این خودرو ۴۰۰ میلیون تومان ارزان‌ شد!

بستیون T۷۷ پایش به بازار باز شد تا شاهد اتفاق عجیبی باشیم. بستیون T۷۷ محصول فاو چین است که بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور توسط یکی از شرکت‌های وارد کننده پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی قرار گرفت.
این خودرو ۴۰۰ میلیون تومان ارزان‌ شد!
کد خبر : ۷۶۹۱۹

قیمت بازاری خودرو‌ها از اتفاق‌های عجیبی حکایت می‌کند.

بستیون T۷۷ پایش به بازار باز شد تا شاهد اتفاق عجیبی باشیم. بستیون T۷۷ محصول فاو چین است که بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور توسط یکی از شرکت‌های وارد کننده پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی قرار گرفت.

اقتصادنیوز نوشت: این خودرو در سامانه یکپارچه با قیمتی حول و حوش دو میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفت. اما حالا که این خودروی کراس اوور به بازار رسیده قیمتش با افتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومانی روبرو شده است. معامله گران بازار حاضر نشدند بیشتر از حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بابت این خودرو پرداخت کنند.

البته این مساله محدود به بستیون T۷۷ نبوده و پیش‌تر اخباری در ارتباط با فروش قسطی و بدون سود برخی دیگر از برند‌های چینی وارداتی توسط شرکت‌های وارد کننده منتشر شده بود. دلیل این اتفاق را باید عدم استقبال مشتریان از برخی محصولات برند‌های جهانی خودروساز که وارد شدند، جست و جو کرد.
مشابه همین اتفاق برای برخی از محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی هم در بازار رخ داده است. به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازان خصوصی قیمت‌هایی برای برخی از محصولات خود گذاشته‌اند، اما هنگامی که این خودرو‌ها وارد بازار می‌شود، قیمت بازاری آنها ارزان‌تر از قیمت مبدا است.

بازار خودرو شرایط عجیبی را از سر می‌گذراند و فاصله معکوس قیمتی میان بازار و مبدا نشان می‌دهد فصل جدیدی در بازار خودرو آغاز شده است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این مساله خروج سرمایه گذاران از بازار خودرو است.

بازگشت تحریم‌ها، افت تولید خودرو و ممنوعیت واردات سبب شده تا شاهد حضور صاحبان سرمایه در بازار خودرو باشیم. اما روندی که از سال گذشته آغاز و در نیمه اول سال جاری تشدید شد، باعث فرار سرمایه گذاران از بازار خودرو شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد خروج سرمایه‌گذاران از بازار خودرو سبب تخلیه حباب قیمتی خودرو‌ها شده باشد.

کاهش هیجان در بازار سبب حاکم شدن نگاه منطقی به معامله‌ها شده و دیگر مشتریان حاضر نیستند هر قیمتی را برای محصولات حاضر در بازار بپردازند. شرایط فعلی در بخشی‌هایی از بازار سبب شده تا خریداران دست بالا را داشته باشند و آنها قیمت‌ها را تعیین کنند. آن دسته از فروشندگانی که برای تبدیل خودروی در اختیار خود به ریال عجله دارند، مجبور به پذیرش قیمت‌های اعلامی از سوی مشتریان هستند.

پیش بینی می‌شود این روند در نیمه دوم سال جاری در صورتی که همچنان شاخص‌های کلان اقتصادی و وضعیت سیاسی همانند نیمه اول ۱۴۰۳ باشد، ادامه داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر