قتل هولناک یک مدیرعامل فقط به خاطر کم کردن حقوق!

ساعت ۹:۰۵ صبح دیروز دوشنبه ۳۰ مهرماه امسال قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی از قتل مرد جوانی باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. 
قتل هولناک یک مدیرعامل فقط به خاطر کم کردن حقوق!
کد خبر : ۷۷۲۷۵

تیم جنایی در اتاق یکی از ادارات فرودگاه امام خمینی با جسد مرد ۳۸ ساله‌ای به نام حمید روبه‌رو شد که با شلیک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود.
یکی از کارگران فنی فرودگاه امام خمینی وقتی دید حقوقش کاهش پیدا کرده با شلیک گلوله، رئیس‌دفتر مدیرعامل را به قتل رساند. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها ادعا کرد می‌خواسته با اسلحه مدیرعامل را تهدید کند، اما وقتی رئیس‌دفتر مانع ورود او به اتاق مدیر شده، اقدام به شلیک کرده است. 

ساعت ۹:۰۵ صبح دیروز دوشنبه ۳۰ مهرماه امسال قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی از قتل مرد جوانی باخبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. 

 

 

 

 قتل رئیس‌دفتر 
تیم جنایی در اتاق یکی از ادارات فرودگاه امام خمینی با جسد مرد ۳۸ ساله‌ای به نام حمید روبه‌رو شد که با شلیک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان داد مقتول رئیس‌دفتر مدیرعامل قسمت انفورماتیک و پژوهش‌های علمی فرودگاه است که لحظاتی قبل از سوی یکی از کارگران قسمت فنی این اداره با شلیک گلوله کلت کمری به قتل رسیده و قاتل هم پس از حادثه با تهدید کارمندان دیگر موفق به فرار از فرودگاه شده است. 

 اعتراض به حقوق 
تیم جنایی در بررسی‌های میدانی و از گفته‌های شاهدان عینی حادثه دریافتند قاتل مرد ۴۰ ساله‌ای به نام بهراد است که از مدتی قبل به‌خاطر حقوقش با مدیرعامل آنجا اختلاف داشته و همیشه به مبلغ حقوقش معترض بوده و چند باری هم با مدیرعامل آنجا صحبت کرده است. 
آنطور که شاهدان اعلام کردند، او دقایقی از ساعت ۹ صبح گذشته بوده که به دفتر مدیرعامل رفته و از رئیس‌دفتر خواسته تا با مدیرعامل آنجا ملاقات کند، اما حمید مانع ورود او به اتاق مدیرعامل می‌شود و ادعا می‌کند مدیرعامل جلسه دارد و او در فرصت دیگری برای ملاقات به دفتر بیاید. همین موضوع باعث مشاجره آنها می‌شود و قاتل هم تلاش می‌کند وارد اتاق مدیرعامل شود، اما کارکنان آنجا راه او را سد می‌کنند و کارگر فنی هم در کمال ناباوری اسلحه کمری از جیبش بیرون می‌آورد و به سمت رئیس‌دفتر نشانه می‌گیرد و شلیک می‌کند. 
برادر مقتول که در محل حادثه حاضر شده بود درباره قتل برادرش گفت: برادرم هشت سال قبل در فرودگاه امام خمینی استخدام شد و به‌طور رسمی مشغول به کار بود. او رئیس‌دفتر بود و هر روز صبح به محل کارش می‌آمد و با هیچ کسی هم اختلافی نداشت تا اینکه ساعتی قبل حین انجام وظیفه از سوی یکی از کارگران پیمانی بی‌گناه به قتل می‌رسد. برادرم قرار بود پدر شود و همسرش چند ماهه باردار است، اما فرزندش قبل از به دنیا آمدن یتیم شد.»

 بازداشت 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران متهم را تحت تعقیب قرار دادند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت قاتل پس از حادثه بلافاصله به خانه‌اش رفته و کیف و وسایلش را برداشته و برای فرار به مکان نامعلومی از خانه خارج شده است. مأموران پلیس در ادامه رد قاتل را در اطراف شهر جدید پرند زدند و به سرعت به محل اعزام شدند و قاتل فراری را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. وی در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل رئیس‌دفتر اعتراف کرد و مدعی شد قصد قتل نداشته است. 

 حقوقم کم بود
متهم در توضیح ماجرا گفت: «من متاهل هستم و از ۱۶ سال قبل به صورت پیمانی برای کار در این اداره استخدام شدم. کارم فنی بود و تخصصم برق است و در قسمت انفورماتیک و پژوهش‌های فرودگاه کار‌های فنی انجام می‌دادم. وقتی در اینجا شروع به کار کردیم بیش از ۳۰ نفر بودیم، اما هر سال به بهانه‌ای تعدادی از ما تعدیل و بیکار می‌شدند. امسال از آن ۳۰ نفری که پیمانی کار می‌کردیم به شش نفر رسیدیم و همه نگران بودیم که به زودی کارمان را از دست بدهیم. از دو سال قبل به بهانه مشکل مالی حقوق ما هر ماه با تأخیر پرداخت می‌شد و از همه بدتر اینکه هر سال حقوقمان به جای اضافه شدن کم می‌شد و هر چقدر هم اعتراض می‌کردیم فایده‌ای نداشت. هر ماه حقوق ما نسبت به ماه قبل‌تر کمتر و اضافه‌کاریمان هم کم می‌شد. حقوق من از ۲۰ میلیون در ماه آخر به ۱۶ میلیون رسیده بود، به همین دلیل چند باری به مدیرعامل درباره حقوقم اعتراض کردم و گفتم حقوقم کفاف هزینه زندگی‌ام را نمی‌دهد. اعتراض و صحبت‌های من نتیجه‌ای نداشت تا اینکه صبح امروز اسلحه‌ای را که چند سال قبل خریده بودم از خانه برداشتم و به محل کارم آمدم. تصمیم داشتم با مدیرعامل درباره حقوقم صحبت کنم و اگر قبول نکرد او را با اسلحه تهدید کنم. وقتی وارد دفتر شدم، رئیس‌دفتر به من اجازه نداد و گفت مدیر جلسه دارد، اما من اصرار کردم و گفتم هر طوری شده باید او را ببینم. رئیس‌دفتر و چند نفر دیگر مانع من شدند که عصبانی شدم و کلت کمری را از جیبم بیرون آوردم و تیری شلیک کردم. تیر به قفسه سینه حمید برخورد کرد و او خونین روی زمین افتاد، اما من قصد قتل نداشتم. با دیدن این صحنه خیلی ترسیدم و فرار کردم، اما خیلی زود به دام افتادم.»
متهم پس از اعتراف به دستور قاضی محسن اختیاری برای تحقیقات بیشتر و برملا شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: صدآنلاین

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر