برای خرید طلا به این مدارک نیاز دارید!

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه‌ای به فعالان این صنف اعلام کرد که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است.
برای خرید طلا به این مدارک نیاز دارید!
کد خبر : ۷۶۱۹۵

اتحادیه طلا ضمن ابلاغ شرایطی برای فروش طلا اعلام کرد: واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در نامه‌ای به فعالان این صنف اعلام کرد که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است.

تسنیم نوشت: در این نامه با تأکید براینکه کلیه فعالان این صنف مجاز به فعالیت کسبی فقط با اخذ پروانه کسب معتبر و فعالیت طبق قوانین و مقررات صنفی هستند؛ آمده است:

۱- کلیه فعالان این صنف مجاز به فعالیت کسبی فقط با اخذ پروانه کسب معتبر و فعالیت طبق قوانین و مقررات صنفی هستند.

۲- فعالیت اعضای صنف فقط در رسته درج شده بر روی پروانه کسب مجاز است و فعالیت در رسته‌های غیر از پروانه کسب تخلف محسوب می‌شود.

برای خرید طلا به این مدارک نیاز دارید!

۳- واحد‌های صنفی موظف به صدور فاکتور معتبر رسمی که در آن شماره و تاریخ، نام، نشانی و شماره تماس واحد صنفی نام خریدار، شرح کالا شامل سایز وزن دقیق تعداد، قیمت و مجموع فاکتور، مهر و امضا متصدی واحد صنفی درج شده باشد، هستند.

۴- در هنگام خرید طلا و جواهر از مشتری دقت فرمائید فاکتور به نام فروشنده باشد و برای احراز هویت کارت ملی مشتری مشاهده گردد. همچنین متصدی واحد صنفی در هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیشتر از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال هستند.

۵- با توجه به افزایش عرضه سکه‌های تقلبی و غیربانکی ضمن توجه ویژه همکاران به این امر در صورت عرضه سکه‌های تقلبی و غیربانکی مسئولیت فروش آن بر عهده متصدی واحد صنفی است و پس از گزارش تخلف توسط بازرسان اتحادیه، موضوع از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران پیگیری می‌شود.

ضمن تشکر و قدردانی از توجه همکاران به موارد فوق خواهشمند است بمنظور داشتن کسب و کار راحت و بدون دغدغه ضمن رعایت قانون به مفاد اطلاعیه‌های صادره از سوی اتحادیه توجه کافی مبذول نمائید.

منبع: خبرآنلاین

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر