این خودروی وارداتی ۴۴۰ میلیون تومان ارزان شد!

در این مقاله تعدادی از خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار که بیشترین نوسان قیمتی را از تاریخ ۲۸ تیر تا امروز تجربه کردند، بررسی می‌شود.
این خودروی وارداتی ۴۴۰ میلیون تومان ارزان شد!
کد خبر : ۷۰۹۵۴

خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده از سوی دولت سیزدهم روز پنج‌شنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۳ منتشر شد، اما با انتشار این خبر قیمت بسیاری از خودرو‌های بازار، به خصوص وارداتی‌ها با افت‌های چند صد میلیونی روبرو شدند.

به گزارش کاماپرس، پس از گذشت حدود ۱.۵ سال از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده، حدود ۱۰ روز پیش دولت سیزدهم، ابلاغ آن را تأیید کرد. این موضوع توانست تأثیر بسیاری روی روند بازار خودرو داشته باشد و برخی از خودرو‌ها را با افت قیمت عجیب‌وغریب روبه‌رو کند.

در ادامه تعدادی از خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار که بیشترین نوسان قیمتی را از تاریخ ۲۸ تیر تا امروز تجربه کردند، بررسی می‌شود.

هونگچی با افت ۴۴۰ میلیون تومانی، رکورددار افت قیمت

با بررسی روند بازار خودرو از ۱۰ روز گذشته تاکنون می‌توان متوجه شد که به دلیل تقاضای بالا در بازار خودرو‌های داخلی و همچنین افزایش نرخ‌های درب کارخانه برخی از این خودروها، محصولات ایران خودرو و سایپا نوسان قیمتی چندانی نداشتند.

بیشترین افت قیمت در بازار داخلی‌ها مربوط به خودروی شاهین G بود که در این مدت با افت ۱۲ میلیون تومانی به ۷۱۴ میلیون تومان رسید. البته می‌توان انتشار خبر آغاز تولید شاهین پلاس از روز شنبه هفته جاری را دلیل اصلی این افت هیجانی دانست.

در مقام دوم هاچبک محبوب ایران خودرو، یعنی پژو ۲۰۷i سقف شیشه‌ای با افت ۱۱ میلیون تومانی قرار می‌گیرد. این خودرو با کاهش قیمتی که تجربه کرد، هم‌اکنون با نرخ ۷۷۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

دیگر خودرو‌های داخلی غالباً تغییر چندانی نداشتند، یا در برخی موارد با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.

همچنین در بازار خودرو‌های مونتاژی و وارداتی نیز این رکود قیمتی مشهود است؛ اما برخی محصولات، افت عجیبی دارند.

هونگچی EQM۵، جدیدترین محصول وارداتی BMCARS از شرکت‌های زیرمجموعه گروه بهمن به شمار می‌رود که اواخر ماه پیش در بازار کشف قیمت شد. از تاریخ یاد شده تا به امروز، این سدان تمام برقی بالغ‌بر ۴۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به سه میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است.

برادر بزرگ‌تر خودروی برقی گروه بهمن، یعنی هونگچی H۵ نیز از این افت قیمت بی‌تاثیر نبوده و با افت ۱۵۰ میلیون تومانی توانست مقام دوم را در کاهش قیمت نبه خود اختصاص دهد. هونگچی H۵ هم‌اکنون در بازار با نرخ چهار میلیارد و ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

از دیگر خودرو‌های وارداتی و مونتاژی نیز می‌توان به لاماری ایما هیبرید و آریزو ۵ اسپرت اشاره کرد که به ترتیب ۱۱۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر شدند و به کانال‌های دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومانی رسیده‌اند.

منبع: کاما پرس

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر