اطلاعیه مهم دانشگاه فرهنگیان درباره کسورات حقوق دانشجو معلمان

دانشگاه فرهنگیان درخصوص کسورات دانشجویی و نحوه هزینه کرد آن، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
اطلاعیه مهم دانشگاه فرهنگیان درباره کسورات حقوق دانشجو معلمان
کد خبر : ۶۹۶۹۱

دانشگاه فرهنگیان درخصوص کسورات دانشجویی و نحوه هزینه کرد آن، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«دانشجومعلمان عزیز و گرانقدر

با احترام و عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، نظر به سئوالات متعدد شما عزیزان در رابطه با کسورات دانشجویی و نحوه هزینه کرد آن موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:.
۱- تحصیل در این دانشگاه به استناد ماده ۱ اصلاحی اساسنامه مصوبه جلسه ۷۲۲ مورخ ۲۴/۰۹/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجو معلم متعهد خدمت در دانشگاه فرهنگیان، شبانه روزی و حضوری است.

۲- براساس ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸/۳/۶۹ مجلس شورای اسلامی، دانشجویان متعهد خدمت موضوع این قانون از آغاز تحصیل به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش درآمده و از حقوق و فوق العاده شغل (حق شغل و حق شاغل) مربوط به مدارک تحصیلی لازم جهت ورود به دوره تحصیلی مورد نظر برخوردار می‌شوند و به استناد تبصره ذیل همان ماده هزینه‌های شبانه روزی و هزینه خوابگاه بابت استفاده از امکانات دانشگاه از وجوه پرداختی به آنان کسر خواهد شد.

۳- به موجب بند ۱۸ مصوبات اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۱ که در چارچوب بند (ب) ماده ۲۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹و ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، مقرر شده که «وزارت آموزش و پرورش حسب تبصره یک ماده ۲۰ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به میزان ۴۵% حقوق (حق شغل و حق شاغل) متعهدین خدمت را به تفکیک، هزینه خوابگاه به میزان (۱۰%) و هزینه غذا به میزان (۳۵%) کسر و به حساب متمرکز دانشگاه فرهنگیان واریز نماید».

۴- بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد، چنانچه دانشگاه بخواهد هزینه‌های مصروفه‌ی مطروحه را مطابق با نرخ تمام شده دیگر دانشگاه‌ها از حقوق و مزایای دانشجو معلمان کسر نماید نیاز به افزایش کسورات فعلی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌باشد و درحقیقت هزینه تمام شده شامل بیش از هفتاد درصد حقوق و مزایای دانشجو معلمان است؛ لذا همواره تلاش گردیده تا با ارائه راهکار‌های جایگزین و تامین هزینه‌ها با مدیریت صحیح منابع مالی این افزایش هزینه‌ها به نحو مطلوب مدیریت شده و به دانشجو معلمان تحمیل نشود.

بنابراین، با توجه به عدم تخصیص اعتبار لازم به منظور تامین هزینه‌های رفاهی عمومی دانشجومعلمان در بودجه‌های سنواتی این دانشگاه و همچنین، برخودار نبودن دانشجومعلمان این دانشگاه از سرانه دانشجویی که به سایر دانشگاه‌ها پرداخت می‌گردد؛ و با عنایت به این که هزینه‌های رفاهی عمومی و شبانه روزی صرفا" منحصر در هزینه خوابگاه و غذا نبوده، بلکه شامل تامین هزینه‌هایی از قبیل هزینه‌های نگهداری فضا‌های رفاهی (خوابگاهی، سلف سرویس و ورزشی)، هزینه‌های بهداشتی، تجهیز نمازخانه ها، برگزاری اردو‌های علمی، تربیتی و فرهنگی، مشاوره ای، تامین سلامت، برگزاری جشنواره‌های هنری، تجهیز و... نیز می‌گردد که امری پرهزینه و ضروری است اما، عموما در محاسبه هزینه‌های رفاهی دانشجومعلمان و تعیین میزان کسورات لحاظ نمی‌گردد. لذا، علیرغم این که دانشگاه فرهنگیان همواره مدافع حقوق دانشجومعلمان گرامی می‌باشد، اما، مجددا تأکید میشود: تأمین هزینه‌ها و ارائه خدمات با عنایت به نرخ تمام شده هزینه‌های شبانه روزی درحال حاضر به هیچ وجه پاسخگویی نیازمندی‌های دانشگاه نبوده و نیاز به مساعدت بیشتر می‌باشد.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر