کاربران واتساپ و تلگرام می توانند با هم چت کنند!

کاربران واتساپ و تلگرام می توانند با هم چت کنند!

کاربران واتساپ و مسنجر به زودی قادر خواهند بود تا با کاربران برنامه‌های پیام‌رسان دیگر مانند تلگرام و … نیز چت کنند.
کد خبر : ۷۴۱۸۶

شرکت متا برای رعایت قانون جدید اتحادیه اروپا (DMA) درباره رقابت در بازار‌های دیجیتال، قابلیت‌های جدیدی به واتساپ و مسنجر اضافه می‌کند.

این قانون که با نام «قانون بازار‌های دیجیتال» شناخته می‌شود، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا به رقبای کوچک‌تر اجازه دهند تا خدمات خود را به کاربران آنها ارائه کنند.

بر اساس این تغییرات، کاربران واتساپ و مسنجر به زودی قادر خواهند بود تا با کاربران برنامه‌های پیام‌رسان دیگر مانند تلگرام و … نیز چت کنند.

همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تماس‌های صوتی و تصویری و گروه‌های چت نیز برای این قابلیت جدید در نظر گرفته شده است.

کاربران واتساپ و تلگرام می توانند با هم چت کنند!

شرکت متا با انتشار پستی اعلام کرد: «ما به همکاری با سرویس‌های پیام‌رسانی شخص ثالث ادامه خواهیم داد تا ایمن‌ترین و بهترین تجربه را ارائه دهیم.»

متا این تغییرات را در راستای افزایش رقابت در بازار پیام‌رسانی و پاسخ به نگرانی‌های رگولاتور‌های اروپایی در مورد انحصار شرکت‌های بزرگ فناوری اعلام کرده است.

با وجود این، هنوز مشخص نیست که سایر شرکت‌های پیام‌رسان مانند: وایبر و تلگرام تا چه اندازه تمایل به همکاری با شرکت متا در این زمینه را خواهند داشت.

کاربران واتساپ و تلگرام می توانند با هم چت کنند!

شرکت متا در تلاش است تا تعهدات خود در چارچوب مفاد مرتبط با پیام‌رسانی DMA را برآورده کند، اما به دلیل نقض سایر اجزای این قانون، مورد انتقاد قرار گرفته است.

این اقدام متا نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری تحت فشار روزافزون برای رعایت قوانین جدید و ایجاد بازار‌های رقابتی‌تر قرار دارند.

منبع: تک ناک

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر