۱۰۰۰ موشک بالستیک ایران برای حمله آماده شدند!

در صورت حمله گسترده اسرائیل، ایران آماده تلافی با «۱۰۰۰ موشک بالستیک» می‌شود.
۱۰۰۰ موشک بالستیک ایران برای حمله آماده شدند!
کد خبر : ۷۷۴۲۵

نشریه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مقامات ایرانی گفته است که تهران همزمان با آماده شدن برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل، چندین طرح نظامی را برای پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل آماده کرده است.

در صورت حمله گسترده اسرائیل، ایران آماده تلافی با «۱۰۰۰ موشک بالستیک» می‌شود.

این نشریه به نقل از «چهار مقام ناشناس ایرانی» آورده است که مقامات ارشد ایران به نیرو‌های نظامی دستور دادند تا چندین طرح نظامی را برای واکنش به حمله احتمالی اسرائیل تدارک ببینند.

به گفته این منابع، میزان گستردگی هرگونه اقدام تلافی‌جویانه ایران تا حد زیادی به شدت حملات اسرائیل بستگی خواهد داشت.

مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند که اگر حملات اسرائیل خسارات گسترده و تلفات زیادی وارد کند، ایران تلافی خواهد کرد.

منابع ایرانی به نیویورک تایمز گفته‌اند که اگر اسرائیل به زیرساخت‌های نفت و انرژی یا تأسیسات هسته‌ای حمله کند یا مقامات ارشد را ترور کند، پاسخ کوبنده قطعی خواهد بود.

مقام‌های اسرائیلی طی سه هفته گذشته بار‌ها تاکید کرده‌اند در واکنش به حمله موشکی اول اکتبر ایران به خاک خود، حمله‌ای تلافی‌جویانه را انجام خواهند داد.

در طول هفته‌های اخیر دولت آمریکا تلاش کرده تا اسرائیل را از حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران منصرف کند. با این حال اسرائیل گفته است که «منافع ملی» خود، و نه منافع ایالات متحده، تعیین‌کننده اهداف خواهند بود.

نشریه واشنگتن پست آمریکا نیز با انتشار گزارشی از اهداف احتمالی اسرائیل، گفته است که تل‌آویو می‌تواند به شماری از سایت‌های هسته‌ای و نفتی ایران حمله کند.

منبع: عرشه آنلاین

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر