درمان زگیل تناسلی؛ بررسی هزینه‌ها برای رهایی از HPV

زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی (STIs) است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود.
درمان زگیل تناسلی؛ بررسی هزینه‌ها برای رهایی از HPV
کد خبر : ۷۱۷۱۶

 این ویروس می‌تواند از طریق رابطه جنسی و تماس مستقیم پوستی با فرد آلوده انتقال پیدا کند و باعث ایجاد زگیل‌های نرم و کوچک در ناحیه تناسلی شود، هزینه درمان زگیل تناسلی به عوامل مختلفی مانند نوع درمان، محل زگیل، تعداد زگیل‌ها و سابقه پزشکی فرد بستگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلف درمان زگیل تناسلی و هزینه‌های تقریبی آن آشنا شوید.

انواع روش‌های درمان زگیل تناسلی و هزینه‌های هرکدام

متاسفانه تاکنون برای درمان کامل زگیل تناسلی راه‌حلی پیدا نشده و تنها راه درمان، حذف ضایعات ناشی از ویروس است. متاسفانه حتی حذف زگیل‌های تناسلی به‌طور کامل از گسترش ویروس جلوگیری نمی‌کند و در اغلب موارد این بیماری مجددا عود می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع هرگونه درمان، حتما با پزشک خود مشورت کرده تا بهترین روش درمانی را برای خود انتخاب کنید. روش‌های مختلفی جهت از بین بردن زگیل‌ها وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

کرایوتراپی

یکی از روش‌های بدون درد درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی نام دارد. در این روش، زگیل‌ها با استفاده از نیتروژن مایع منجمد می‌شوند و نیازی به بی‌حسی ندارد. هزینه کرایوتراپی بسته به تعداد زگیل‌ها و محل آن‌ها متفاوت بوده، اما به‌طور کلی بین 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغیر است.

الکتروکوتر

درمان زگیل تناسلی؛ بررسی هزینه‌ها برای رهایی از HPV

الکتروکوتر یکی دیگر از روش‌های درمان این بیماری است. در این روش، زگیل‌ها با استفاده از جریان الکتریکی به‌طور کامل سوزانده می‌شوند و هزینه درمان زگیل تناسلی با روش الکتروکوتر نیز مانند کرایوتراپی بستگی به تعداد زگیل‌ها و محل آن‌ها بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان متفاوت است. همچنین این روش کمی دردناک است و نیاز به بی‌حسی موضعی دارد.

لیزر

درمان زگیل تناسلی؛ بررسی هزینه‌ها برای رهایی از HPV

از دیگر روش‌های درمان بیماری زگیل تناسلی می‌توان به لیزر کردن زگیل‌ها اشاره کرد. لیزر درمانی معمولاً بدون درد است و نیازی به بی‌حسی ندارد، هزینه لیزر زگیل تناسلی همانند روش‌های دیگر با توجه به نوع لیزر، تعداد زگیل‌ها و محل آن‌ها تفاوت دارد، اما به‌طور کلی بین 800 هزارتومان تا 2 میلیون تومان است.

داروهای موضعی

استفاده از داروهای موضعی به‌دلیل کم هزینه بودن، یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمان زگیل تناسلی است. داروهای موضعی مانند اسید سالیسیلیک و ایمیکیمود می‌توانند برای درمان زگیل‌های کوچک موثر باشند. این داروها معمولاً ارزان هستند و می‌توانید بدون نسخه آن‌ها را از داروخانه تهیه کنید. با این حال، ممکن است این داروها برای درمان زگیل‌های بزرگ‌تر یا زگیل‌هایی که در مکان‌های خاص قرار دارند تاثیرگذار نباشد.

مقایسه هزینه درمان زگیل تناسلی در مراکز دولتی و خصوصی

همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های درمان در مراکز دولتی بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه تر از مراکز خصوصی است. هزینه درمان زگیل تناسلی به‌طور کلی بستگی به انتخاب روش درمان، تعداد زگیل‌ها و محل قرارگیری آن‌ها‌ دارد. برای مثال هزینه درمان در یک مرکز دولتی با روش کرایوتراپی حدود 100 تا 300 هزار تومان و روش الکتروکوتر بین 150 تا 400 هزار تومان هزینه لازم دارد. در یک مرکز خصوصی نیز هزینه درمان زگیل تناسلی با روش کرایوتراپی حدود 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان و روش الکتروکوتر بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه لازم دارد. ناگفته نماند لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش‌های درمان زگیل تناسلی است که در مراکز خصوصی انجام می‌شود و هزینه آن از 800 هزارتومان شروع می‌شود.

آیا بیمه درمانی هزینه درمان زگیل تناسلی را پوشش می‌دهد؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع بیمه درمانی و نوع درمان شما دارد. در حالت کلی معمولا بیمه‌های پایه درمانی مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی هزینه ‌های درمان زگیل تناسلی را پوشش نمی‌دهند؛ اما بیمه‌های تکمیلی درمانی ممکن است هزینه‌های درمان این بیماری را تحت پوشش قرار دهند. بااین‌حال، شرایط و تعهدات هر بیمه تکمیلی متفاوت است و باید قبل از شروع درمان با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و از پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوید. به نکاتی که در ادامه در رابطه با بیمه و هزینه درمان زگیل تناسلی بیان شده است توجه کنید:

  • بسیاری از بیمه‌های تکمیلی، فقط هزینه‌های روش‌های خاص درمانی مانند کرایوتراپی و الکتروکوتر را تحت پوشش قرار می‌دهند.
  • هزینه‌های داروهای موضعی برای درمان زگیل تناسلی معمولاً توسط بیمه‌های تکمیلی پوشش داده نمی‌شود.
  • قبل از شروع هرگونه درمان، حتماً با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و از پوشش بیمه‌ای خود برای درمان زگیل تناسلی مطلع شوید.
  • ممکن است شرکت بیمه شما برای پوشش هزینه‌ های درمان زگیل تناسلی، از شما مدارک خاصی مانند نامه پزشک یا اسناد مربوط به تشخیص زگیل تناسلی را درخواست کند.

تاثیر HPV بر باروری و هزینه‌های مرتبط با آن

به‌طور کلی زگیل تناسلی تاثیری بر باروری مردان نمی‌گذارد، بااین‌حال در برخی موارد نادر، زگیل تناسلی می‌تواند باعث انسداد مجاری اسپرم و مشکل در باروری آقایان شود. اما بیماری زگیل تناسلی می‌تواند باعث ایجاد عوارضی در زنان شود که بر باروری آن‌ها تاثیر بگذارد. برخی از عوارض زگیل تناسلی در زنان که می‌تواند بر باروری تاثیر بگذارد عبارت‌اند از:

  • بیماری التهابی لگن : (PID) می‌تواند باعث ایجاد اسکار در لوله‌های فالوپ و ناباروری شود.
  • زگیل دهانه رحم: زگیل دهانه رحم می‌تواند باعث افزایش خطر سقط جنین و زایمان زودرس شود.
  • سرطان دهانه رحم: سرطان دهانه رحم می‌تواند باعث ناباروری شود.

هزینه‌های درمان مشکلات ناباروری به نوع روش درمانی، سابقه پزشکی زوجین و محل زندگی آن‌ها بستگی دارد. برخی از روش‌های درمان مانند تلقیح مصنوعی و لقاح آزمایشگاهی می‌توانند بسیار پرهزینه باشند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف درمان این بیماری و هزینه‌های تقریبی هر روش پرداختیم. هزینه درمان زگیل تناسلی به عوامل زیادی بستگی دارد و با تشخیص و درمان زودهنگام، می‌توان از عوارض این بیماری مانند ناباروری جلوگیری کرد. به این نکته توجه کنید که قبل از انتخاب روش درمانی، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مسیر درمانی موثری را پیش رو داشته باشید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی را در مورد هزینه درمان زگیل تناسلی در اختیار شما قرار داده باشیم.

منبع هزینه های انواع روش های درمان زگیل تناسلی:

https://doctoreto.com/offers/service/remove-genital-wart

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر