سفر به کمر آنتالیا؛ لذت بردن از سواحل، تاریخ و سرگرمی

کمر یکی از زیباترین مناطق ساحلی کشور ترکیه واقع در آنتالیا است که به‌دلیل طبیعت خیره‌کننده، سواحل زیبا و البته آب‌های آبی و زلال مدیترانه که در مجاورت آن قرار دارد، شهرت پیدا کرده است و انتخاب گردشگران برای اقامت در این کشور است.
سفر به کمر آنتالیا؛ لذت بردن از سواحل، تاریخ و سرگرمی
کد خبر : ۶۹۶۷۲

بیشتر مسافرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند، حتما چند روز از برنامه سفر خود را به بازدید از کمر اختصاص می‌دهند، البته فاصله کمر تا آنتالیا به‌گونه‌ای است که حتی برای سفری یک‌روزه هم امکان رفت‌وآمد به آن وجود دارد. در سفر به این شهر می‌توانید در هتل‌های بی‌نظیر آن مانند هتل کارمیر آنتالیا اقامت کنید تا علاوه‌بر لذت‌بردن از زیبایی‌های منطقه، اقامتی راحت را نیز تجربه کنید.

کمر آنتالیا کجاست؟

کمر یکی از مناطق زیبا و دیدنی استان آنتالیا، در نزدیکی شهر آنتالیا است که به‌عنوان منطقه‌ای توریستی در ترکیه نیز شناخته می‌شود. این منطقه در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد و به‌دلیل سواحل زیبا و جاذبه‌های طبیعی متنوع شهرت دارد. این منطقه که در غرب آنتالیا قرار دارد، بسیار خوش‌ آب‌وهواست و از این نظر نیز موردتوجه مسافران و گردشگرانی است که ترکیه را برای سفری تفریحی انتخاب کرده‌اند.

در این منطقه هم اوج هیجان و هم اوج آرامش را می‌توان تجربه کرد، درنتیجه با هر سلیقه‌ای می‌توانید به آن سفر کنید و اغراق نیست اگر این منطقه را بهترین انتخاب برای تعطیلاتی دلچسب معرفی کنیم. این منطقه از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که هر بخش زیبایی‌های خاص خود را دارند و گردشگران را شگفت‌زده خواهند کرد. نکته جالبی که در مورد کمر آنتالیا باید بدانید، انتخاب این منطقه به‌عنوان منطقه‌ای با تمیزترین سواحل از نظر اتحادیه اروپا است.

در کمر چه تفریحاتی وجود دارد؟

همان‌طور که گفته‌شد، کمر مناسب انواع سلیقه‌ها است و چه برای افرادی که به‌دنبال تفریحات هیجان‌انگیز هستند و چه برای افرادی که قصد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تمرکز و آرامش را دارند، گزینه‌های متعددی در آن وجود دارد. سواحل کمر، بهترین انتخاب برای تفریح کردن هستند. انواع ورزش‌های آبی و هیجان‌انگیز در این سواحل قابل انجام است که در کنار مناظر زیبا، خاطرات خوبی را برای شما رقم می‌زنند. علاوه‌بر ساحل، جاذبه‌های تاریخی زیادی نیز در این شهر وجود دارد که هرکدام داستانی در دل خود دارند و با بازدید از آن‌ها در کنار اقامت در هتل‌هایی مانند هتل کارمیر آنتالیا در کمر، می‌توانید با فرهنگ ترکیه، به‌خصوص در این منطقه، بیشتر و بهتر آشنا شوید. در ادامه، چند جاذبه و امکان رفاهی این منطقه را معرفی خواهیم کرد.

سواحل کمر

از دیدنی‌‌ترین مناطق کمر می‌توان به سواحل آن اشاره کرد. سواحل زیبا و فیروزه‌ای دریای مدیترانه، خط ساحلی کمر را تشکیل می‌دهند. نزدیک‌ترین ساحل به کمر، ساحل پلاجی است. این ساحل یکی از زیباترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود که مقصد مناسب ماه‌عسل برای زوج های جوان است. این ساحل جزو سواحل سنگریزه‌ای است که پس‌زمینه‌ای کوه‌های جنگلی دارد و منظره آن برای ثبت تصاویر زیبا فوق‌العاده است؛ همچنین اگر علاقه‌مند به شناکردن باشید، این ساحل به‌دلیل آب‌های زلال، انتخابی مناسب است.

ساحل آلاکاسو

کمی فراتر از این ساحل، ساحل آلاکاسو پارادایس قرار دارد که برای رسیدن به آن باید ۲۰ دقیقه به‌سمت جنوب کمر رانندگی کنید. این ساحل یکی از سواحل پنهان و زیبای منطقه است که در امتداد خط ساحلی شرقی قرار دارد و مکانی مناسب برای شنا، ورزش‌های آبی و آفتاب‌گرفتن است. این منطقه آرامشی فوق‌العاده دارد و اگر به‌دنبال دورشدن از هیاهوی شهری هستید، حتما سری به آن بزنید. از نکات جالب درمورد این ساحل می‌توان به وجود ویرانه‌های یونانی رومی در نزدیکی ساحل اشاره کرد که تماشای آن‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ، خالی از لطف نخواهد بود.

سفر به کمر آنتالیا: لذت بردن از سواحل، تاریخ و سرگرمی

منطقه باستانی فاسلیس

همان‌طور که گفته‌شد کمر در کنار سواحل دیدنی، مناطق باستانی زیادی هم دارد که جاذبه‌های تاریخی این منطقه را در خود جای داده‌اند. یکی از این مناطق، منطقه باستانی فاسلیس است که در نزدیکی شهر تکیرووا قرار دارد. این شهر یونانی و رومی، چیزی حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شده است و یکی از شهرهای بندری مهم منطقه است. خانه‌های باستانی و زیبایی لیکیایی یکی از جاذبه‌هایی است که در این منطقه خواهید دید.

قدمت این شهر به دوران روم باستان بازمی‌گردد، درنتیجه زرق و برق آن دوران را می‌توانید در معماری آثار و خرابه‌های به‌جامانده در نقاط مختلف آن مشاهده کنید. توصیه می‌کنیم بازدید از این منطقه را همراه با یک راهنما انجام دهید تا نقاط مختلف را به‌طور کامل به شما معرفی کند.

تله‌کابین المپوس

از دیگر تفریحاتی که در کمر منتظر شماست، تله‌کابین المپوس را می‌توان نام برد. این جاذبه هیجان‌انگیز و محبوب در پارک ملی ساحلی بیداگلاری قرار دارد و با استفاده از آن بر فراز کوه‌های تاهتالی پرواز خواهید کرد. درطول سفر با تله‌کابین می‌توانید از زیبایی‌های منطقه نیز دیدن کنید و قطعا مناظر اطراف شما را به وجد خواهد آورد. این منظره آنقدر زیبا است که حتی برف زمستان هم نمی‌تواند مانع این زیبایی شود و تنها جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

سفر به کمر آنتالیا: لذت بردن از سواحل، تاریخ و سرگرمی

کمر بهشتی که باید از آن دیدن کرد

هرچند بیشتر مناطق کشور ترکیه به‌لطف آب‌وهوای خوب، طبیعتی زیبا دارند؛ اما بعضی مناطق از این نظر شگفت‌انگیز هستند و کمر یکی از آ‌ن‌ها است. طبیعت کمر بکر و تماشایی است و بازدید از آن، تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. برای سفر راحت به این منطقه، انتخاب اقامتگاه مناسب در آن حائز اهمیت است. پیشنهاد ما رزرو یکی از هتل های آنتالیا، واقع در این منطقه مانند هتل کارمیر آنتالیا است. این هتل را می‌توانید ازطریق «فلای تودی» رزرو کنید. در فلای تودی علاوه‌بر رزرو هتل آنتالیا، امکان خرید بلیط هواپیما برای سفر انفرادی یا تور مسافرتی نیز وجود دارد. اگر قصد سفر انفرادی را دارید، کافی است بلیط هواپیما آنتالیا را ازطریق سایت یا اپلیکشن فلای تودی خریداری کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر