استقلال برای جواد نکونام خط و نشان کشید

مدیران باشگاه استقلال در شرایطی فعلاً تصمیم به ابقای جواد نکونام گرفته‌اند که خبری از انتشار بیانیه حمایتی از سوی این باشگاه و یا حتی مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس نیست. آنچه واضح است اینکه نتیجه دیدار با الغرافه، در تعیین سرنوشت جواد نکونام بسیار موثر است.
استقلال برای جواد نکونام خط و نشان کشید
کد خبر : ۷۴۴۴۰

اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال بعد از یک هفته پرماجرا و جنجالی، سرانجام تصمیم خود را درباره آینده نیمکت آبی‌پوشان پایتخت گرفتند. در شرایطی‌که احمد شهریاری و فرشید سمیعی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل استقلال به امارات سفر کردند تا با فرهاد مجیدی به توافق برسند و این اتفاق رخ نداد و سپس انتخاب ایویلو پِتِف به عنوان سکان‌دار جدید آبی‌ها به‌واسطه مخالفت گسترده هواداران منتفی شد، حکم اعضای هیات‌مدیره، ابقای جواد نکونام بود.
نکونام البته به خوبی می‌داند که برخلاف گذشته، حمایت مدیران را پشتیبان خود نمی‌بیند و در شرایطی او «فعلاً» سکان‌دار استقلال باقی‌مانده که عوامل پرشماری در این مسئله دخیل است؛ از نزدیک‌بودن دوئل با الغرافه تا پروژه پیچیده جذب سرمربی باکیفیت خارجی و البته مهم‌تر از همه، پُر بودن سقف بودجه استقلال. در صورت برکناری جواد نکونام، رقم غرامت او در سقف بودجه آبی‌ها لحاظ می‌شد و همین مسئله می‌توانست دامان‌گیر استقلالی‌ها برای ثبت قرارداد سرمربی جدید شود و به نظر می‌رسد که این مسئله یکی از مهم‌ترین علل ادامه همکاری با نکونام باشد. البته که گفته می‌شود در مسیر ابقای جواد نکونام، حمایت بازیکنان از او هم نقش پررنگی در تصمیم مدیران باشگاه داشته است.

بیانیه‌ای صادر نشد؛ «اگر ببری، کنارت هستیم، اما ...»
مدیران باشگاه استقلال در شرایطی فعلاً تصمیم به ابقای جواد نکونام گرفته‌اند که خبری از انتشار بیانیه حمایتی از سوی این باشگاه و یا حتی مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس نیست. آنچه واضح است اینکه نتیجه دیدار با الغرافه، در تعیین سرنوشت جواد نکونام بسیار موثر است؛ دیداری که روز دوشنبه بیست‌وششم شهریورماه برگزار خواهد شد و در صورت کسب موفقیت در این دیدار، دوره حضور نکونام روی نیمکت آبی‌ها تمدید می‌شود و در غیر این‌صورت، به نظر می‌رسد که شرایط بیش از پیش برای جواد نکونام بحرانی خواهد شد.
استقلالی‌ها دستِ بازی برای برکناری جواد نکونام ندارند و در طرف مقابل، نکونام هم نشان‌داده که تمایلی به عقب‌نشینی ندارد و حتی با مواضعی تند و جنجالی به مدیران باشگاه و مسئولان هلدینگ تاخته است. مسئله پُر بودن سقف بودجه سبب شده تا عملاً آبی‌ها برای برکناری نکونام، چشم‌انتظار پیش‌قدم‌شدن او باشند و اگر شرایط فنی تیم تغییر کند و روند برد‌های استقلال آغاز شود، آن‌گاه به نظر می‌رسد که وضعیت متفاوت خواهد بود و همکاری طرفین ادامه پیدا می‌کند.

سخت‌ترین ماه دوران کاری نکونام در راه است!
جواد نکونام اگر بتواند از دیدار با الغرافه سربلند بیرون آید، احتمالاً از شمار هواداران منتقد خود هم می‌کاهد و این مسئله بدان معناست که عمر سرمربیگری او در استقلال افزایش پیدا می‌کند. آبی‌ها در ۴۰ روز پیش‌رو و تا پیش از فیفادی بعدی، باید با تیم‌های الغرافه قطر، نساجی مازندران، پرسپولیس، السد قطر و هوادار رقابت کنند و روز‌های سخت و سرنوشت‌سازی در انتظار جواد نکونام است و لغزش در هر کدام از این دیدار‌ها می‌تواند او را به نقطه پایان همکاری با استقلال برساند.

نکونام و مدیران استقلال رابطه بسیار سردی این روز‌ها با یکدیگر دارند و پُر واضح است که اگر سقف بودجه آبی‌ها خالی می‌بود، تصمیم اعضای هیات‌مدیره هم احتمالاً متفاوت می‌شد، اما حالا که «فعلاً» نکونام در سمت خود ابقا شده، باید دید این سرمربی باتجربه می‌تواند معادلات را به سود خود تغییر بدهد و ورق بازی را به نفع‌اش برگرداند یا جو سکو‌ها ملتهب‌تر خواهد شد و جواد نکونام در مسیری قدم می‌زند که در سالیان نه‌چندان دور، اسطوره‌های باشگاه استقلال مانند علیرضا منصوریان و محمود فکری قدم زدند؛ استعفا بعد از ناکامی در خروج از بحران! چرا که تصمیمی جز استعفا (در صورت ناکامی احتمالی) نمی‌تواند برای مدیران باشگاه استقلال خوشایند باشد؛ چون در این‌صورت، دستِ آنها را برای انتخاب سرمربی جدید باز می‌شود و سقف بودجه‌شان کاهش پیدا می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر