چاپ سررسید اختصاصی

چاپ سررسید اختصاصی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغات برند خود از آن استفاده کنید. با کمک این کار شما یک سررسید با طرح و محتوای دلخواه خواهید داشت که می‌توانید تصاویر، لوگو، متن و دیگر جرئیات دلخواه را روی آن قرار دهید.
چاپ سررسید اختصاصی
کد خبر : ۷۳۱۱۵

این مدل سررسید مزایای بسیار بیشتری نسبت به سررسیدهای معمولی دارد و امروزه اکثر افراد و کسب و کارها برای خود یک سررسید ویژه دارند.

سر رسید اختصاصی چیست؟

چاپ سررسید اختصاصی به این شکل است که تمام مراحل تولید آن توسط طراح چاپ و با جلد، تصاویر و قطع دلخواه انجام می‌شود. به عبارتی در این چاپ، تمام صفحات دفتر انتخابی بوده و در تمام آنها لوگو و اطلاعات شرکت یا برند شما به طور اختصاصی طراحی و چاپ می‌شود. سررسیدهای معمولی اکثرا در یک قطع (اندازه) تولید می‌شوند و تنها لت‌های درون (برگه‌های اول و آخر) آنها طراحی می‌شود. چاپ سررسیدهای اختصاصی زمان بیشتری نیاز دارد زیرا فرایند طراحی آنها زمانبر بوده و همچنین چاپ و صحافی آن نیز به شکل ویژه انجام می‌شود.

همانطور که می‌دانید در روزهای پایان سال یکی از رسوم ما ایرانیان هدیه دادن است. این رسم زیبا در کسب و کارها نیز رواج گرفته و صاحبان برند، شرکت و کسب و کارها قبل از شروع سال جدید، هدایایی را به پرسنل شرکت خود اهدا می‌کنند که می‌توان گفت این هدایا اکثرا نوعی استراتژی تبلیغاتی برای برند خود هستند. موارد زیادی برای هدیه دادن وجود دارد اما یک سررسید اختصاصی با حک نام برند و لوگو آن می‌تواند بهترین هدیه‌ای باشد که می‌توانید به کارمندان و عموم مردم بدهید.

مزایای سررسید اختصاصی

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله هم اشاره کردیم این سررسیدها دارای مزیت‌های بسیاری هستند و از جنبه‌های مختلفی می‌توانند برای شما سودآور باشند. در این بخش می‌خواهیم به بررسی مزایای چاپ یک سررسید اختصاصی بپردازیم.

  • اولین مزیت چاپ سررسید این است که کمک زیادی به تبلیغات و بازاریابی برند شما می‌کند. به عبارتی با درج لوگو، اطلاعات تماس، پیام‌های تبلیغاتی، نام برند و ... روی سررسید می‌توان خود را به راحتی به مردم معرفی کرده و باعث گسترش کسب و کار خود شد.

  • مورد دیگر توسعه روابط تجاری شماست. یعنی با ارسال سررسیدهای اختصاصی به مخاطبان و همکاران خود، باعث افزایش شناخت آنها از برند خود می‌شوید. در نتیجه می‌توان گفت چاپ یک سررسید اختصاصی به گسترش روابط تجاری کمک زیادی می‌کند.

  • مزیت دیگر چاپ سررسید اختصاصی اینست که می‌توان از آن به عنوان یک هدیه ویژه و منحصربه فرد استفاده کرد. شما می‌توانید با انجام کارهایی چون اضافه کردن عکس‌های شخصی، پیام‌های خاص و یا خاطراتی به دفتر سررسید، آن را به یک هدیه منحصربه فرد و زیبا تبدیل کرده و به خانواده و دوستان خود هدیه دهید.

در نتیجه، چاپ سررسید اختصاصی یک راه موثر و خلاقانه برای ارتقای برند، تبلیغات، و همچنین ایجاد هدایای شخصی و خاص است.

ویژگی‌های سررسید اختصاصی

سررسیدهای اختصاصی ویژگی‌های زیادی دارند و می‌توان برحسب سلیقه خود تمام اشکال ظاهری آنها را تغییر داده و به شکل دلخواه درآورد. اما این ویژگی‌ها تنها به چاپ تصاویر و لوگوی برند ختم نمی‌شوند. در واقع در سررسیدهای اختصاصی می‌توان مواردی را چون اندازه دفتر، نوع جلد و مدل تبلیغات را تغییر داده و به شکل دلخواه در آورد. در ادامه شما را به طور گسترده‌تر با این موارد آشنا می‌کنیم.

انواع تبلیغات در چاپ یک سررسید اختصاصی

در این نوع دفاتر می‌توان به اشکال مختلفی به تبلیغ محصولات یا خدمات متفاوت پرداخت. در واقع محدودیتی برای معرفی برند و کسب و کار خود ندارید می‌توانید به دلخواه یک نمای جزئی یا کلی از برند خود را در آن به اشتراک بگذارید. در ادامه شما را با انواع اشکال تبلیغات در این دفاتر آشنا می‌کنیم.

چاپ سررسید اختصاصی

  • می‌توان تبلیغات در چاپ سررسید اختصاصی را به شکل معرفی یک محصول انجام داد.

  • در چاپ سررسید اختصاصی می‌توان نمای جزئی از مجموعه خود را به نمایش گذاشت.

  • همچنین تبلیغات در این دفاتر می‌تواند اثر محصولات تولید شده توسط برند شما را در زندگی مردم نشان دهد.

  • تبلیغات در سررسید می‌تواند به شکل حس مثبت پس از مصرف محصول تولید شده توسط مجموعه شما باشد.

  • شکل دیگر تبلیغات در سررسید استفاده از شعار آن برند است که معمولا در کنار یک طرح گرافیکی نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از طرح‌های گرافیکی در تبلیغات، باید حتما از عکس‌های بسیار باکیفیت استفاده کنید تا بتوانند تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب بگذارند.

انواع قطع (اندازه) سررسید

بالاتر اشاره کردیم که سررسیدهای معمولی اکثرا در یک اندازه تولید می‌شوند. اما سررسیدهای اختصاصی را می‌توان در قطع‌های مختلفی سفارش داد. قطع‌های سررسید اختصاصی بسیار متنوع هستند که البته هرکدام از آنها برای کاربرد خاصی تولید می‌شود. این قطع‌ها عبارت‌اند از:

  • قطع رحلی

  • قطع وزیری

  • قطع رقعی

  • قطع خشتی

  • قطع اروپایی

  • قطع پالتویی

  • قطع جیبی

از نظر کاربرد باید بگوییم سه قطع وزیری، اروپایی و پالتویی بیشترین استفاده را در بین انواع سررسید دارند. سررسیدهای اروپایی، پالتویی و جیبی همانطور که از نامشان پیداست به راحتی قابل جابه‌جایی هستند.

انواع جلد سررسید

جلد سررسید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌توان گفت زیبایی ظاهر این دفاتر به جلد آنها ختم می‌شود. از این جهت سررسیدها دارای جلدهای مختلفی هستند و تنوع زیادی در دسته جلد آنها به چشم می‌خورد. در ادامه شما را با رایج‌ترین و پرطرفدارترین جلدهای سررسید آشنا می‌کنیم.

سررسید با جلد سلفون

این نوع جلد ظاهری معمولی دارد و جلوه چندان زیادی به سررسید نمی‌بخشد. اما مزیتی که معمولا باعث استفاده آن می‌شود، هزینه مناسب این نوع جلد است. در تولید این جلد، طراحی و چاپ برروی صفحه کاغذ انجام شده و بعد از آن روی مقوا چسبانده می‌شود. در آخر یک روکش سلفونی روی چاپ قرار می‌گیرد. مزیت دیگری که در این جلد وجود دارد اینست که می‌توان طرح‌های مختلف را بدون محدودیتی روی آن پیاده کرد.

سررسید با جلد گالینگور

گالینگور یا همان جلد سخت، از ترکیب پارچه با مقواهای ضخیم و یا کاغذهای چند لایه تولید می‌شود. جلد گالینگور معمولا برای سررسید هایی با حجم و اندازه بزرگ به کار گرفته می‌شود.

چاپ سررسید اختصاصی

سررسید با جلد جیر و اشبالت

این دو جلد تفاوت‌هایی با هم دارند اما به طور کلی در هر دو آنها پوششی از پرز روی سطح سررسید قرار دارد.

سررسید با جلد ترمو

این جلد در واقع یک نوع چرم مصنوعی است که کمی نازک بوده اما در مقابل کیفیت بالاتری دارد. جنس ترمو به این شکل است که وقتی حرارت می‌بیند، قسمت‌هایی از آن تغییر رنگ داده و ظاهر منحصربه فردی به خود می‌گیرد. به دنبال این موضوع این جلد را با نام نفیس نیز معرفی می‌کنند.

سررسید با جلد چرم طبیعی

همانطور که می‌دانید هزینه چرم طبیعی بالاست. بنابراین قیمت چاپ این نوع سررسید نیز زیاد است. اما در مقابل این هزینه زیادی از جلوه بسیار خاص و منحربه فردی نیز برخوردار است که به همین دلیل همچنان در لیست پرطرفدارترین جلدهای سررسید قرار دارد. از این جلد در اکثر سفارشات نفیس استفاده می‌شود.

سررسید با جلد چرم مصنوعی

این نوع چرم همانطور که از نام آن پیداست مشابه چرم طبیعی بوده و تشخیص آن ساده نیست. از تفاوت‌های چرم مصنوعی با طبیعی باید به قیمت مناسب‌تر چرم مصنوعی اشاره کنیم که این مورد باعث افزایش استفاده از این نوع جلد شده است. در این نوع جلدها تنوع رنگ بالایی وجود دارد و می‌توان جلد سررسید را در رنگ‌های مختلف سفارش داد. البته باید بدانید قیمت این نوع جلد تنها نسبت به چرم طبیعی مناسب‌تر است و نسبت به دیگر جلدها تفاوت چندانی ندارد.

چاپ سررسید اختصاصی 1404 در سالنامه برگ

شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه چاپ انواع سررسید اعم از عمومی و اختصاصی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با دریافت اطلاعات لازم از شما می‌توانند هرگونه تغییرات را در سررسید‌های معمولی ایجاد کرده و با قرار دادن تصاویر، لوگو و حتی جلد دلخواه آن را به یک سررسید اختصاصی تبدیل کنند.

سررسیدهای معمولی اکثرا در تیراژهای بالا چاپ شده و به بازار عرضه می‌شوند. در سررسیدهای معمولی تنها می‌توان تغییراتی چون چاپ داغکوب، طلاکوب و لیزر پلاک چسبیده شده روی سررسید را ایجاد کرده و به نام مجموعه سفارش‌دهنده اجرا کرد. یکی از شرکت‌هایی که با چند سال سابقه در زمینه چاپ سررسید به صورت معمولی و ویژه فعالیت دارد « سالنامه برگ» است.

در این شرکت می‌توانید تمام خدمات مربوط به چاپ یک سررسید اختصاصی را دریافت کرده و سفارش خود را در نزدیک‌ترین حالتی که در ذهن دارید تحویل بگیرید. پس اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای چاپ سررسید اختصاصی می‌گردید، سالنامه برگ را فراموش نکنید.

کلام آخر

چاپ یک سررسید اختصاصی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای معرفی برند خود و افزایش بازدید آن انجام دهید. در واقع می‌توان این کار را یک استراتژی تبلیغاتی ساده دانست که تاثیر چشمگیری بر برند شما می‌گذارد. حتما برای چاپ این نوع دفاتر مرکز معتبری را انتخاب کنید تا در انتها با یک سررسید بی‌کیفیت و دور از آنچه در ذهن دارید روبه رو نشوید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر