8 نکته مهم در خرید سایت فروشگاهی

پیش از خرید سایت فروشگاهی لازم است اطلاعاتی راجع به امکانات و ویژگی های مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. در این مطلب به بررسی نکات مهم در خرید سایت فروشگاهی می پردازیم.
8 نکته مهم در خرید سایت فروشگاهی
کد خبر : ۷۴۹۸۷

امروزه نیاز کسب و کارها به راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش از طریق اینترنت بر هیچکس پوشیده نیست. اما دانستن یک سری نکات بسیار مهم هنگام خرید سایت فروشگاهی است که باعث موفقیت کسب و کار اینترنتی شما می شود. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب مهم ترین نکات در طراحی سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

در ادامه به 8 مورد از مهمترین نکات حیاتی که هنگام خرید سایت فروشگاهی باید رعایت کنید، می پردازیم:

  1. طراحی سایت باید واکنشگرا و ریسپانسیو باشد

اولین و مهم ترین نکته ای که در خرید سایت فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشید، ریسپانسیو بودن قالب آن است. سایتی واکنشگرا است که در نمایشگرها با سایز های مختلف به درستی نمایش داده شود و برای مشاهده آن نیازی به زوم کردن توسط کاربر نباشد. دلیل اهمیت این موضوع، جستجوی بیش از 70 درصد کاربران در گوگل توسط موبایل، تبلت و سایر دستگاه ها می باشد. سایت هایی که دارای قالب واکنشگرا هستند، در نتایج بالاتری قرار می گیرند. چرا که گوگل همواره به فکر جلب رضایت کاربران است.

  1. سرعت بارگذاری سایت را تست کنید

نکته بعدی در خرید سایت فروشگاهی آماده، سرعت بارگذاری سایت برای کاربران است. مدت زمانی که کاربران پس از ورود به سایت شما منتظر لود شدن اطلاعات سایت میمانند، معمولا 3 تا 6 ثانیه است. اگر بارگذاری سایت بیش از این مدت زمان طول بکشد، کاربر ناراضی از سایت شما خارج می شوند و نرخ پرش سایت افزایش می یابد. از جمله مواردی که در کند شدن سرعت سایت تاثیر می گذارد، می توان به حجم بالای تصاویر، کدنویسی قدیمی و غیر بهینه، قالب سنگین و … اشاره کرد. توجه به این موارد هنگام طراحی سایت می تواند از افت رتبه سایت در آینده به دلیل سرعت پایین جلوگیری کند.

  1. به ظاهر سایت فروشگاهی که می خرید اهمیت بدهید

جذابیت ظاهری سایت فروشگاهی تاثیر بسیاری بر جلب نظر کاربران و ترغیب آنها به خرید می شود. یک سایت فروشگاهی استاندارد با آیتم هایی همچون منو زیبا و کاربر پسند، پیشنهاد شگفت انگیز، بخش محصولات پر فروش، سبد خرید و … ظاهری جذاب مانند دیجی کالا پیدا می کند و در جلب اعتماد کاربران نیز موثر است . هنگام انتخاب سایت فروشگاهی آماده از فروشنده دمو تستی بخواهید و با بررسی دمو فروشگاه تمامی این موارد را چک کنید. همچنین مطمئن شوید که برای تغییرات ظاهری بتوانید تمام قسمت های سایت را به دلخواه و متناسب با پرسونای مشتریان تغییر دهید.

  1. طراحی وب سایت داینامیک و بروز را انتخاب کنید

نکته مهم دیگری که در یک سیستم فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید، داینامیک بودن آن است. داینامیک در لغت به معنای پویا بودن است. در طراحی سایت منظور از داینامیک بودن این است که محتویات سایت بر اثر کلیک بر روی دکمه، در یک زمان خاص و … تغییر کند. برای مثال در فرم ثبت نام با کلیک روی دکمه ثبت اطلاعات، کاربر با پیغام "اطلاعات با موفقیت ثبت شد"، روبرو شود. همچنین بروز بودن تکنولوژی طراحی سایت باعث میشود تجربه کاربری افزایش یابد.

8 نکته مهم در خرید سایت فروشگاهی

  1. داشتن وبلاگ از نان شب واجب تر است

وبلاگ تنها به سایت های آموزشی و خبری مربوط نمی شود و یک سایت فروشگاهی نیز به وبلاگ نیاز دارد. شاید برایتان سوال شود که در وبلاگ چه مطالبی بگذاریم یا اصلا سایت فروشگاهی چرا به وبلاگ نیاز دارد؟ تولید محتوا برای وبلاگ فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست و تنها کافی است دغدغه مشتریان خود را بشناسید و برای آنها محتوای مفید تولید کنید. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی از جمله سوالاتی که برای مشتریان بوجود می آید عبارتند از "چگونه کیف و کفش چرمی را تمیز کنیم؟"، "بهترین نوع چرم کدام است؟" و … . پاسخ دادن به سوالات کاربران در قالب یک محتوای جامع و کاربری می تواند شما را به یک متخصص در حوزه کاری تان تبدیل کند و همین موضوع باعث رشد سئو کسب و کارتان می شود. میتوان گفت دلیل موفقیت فزوشگاه اینترنتی دیجی کالا همین تولید محتوای باکیفیت به صورت مستمر بوده است.

  1. فرایند خرید و پرداخت بسیار آسان باشد

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، آسان بودن فرایند خرید محصول و پرداخت برای مشتریان است. سعی کنید از دریافت اطلاعات غیر ضروری از مشتریان پرهیز کنید. همچنین پس از پرداخت، کد پیگیری سفارش و فاکتور خرید در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند سفارش خود را پیگیری کنند. بنابراین در زمان خرید سایت فروشگاهی فرآیند خرید را در دمو آن تست کنید.

  1. پشتیبانی و خدمات پس از فروش طراح سایت را بررسی کنید

قبل از خرید سایت فروشگاهی از فروشنده یا همان طراح سایت در مورد نوع خدمات پشتیبانی و مدت زمان آن سوال کنید. برای اطمینان بیشتر با مشتریان قبلی آن مجموعه تماس بگیرید و در مورد کیفیت پشتیبانی سوال کنید. در پایان نماد اعتماد الکترونیک آن شرکت را بررسی کنید و سوابق کاری و میزان رضایت کاربران را ببینید.

  1. امنیت فروشگاه اینترنتی خریداری شده را چک کنید

با راه اندازی سایت فروشگاهی علاوه بر اطلاعات سایت خودتان، باید از اطلاعات مشتریان نیز محافظت کنید. عوامل بسیاری در امنیت سایت فروشگاهی تاثیر می گذارد که مهمترین آن، فعال سازی ssl است. گواهینامه ssl ارتباط امن ایجاد می کند و از اطلاعات در حال انتقال بین کاربران و وب سایت محافظت می کند. گواهی ssl به صورت یک قفل سبز در کنار آدرس سایت شما نمایش داده می شود. وجود این گواهی در سایت احساس امنیت در کاربران بوجود می آورد.

انتخاب درگاه پرداخت امن، خرید هاست مطمئن و … نیز می تواند امنیت فروشگاه اینترنتی را افزایش دهد. بنابراین قبل از خرید سایت فروشگاهی در مورد امنیت آن از فروشنده سوال کنید.

8 نکته مهم در خرید سایت فروشگاهی

نکات مهم پس از خرید سایت فروشگاهی

پس از خرید سایت فروشگاهی آماده لازم است تا یک سری موارد را بر روی سایت خود بررسی کنید. چرا که قراردادن محصولات روی سایت به تنهایی باعث فروش نمی شود. برای مثال:

بررسی تجربه کاربری:

تجربه کاربری سایت شما چگونه است؟ آیا کاربران به راحتی می توانند از تمام قسمت های سایت فروشگاهی شما استفاده کنند باید خود را به جای مشتری بگذارید و هرچیزی که ممکن است کاربر را با چالش روبرو کند، برطرف کنید.

سئو و بهینه سازی سایت:

نیاز دیگر یک سایت فروشگاهی سئو و بهینه سازی است. سئو فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند با نام محصولاتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند، در اولین نتایج نمایش داده شوید.

انجام تولید محتوا:

سپس نوبت به تولید محتوای کاربردی برای کاربران می رسد. تولید محتوا در سایت فروشگاهی با موضوعاتی همچون آموزش استفاده از یک محصول، مقایسه محصولات و … انجام می شود. هر چقدر محتوای کاربردی تری بنویسید، احتمال تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل بیشتر می شود.

در آخر

تمام نکات گفته شده بر اساس تجربه استفاده مشتریان از سایت های فروشگاهی بدست آمده است و برای اکثر فروشگاه های اینترنتی صدق می کند. هنگام راه اندازی سایت فروشگاهی خود دقت کنید که تمامی امکانات گفته شده توسط شرکت راه اندازی سایت بر روی سایت فروشگاهی تان اجرا شود. با مشاهده لیست امکانات، نمونه فروشگاه های طراحی شده، دمو سایت فروشگاهی و … می توانید از کیفیت و امکانات آن اطمینان حاصل کنید.

منبع:

https://www.webpouya.com/blog/important-tips-for-buying-a-store-site

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر