گزارش آگهی

هرآنچه باید پیش از رفتن به فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو بدانید

فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو + ایساکو؛ بررسی قطعات ایران خودرو پیش از مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو درباره انواع قطعات ماشین‌های ایران خودرو بخوانید و برندهای معتبر لوازم یدکی ایران خودرو مثل ایساکو را بررسی کنید.
هرآنچه باید پیش از رفتن به فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو بدانید
کد خبر : ۷۴۶۷۵

انتخاب قطعات یدکی مناسب خودرو جهت تعویض به‌موقع آن‌ها بخش بزرگی از فرایند نگهداری از هر خودرو است. برخی‌از افراد هر قطعه‌ای که در دسترس باشد و قیمت بهتری داشته باشد را روی خودروشان سوار می‌کنند و حتی نام برند آن را هم نمی‌دانند. نتیجه‌اش هم می‌شود مراجعه بیشتر به تعمیرگاه و هزینه‌های سنگین‌تر نگهداری از خودرو در طول زمان. برخی دیگر از رانندگان اما حرفه‌ای‌تر رفتار می‌کنند و برای انتخاب قطعات خودروشان زمان می‌گذارند تا متناسب‌ترین محصولات را برگزینند. اگر شما هم جزء دسته دوم هستید و برای خودروتان به‌دنبال انتخاب بهترین قطعات ایران خودرو در فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو هستید ادامه این متن را از دست ندهید. 

انواع لوازم یدکی ایران خودرو در کشور

وقتی برای خرید لوازم یدکی ماشین خود به فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو مراجعه می‌کنید با دو دسته کلی قطعات روبه‌رو می‌شوید: قطعات فابریک با نام ایساکو و قطعات افترمارکت با نام برندهای مختلف. اما تفاوت این دو دسته دقیقا چیست؟ قطعات اصلی ماشین‌های ایران خودرو را شرکت ایساکو که زیرمجموعه ایران خودرو و مسئول خدمات پس‌از فروش این خودروسازی بزرگ است به بازار عرضه می‌کند. قطعات افترمارکت ایران خودرو اما شامل هر قطعه‌ای می‌شود که توسط تولیدکننده‌ای به‌جز ایران خودرو تولید شده باشد. برند ایساکو برای خودروهای ایران خودرو مثل سمند، سورن، دنا، تارا، ۴۰۵، پژو پارس، ۲۰۶، ۲۰۷ و... لوازم یدکی فابریک به‌حساب می‌آید و هر برند دیگر برای این خودروها قطعات افترمارکت شمرده می‌شود. هر کدام از این دو دسته ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم تا شما با انواع لوازم یدکی ایران خودرو بیشتر آشنا شوید.

ایساکو: معتبرترین برند قطعات ایران خودرو

ایساکو به‌عنوان معتبرترین برند لوازم یدکی ایران خودرو درواقع شرکت خدمات پس‌از فروش ایران خودرو است و عرضه قطعات یدکی اصلی این خودروسازی را برعهده دارد. شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو نزدیک به ۵ دهه است که در این زمینه فعالیت می‌کند. نکته‌ای که درباره قطعات ایساکو وجود دارد این است که فرقی نمی‌کند این محصولات تولید خود ایساکو باشند یا صرفا توزیع و بسته‌بندی آن‌ها توسط این شرکت انجام شود؛ در هر صورت ایساکو این اطمینان را به شما می‌دهد که قطعه‌ای که تهیه می‌کنید کیفیت مطلوبی دارد و برای ماشین‌های ایران خودرو مثل سمند، دنا، تارا، ۴۰۵، ۲۰۶، پژو پارس و... مناسب‌ترین قطعه است. در حال حاضر قطعات اصلی خودروهای زیر با نام ایساکو در در دسترس است:

سمند، سورن، دنا، دنا پلاس، تارا، پژو پارس، رانا، رانا پلاس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۴۰۵، تندر ۹۰، اچ سی کراس، هایما S5، هایما S7، رنو کپچر و...

مزایای استفاده از لوازم یدکی ایساکو

بسیاری از رانندگان خودروهای ایران خودرو قطعات اصلی این شرکت خودروسازی را به تمام قطعات افترمارکت داخلی و خارجی ترجیح می‌دهند. این دسته‌از افراد معتقدند که حتی اگر در مواقع خاصی قطعات مشابه دیگر برندها کیفیت بهتری ارائه بدهند یا قیمت بهتری داشته باشند، هیچ‌کدام‌شان اطمینان خاطری که قطعات ایساکو به آن‌ها می‌دهد را ندارد. استفاده از قطعات فابریک ایساکو مزایای خاص خودش را دارد که عبارت است از:

1.       استاندارد بودن قطعات

لوازم یدکی ایساکو این اطمینان را به شما می‌دهند که قطعه‌ای که تهیه می‌کنید از لحاظ ابعاد، دوام، کیفیت ساخت، مواد استفاده شده، مقاومت و کارایی کاملا متناسب با استانداردهای خودروی شماست. قطعات ایساکو برای هر خودرو بدون نیاز به هیچ‌گونه دستکاری و تغییر وضعیت با کمترین دردسر ممکن روی خودرو نصب می‌شوند.

2.      ضمانت لوازم یدکی ایساکو

ایساکو قطعاتی که به بازار عرضه می‌کند را متناسب با نوع قطعه با توجه به ضوابط و قوانین مربوطه گارانتی می‌کند. این ضمانت هم شامل قطعاتی می‌شوند که توسط خود شرکت ایران خودرو تولید شده‌اند و هم آن دسته از قطعاتی که تولید این شرکت نیستند اما مورد تایید ایساکو هستند و با این برند عرضه می‌شوند.

3.     استفاده‌از بهترین مواد اولیه

کیفیت ساخت یک قطعه یک مساله است و کیفیت مواد اولیه مساله‌ای دیگر. قطعات ایساکو علاوه‌بر این‌که با تجهیزات به‌روز و مهندسی دقیق تولید می‌شوند، در تولیدشان از مرغوب‌ترین و بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود تا محصول نهایی کیفیت و دوام مناسب را داشته باشد.

4.      کنترل کیفی محصولات

وقتی برای خودروتان از لوازم یدکی ایساکو استفاده می‌کنید خیال‌تان راحت است که این محصولات ابتدا از آزمون‌های کنترل کیفی مختلفی عبور کرده‌اند و سپس به دست شما رسیده‌اند. یک بخش از این آزمون‌ها مربوط به استانداردهای ملی و بین‌المللی قطعات است که شرکت ایران خودرو آن‌ها را رعایت می‌کند و بخش دیگر استانداردها و آزمون‌های کنترل کیفی خود شرکت است که روی قطعات انجام می‌شود.

هرآنچه باید پیش از رفتن به فروشگاه لوازم یدکی ایران خودرو بدانید

تشخیص قطعات ایساکو اصلی از تقلبی

بازار لوازم یدکی خودرو در کشور ما به قدری شلوغ است که متاسفانه دست روی هر محصولی بگذارید نسخه نامطمئن و تقلبی آن هم پیدا می‌شود. سوال این‌جاست که چگونه می‌توانیم به محصولات یک فروشگاه  اطمینان کنیم و از اصالت قطعاتی که به نام ایساکو عرضه می‌شوند آگاه شویم؟ محصولات تقلبی به‌قدری شبیه به قطعات اصلی تولید می‌شوند که تشخیص اصالت یک محصول از روی ظاهرش کار ساده‌ای نیست. اما نگران نباشید چون ایساکو برای تشخیص قطعات ایران خودرو اصل از تقلبی تدبیرات مختلفی اندیشیده است که عبارت‌اند از:

-        بررسی هولوگرام محصول

بر روی تمام بسته‌بندی‌های لوازم یدکی اصلی ایران خودرو که با برند ایساکو عرضه می‌شوند از هولوگرام‌های مخصوص استفاده می‌شود. اگرچه مشابه این هولوگرام‌ها در محصولات تقلبی نیز به‌کار می‌رود اما فقط هولوگرام‌ها بسته‌بندی‌های اصلی ایساکو زیر نور UV می‌درخشند و شما از این راه می‌توانید محصولات اصلی را تشخیص دهید.

-        بررسی کد محصول

هر کدام از لوازم یدکی ایساکو اصل دارای یک کد ۱۳ رقمی منحصربه‌فرد هستند. شما با ارسال کد ۱۳ رقمی درج‌شده روی بسته‌بندی محصول به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۱ می‌توانید از اصالت قطعه اطمینان حاصل کنید.

-        اسکن بارکد محصول

مطمئن‌ترین روش برای تشخیص لوازم یدکی ایساکو اصلی از تقلبی استفاده از اپلیکیشن ایساکو و سامانه «اصل بخرید» این شرکت است. روی هر محصول ایساکو یک QR Code رمزنگاری شده وجود دارد که قابلیت کپی‌برداری ندارد و شما می‌توانید به‌سادگی آن را از طریق اپلیکیشن ایساکو اسکن کنید و اصالت کالا را ارزیابی کنید. همچنین شما از این طریق می‌توانید کد رهگیری سامانه جامع تجارت وزارت صمت را نیز دریافت کنید.

برندهای جایگزین لوازم یدکی ایران خودرو

همانطور که در ابتدا گفتیم قطعات یدکی ایران خودرو به دو دسته قطعات اصلی و افترمارکت تقسیم می‌شوند. قطعات فابریک ایران خودرو تحت برند ایساکو عرضه می‌شوند و قطعات افترمارکت نیز آن دسته از لوازم یدکی هستند که توسط شرکت‌های دیگر تولید می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده لوازم یدکی باهم رقابت می‌کنند تا قطعه‌ای باکیفیت و با قیمت مناسب برای خودروهای ایران خودرو ارائه کنند. بعضی از افراد پس‌از تحقیق و بررسی درباره لوازم یدکی خودروی خود تصمیم می‌گیرند به‌خاطر مزایایی که قطعات افترمارکت ارائه می‌کند به سراغ این قطعات بروند. برندهای معتبری که قطعات مختلف ماشین‌های ایران خودرو را تولید می‌کنند عبارت‌اند از:

  • والئو
  • فن‌آوران
  • کوشاوران
  • عظام
  • امکو
  • مدرن تندیس
  • آفورتیس
  • کوشش رادیاتور
  • جمع‌ساز
  • سرکان
  • و...

مزایای قطعات افترمارکت ایران خودرو

همانطور که گفتیم، قطعات افترمارکت به قطعاتی گفته می‌شود که شرکتی به‌غیر از شرکت اصلی تولیدکننده خودرو آن‌ها را عرضه کرده باشد. مزایای لوازم یدکی افترمارکت ایران خودرو چیست که توانسته تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان را به تهیه و استفاده از این قطعات ترغیب کند؟

1.       دسترسی راحت

به‌طور کلی با توجه به این‌که تولیدکنندگان متعددی اقدام به ساخت قطعات ماشین‌های ایران خودرو می‌کنند، تعداد این قطعات و موجودی آن‌ها در بازار به مراتب بیشتر از قطعات ایساکو است. با این‌که ایساکو تلاش کرده قطعات مختلف این شرکت در تمام نقاط کشور در دسترس باشد، به‌خاطر محدود بودن تعداد این قطعات در مقابل لوازم یدکی برندهای دیگر دسترسی به لوازم افترمارکت ایران خودرو راحت‌تر است.

2.      قیمت مناسب

قطعات فابریک ایران خودرو معمولا قیمت مشخصی دارند که توسط خود شرکت ایساکو تعیین می‌شود. اما لوازم افترمارکت ایران خودرو با توجه به کیفیت ساخت، کشور تولیدکننده، خدمات پس از فروش و... قیمت‌های متنوعی دارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افترمارکت خودرو آپشن‌های اضافه‌ای است که این قطعات در بعضی مواقع ارائه می‌دهند. لوازم یدکی ایساکو دقیقا همان ویژگی‌هایی را دارد که قطعه فابریک سوار بر خودرو هنگام خروج از کارخانه در ابتدا دارا بوده است. اما سازندگان لوازم افترمارکت ایران خودرو این آزادی را دارند تا ویژگی‌های مختلفی را به قطعات تولیدی خود اضافه کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانند قطعاتی که مربوط به ظاهر خودرو می‌شود (مثل چراغ‌ها، سپر، جلو پنجره، تزئینات داخلی خودرو و...) را در طرح‌های خاص و متفاوتی به بازار عرضه کنند.

کلام آ‌‌خر

انتخاب اینکه در میان انواع لوازم یدکی ایران خودرو به سراغ قطعات فابریک ایساکو بروید یا برندهای معتبر افترمارکت را برگزینید کاملا بستگی به خودتان دارد. اگر برای ماشین خود به‌دنبال قطعه‌ای مطمئن می‌گردید و نمی‌خواهید زمان زیادی را برای بررسی محصولات مختلف صرف کنید احتمالا محصولات ایساکو بهترین گزینه برای شماست. اما اگر تنوع بیشتری در نظر دارید و می‌خواهید بین محصولات مختلف با قیمت‌های متفاوت بگردید و قطعه‌ای کاملا مناسب را برای خودرویتان انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ لوازم یدکی افترمارکت ایران خودرو بروید. در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی ویژگی‌های مختلف قطعات مختلف ایران خودرو به شما کمک کنیم تا بتوانید محصول مناسب خود را با اطمینان بیشتری از هر فروشگاه لوازم یدکی تهیه کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر