اعتصاب کارگران ارزش سهام سامسونگ را پایین آورد!

نمایندگان اتحادیه‌های کارگری، مدیریت سامسونگ و مقامات کارگری ایالتی روز پنجشنبه نتوانستند بر سر حقوق و شرایط کار به توافق برسند.
اعتصاب کارگران ارزش سهام سامسونگ را پایین آورد!
کد خبر : ۷۴۷۶۸

سهام سامسونگ با ادامه اعتصاب کارگران کارخانه در جنوب هند سه درصد کاهش یافت. این اعتصاب موجب اختلال در تولید لوازم الکترونیکی مصرفی برای پنجمین روز شد.
نمایندگان اتحادیه‌های کارگری، مدیریت سامسونگ و مقامات کارگری ایالتی روز پنجشنبه نتوانستند بر سر حقوق و شرایط کار به توافق برسند.

صد‌ها کارگر از روز دوشنبه دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان به رسمیت شناختن اتحادیه‌های الکترونیکی، افزایش دستمزد‌ها و کاهش ساعات کار شده‌اند. به گزارش رویترز، این یکی از بزرگترین اعتصابات سال‌های اخیر در هند است.

این کارخانه که در شهر چنای در جنوب هند واقع شده است، لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون، یخچال و ماشین لباسشویی تولید می‌کند.

به گزارش رویترز، این یکی از دو کارخانه‌ای است که سامسونگ در هند اداره می‌کند و می‌تواند تا ۳۰ درصد از درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلاری این گروه در این کشور را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ الکترونیکس یکی از بازیگران پیشرو در بازار گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی هند است. طبق آمار Statista، درآمد عمده بخش لوازم خانگی در هند در سال ۲۰۲۴ به ۳۸.۲ میلیارد دلار می‌رسد.
E. Muthukumar، رهبر اتحادیه به رویترز گفت: کارگران تا زمانی که خواسته‌های آنها برای دستمزد و شرایط کاری بهتر برآورده نشود، به اعتصاب ادامه خواهند داد. مدیریت سامسونگ از ما خواست که اعتصاب را متوقف کنیم، اما اتحادیه را به رسمیت نمی‌شناسد و با ما صحبت نمی‌کند، بنابراین اعتصاب ادامه دارد.

روزنامه محلی روز سه شنبه گزارش داد که حدود ۸۵ درصد از ۱۷۰۰ کارگر این کارخانه بخشی از اعتصاب بودند.
یکی از سخنگویان سامسونگ در بیانیه‌ای در اوایل این هفته گفت که این شرکت به طور فعال با کارگران تعامل می‌کند تا به هر گونه شکایتی رسیدگی کند و از همه قوانین و مقررات پیروی می‌کند. ما همچنین اطمینان حاصل خواهیم کرد که هیچ اختلالی برای مصرف‌کنندگانمان ایجاد نشود.

اعتصاب در سامسونگ هند به دنبال اعتراضات اخیر دستمزد‌ها در کره جنوبی است که در آن ۳۶۵۰۰ عضو از بزرگترین اتحادیه کارگران آن در ماه‌های ژوئیه و اوت اعتصاب کردند و خواستار افزایش دستمزد‌ها و مزایای بهتر شدند.

داده‌های LSEG نشان می‌دهد که سهام سامسونگ الکترونیکس در بورس کره جنوبی تا کنون بیش از ۶ درصد کاهش یافته است.

منبع: مدار اقتصادی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر