گرمازدگی چند شهر و استان را تعطیل کرد

جزئیات تعطیلی ادارات در چند شهر و استان کشور به دلیل گرما و آلودگی هوا اعلام شد.
گرمازدگی چند شهر و استان را تعطیل کرد
کد خبر : ۶۹۵۹۳

جزئیات تعطیلی ادارات در چند شهر و استان کشور اعلام شد.

ادارات چند شهر و استان کشور به دلیل افزایش گرمای هوا، مدیریت مصرف انرژی و آلودگی هوا تعطیل شدند.

 

تعطیلی ادارات استان لرستان

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: «با موافقت استاندار لرستان دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی، دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.»

مهدی پازوکی در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باتوجه‌به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار لرستان باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفتهٔ جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در دو روز آینده تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

وی افزود: براین‌اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی و شیفت گردان روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت شش آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، افزود: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

پازوکی، افزود: همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی دو روز مذکور هستند.

تعطیلی ادارات استان قم

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم از تعطیلی ادارات این استان در روز پنجشنبه هفته جاری به دلیل مدیریت مصرف انرژی خبر داد.

محسن اروجی گفت: با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در روز پنجشنبه تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: بر این اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی روز پنج شنبه مذکور هستند. 

تعطیلی ادارات استان همدان

دستگاه‌های اجرایی فردا و پس فردا دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. 

استانداری همدان اعلام کرد: «با عنایت به درخواست مدیرعامل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان قاسمی‌فرزاد، با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر گردید.

فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی که در بازه‌ی زمانی امتحانات پایان ترم و یا برگزاری کنکور سراسری هستند در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد.

بدیهی است کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود. لازم به ذکر است تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی دو روز مذکور هستند.»

تعطیلی ادارات استان سیستان و بلوچستان

ادارات و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی استانداری، عباسعلی ارجمندی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در این ایام و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در بازه زمانی برگزاری کنکور، در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

تعطیلی ادارات استان مرکزی

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

بهنام نظری اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، فردا (چهارشنبه) فعالیت ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) تا ساعت ۱۱ و پنجشنبه نیز تعطیل است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر