رییس جمهور دستور پرداخت معوقات بازنشستگان را داد!

بازنشستگان نامه ای خطاب به رییس جمهور نوشته و خواهان رسیدن به حقشان شدند!
رییس جمهور دستور پرداخت معوقات بازنشستگان را داد!
کد خبر : ۷۲۷۱۵

جمعی از بازنشستگان کشوری با ارسال نامه‌ای به پزشکیان خواستار احقاق حقوق خود شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

 با سلام و درود به محضر مبارک حضرت عالی که پیوسته در طول دوران نمایندگی مجلس و … مطالبه گر و مدافع حقوق مردم و علی الخصوص بازنشستگان مظلوم بوده اید.

حال که در بالاترین مقام اجرایی کشور با یاری خداوند منان و رای مردم انتخاب و تکیه زدید، غیر از خواست دیرینه جنابعالی مبنی بر اجرای عدالت که پیشه خواهید کرد مردم هم انتظار دارند که هر چه سریعتر ثمره این عدالت را ببینند و بچشند. 

به این وسیله مشکلات ما بازنشستگان که در چندین موارد مهم تاثیر منفی در معیشت زندگیمان گذاشته و با عملکرد ضعیف دولتمردان، بازنشستگان محترم را به مسیر دادگاه‌ها و بعضا کف خیابان کشانده است… و در گذشته هم مشکلات مهم را خدمت جناب عالی مطرح کردیم انتظار داریم برای رفع موارد مغفول مانده بشرح ذیل: 

اـ باستناد اصل۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) ماده (۲۸) قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، هئیت محترم وزیران آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به شماره و تاریخ ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ تصویب و ابلاغ نموده، اما به بهانه تغییر دولت اجرا نکردند؟! 

۲ـ باتوجه به عدم اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که دستگاه‌های اجرایی را مکلف نموده بیمه تکمیلی بازنشستگان را همانند شاغلین با مشارکت آنها اقدام نماید. این ماده واحده قانون بعد از ۱۶ سال سلیقه‌ای اجرا شده و بعضی از دستگاه‌های اجرایی بی توجه بوده و از اجرای آن سر باز میزنند؟ لازمست در دستور کار ه‍ئیت محترم وزیران جهت تدوین آئین نامه اجرایی اقدام گردد 

۳ـ بازنشستگان از سنوات گذشته معوقه طلب دارند که دستور شخص جنابعالی جهت پرداخت را میطلبد.

الف: معوقه اجرای حکم شش ماهه دوم سال ۹۹ مربوط به گروه قبل از سال ۹۶ 

ب- معوقه ضریب ۱/۱۵ حقوق بازنشستگان وبدا به مدت ۱۸/۵ ماه (از تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ۱۴۰۱) 

پ ـ معوقه اجرای رتبه بندی از مهر ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ 

ج- معوقه یک طبقه/ گروه ۲۸ سال سابقه بازنشستگان وبدا که بخاطر تامین منابع در پیچ و خم سازمان برنامه و بودجه باقی مانده است. 

دـ معوقات ایثارگری و سایر معوقات باقیمانده (لیست معوقات در صندوق بازنشستگی موجود است) 

۴ـ اجرای قانون حق مناطق جنگی مربوط به شش استان منطقه جنگی که در زمان آقای روحانی مصوب و ابلاغ شده، اما تاکنون اجرا نگردیده است

۵ـ عدم اجرای بند ۵ و ۷ بخشنامه شماره ۳۸۲۸۵۴ مورخه ۱۳۹۹/۷/۱۹ متناسب سازی مهر سال ۱۳۹۹، که عده زیادی از بازنشستگان به حق حقوق خود نرسیده اند

۶ـ بخشنامه رفاهیات دولت سیزدهم (ابلاغی آقای مخبر) در سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی که متاسفانه نامی از بازنشستگان ذکر نگردید؟!

 این مغایر با برنامه هفتم پیشرفت و ضوابط اجرایی ابلاغی سالجاری (تبصره ۲ ماده ۴ ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۳ که توسط دولت به شماره ۲۴۵۴۱/ت۶۲۴۹۸ه‍ مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ به دستگاه‌ها ابلاغ گردید) می‌باشد. 

تبصره فوق: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارائه امکانات و کمک‌های رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود در چارچوب موافقتنامه اقدام نمایند.

۷- دستور اجرای ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، ضرایب حقوق مذکور در فصول دهم و سیزدهم به تفکیک هر فصل، متناسب با احکام این قانون در اولین سال اجراء پانصد ریال (۵۰۰ ریال) تعیین می‌گردد و در سال‌های بعد حداقل به اندازه نرخ تورم که هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌گردد، افزایش می‌یابد. 

اما به هیچ وجه باندازه نرخ تورم ضریب رشد نکرده است ضریب امسال ۴۸۲۹ می‌باشد.

۸ـ ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، که امتیاز عیدی پایان سال را ۵۰۰۰ بر مبنای سال ۱۳۸۷ تعیین کردند و هر ساله ضربدر ضریب اول سال میشود و عیدی پایان سال تعیین میکنند؟ اعتراض اینست که این امتیاز ۵۰۰۰ سال ۱۳۸۷ را حداقل به ۳۰۰۰۰ تغییر دهند 

مستدعی است جهت احقاق حق بازنشستگان، دستور فرمائید تا با عملکرد منفی دولتمردان سابق که بازنشستگان را در پیچ و خم دادگاه‌ها و کف خیابان‌ها کشانده است ادامه نیابد. در ورود دولت چهاردهم تسریع در اجرای ردیف یک این نامه که مربوط به پرداخت حقوق متناسب سازی می‌باشد جرقه امیدی برای بازنشستگان بوجود آورید. 

از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر را داریم 

جمعی از بازنشستگان کشوری

منبع: اندیشه قرن

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر