهای زن و مرد در آن بعد از نزدیک‌شدن از هم دور می‌شوند. از جاذبه‌های دیدنی و امکانات موجود در اطراف مجسمه عشق می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • چرخ پانائورامیک

  • اسکله باتومی

  • باتوم ولوم یا مرکز کرایه دوچرخه

  • فانوس دریایی باتومی

  • رستوران مونیخ

  • رستوران هتل رادیسون بلو

بعد از بازدید از مجسمه عشق می‌توانید در یکی از این رستوران‌های اطراف، غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

برج الفبای باتومی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ارزان باتومی واقع در کرانه دریای سیاه و پارک میراکل، برج الفبا نام دارد. این برج با ارتفاع ۱۳۰ متر و معماری خلاقانه و زیبا در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. ۳۳ حرف الفبای گرجی به‌شکل DNA انسان روی برج طراحی شده است و وقتی چراغ‌های برج درطول شب روشن می‌شود، یک نمای خاص و منحصربه‌فرد به وجود می‌آید. از دیدنی‌ها و امکانات رفاهی برج الفبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ و فلک ۸ کابینی با ظرفیت ۴۰ نفر در ارتفاع صدمتری برج

  • هتل پنج ستاره لوکس

  • کافه‌‌ها و رستوران‌های باکیفیت

  • امکان تماشای شهر باتومی و دریای سیاه از نمایی جذاب

در زمان سفر به باتومی بازدید از این برج زیبا به‌عنوان یک جاذبه گردشگری رایگان و منحصربه‌فرد را از دست ندهید.

معرفی پنج جاذبه گردشگری ارزان در باتومی

آبشار زیبای ماخونتستی

آبشار ماخونتستی در فاصله ۳۰ کیلومتری باتومی و در دهکده‌ای به نام آندرا واقع شده است. بازدید از این آبشار ۲۰ متری زیبا رایگان است و گردشگران می‌توانند از مناظر و فضای چشم‌نواز اطراف این آبشار عکاسی کنند. اگر در فصل تابستان به باتومی سفر کنید،‌ می‌توانید در فضای مخصوص زیر آبشار مشغول آب‌تنی شوید. باتوجه‌به قرارگیری این آبشار در روستا، گردشگران می‌توانند محصولات محلی مانند عسل خریداری کنند و برای خوردن غذاهای محلی خوشمزه به رستوران معروف واقع در این منطقه بروند.

میدان پیازا باتومی

میدان پیازا یکی از مکان‌های بی‌نظیر باتومی است و معماری جذاب آن توجه هر گردشگری را به‌خود جلب می‌کند. این میدان بهترین جاذبه گردشگری برای افراد علاقه‌مند به آثار باستانی و مکان‌های تاریخی است. از دیدنی‌ها و امکانات این میدان می‌توان به چیدمان آجری منظم، سرامیک‌های نقاشی‌شده، شیشه‌های رنگارنگ، کافه رستوران، هتل و فروشگاه عتیقه‌فروشی اشاره کرد؛ همچنین سه کلیسای معروف به نام‌های ارمنین، مسیح ناجی و سنت نیکولاس نیز از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به میدان پیازا هستند. برای لذت‌بردن از موسیقی زنده این میدان انتخاب را کنید‌.

معرفی پنج جاذبه گردشگری ارزان در باتومی

فلای تودی معتبرترین سایت برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل باتومی

در این مطلب پنج مورد از جاذبه‌های گردشگری ارزان، رایگان و مشهور باتومی شامل بلوار باتومی، مجسمه علی و نینو، برج الفبای باتومی، آبشار ماخونتستی و میدان پیازا را معرفی کردیم. اگر قصد سفر به باتومی و بازدید از این جاهای دیدنی را دارید، برای خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل باتومی بهتر است که به سایت فلای تودی مراجعه کنید‌. با مراجعه‌به فلای تودی می‌توانید از مزایایی مانند خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما، خرید از ایرلاین‌های معتبر، پشتیبانی دائمی و ۲۴ساعته، ابزارهای جستجوی آسان، امکان رزرو هتل های باتومی با ارزان‌ترین قیمت و... بهره‌مند شوید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر