آیا تزریق واکسن سرخک اجباری شد؟!

در ساعات گذشته خبری از خبرگزاری صداوسیما مبنی بر «الزام واکسیناسیون سرخک در سالمندان بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای در پایانه‌های مرزی» به نقل از وزیر بهداشت منتشر شد.
آیا تزریق واکسن سرخک اجباری شد؟!
کد خبر : ۷۱۴۵۹

در ساعات گذشته خبری به نقل از وزیر بهداشت مبنی بر الزام تزریق واکسن سرخک به بیماران و سالمندان در حال منتشرشدن است، اما رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید تأکید متخصصان بیشتر بر تکمیل واکسیناسیون سرخک در کودکان زیر ۱۵ سال بوده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در ساعات گذشته خبری از خبرگزاری صداوسیما مبنی بر «الزام واکسیناسیون سرخک در سالمندان بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای در پایانه‌های مرزی» به نقل از وزیر بهداشت منتشر شد که باعث شده بسیاری از افراد این برداشت را داشته باشند که انجام واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران برای ورود به خاک عراق، اجباری است.

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی منتشر شده که پیش از این معاون بهداشت وی، صرفاً به انجام واکسیناسیون سرخک اطفال زیر ۱۵ سال توصیه کرده و گفته بود: مردم قبل از سفر اربعین، از کامل بودن سابقه واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشند و برای این منظور با در دست داشتن کارت واکسن کودکان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت نیاز نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.

اکنون روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید اظهارات وزیر بهداشت درباره لزوم تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و بیماران، نیاز به اصلاح دارد و منظور وی، احتمالاً تأکید بر تزریق واکسن سرخک به افراد زیر ۱۵ سالی بوده که تاکنون این واکسن را دریافت نکرده‌اند، نه سالمندان. 

منبع: تسنیم

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر