ال نود ایرانی را ببینید!

بر اساس اعلام مدیرعامل پارس‌خودرو، خودروی P ۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی تا پایان امسال روانه بازار می‌شود. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P ۹۰ نیز خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو P ۹۰ از برنامه‌های شرکت پارس‌خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.
ال نود ایرانی را ببینید!
کد خبر : ۷۵۳۹۸

پس از رونمایی رسمی در فروردین ماه سال گذشته، ال ۹۰ ایرانی یا P ۹۰ به بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد آمده و در معرض عموم قرار گرفته است. چندی پیش این خودرو بالاخره روی خط تولید پارس‌خودرو رفت و پس از تولید اولیه و انجام آزمایش‌های نهایی، به صورت انبوه روانه بازار می‌شود.

بر اساس اعلام مدیرعامل پارس‌خودرو، خودروی P ۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی تا پایان امسال روانه بازار می‌شود. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P ۹۰ نیز خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو P ۹۰ از برنامه‌های شرکت پارس‌خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.

P ۹۰ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کند. طراحی نمای جلویی P ۹۰ محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی P ۹۰، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

ال نود ایرانی را ببینید!

ال نود ایرانی را ببینید!

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

پیشرانه ME ۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC ۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C ۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.
به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می‌کند: EC ۵ (پژو سیتروئن)، TU ۵+ (ایران‌خودرو) و ME ۱۶ (سایپا). خروجی این پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵ F ۱۸ PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

منبع: گسترش

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر