گزارش آگهی

گوشی موبایل و انواع آن

یکی از تغییرات بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات پیدایش گوشی هوشمند بود ، که ارتباط از راه دور را به طور چشمگیری تغییر داد.
گوشی موبایل و انواع آن
کد خبر : ۷۷۴۹۰

گوشی همراه یک وسیله الکترونیکی دستی است که به شبکه تلفن همراه و اینترنت جهانی متصل می شود.

گوشی موبایل چیست؟

تاکنون موبایل های هوشمند بسیار توسعه یافته اند وبهبود در کارایی آنها همچنان ادامه دارد. در حال کنونی طبق برآوردهای انجام شده بیش از 5 میلیارد نفر تلفن همراه دارند که تقریبا 94% از کشورهای پیشرفته هستند.

معرفی برندهای معتبر گوشی موبایل

اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید اما به دلیل تنوع زیاد بازار دچار سردرگمی شده اید و یا اگر با برندهای گوشی اطلاعات کافی ندارید پس با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ در سه دسته اصلی سری A ، سری S  و سری NOTE  قرار می گیرند. سری A  مربوط به گوشی های میان رده این برند است. که قیمت اقتصادی دارد. سری S  مربوط به گوشی های پرچمدار سامسونگ است که از بالاترین کیفیت و امکانات برخوردار هستند. سری NOTE  مربوط به گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ و قلم است.

برای خرید کردن گوشی موبایل سامسونگ ، نیاز است که به عوامل مختلفی مانند بودجه و نیازهای خود توجه کنید. اگر به دنبال یک گوشی موبایل با کیفیت و امکانات بالا هستید  سری S انتخابی مناسب برای شما است و اگر بودجه محدودی دارید ، سری A انتخاب بهتری است.

گوشی آیفون اپل

کمپانی آمریکایی اپل یکی از کمپانی های بزرگ و معتبر در زمینه تولیدات کالای دیجیتال است که در سال1976  توسط استیو جابز و استیو ووزنیاک بنیان شد. اپل در کمتر از ده سال به یکی از موفق ترین شرکت های دنیای موبایل و لپتاپ تبدیل شد و در سراسر جهان محبوب شد. از قابلیت های اصلی شرکت اپل ، خلاقیت منحصر به فرد در زمینه های طراحی موبایل اپل است.

گوشی شیائومی

برند شیائومی یک برند چینی است که در سال های اخیر گوشی های موبایل با کیفیت خود را برای رقابت با برندهای بزرگ به بازار عرضه کرد.گوشی های شیائومی علاوه بر کیفیت بالا ، قیمت اقتصادی تری هم نسبت به برندهای بزرگ مانند سامسونگ و اپل دارند.

قیمت موبایل

گوشی موبایل نیز مانند کالاهای دیجیتال دیگرهنگامی که  قابلیت های کاربردی آن بیشتر می شود قیمت موبایل هم افزایش پیدا می کند.در گوشی ها ی موبایل با توجه به نوع کاربرد ، امکانات ، سال تولید ، نوع انداره صفحه نمایش ، پردازنده ، دوربین های تکی یا چندگانه و...قیمت نیز نوسان پیدا می کند.البته به طور کلی برندی مانند شیائومی وجود دارند که با توجه به امکاناتی که عرضه می کنند قیمت اقتصادی تری دارند.البته در بین گوشی های میان رده ی قوی سامسونگ می تواند یک گوشی خوش ساخت و مناسب ، با کاربردهای متنوع  پاسخگوی نیازتان باشد.

عوامل موثر بر قیمت گوشی

فناوری به صورت پیوسته در حال پیشرفت است که هر ساله امکانات جدیدی به گوشی های هوشمند اضافه می شوند که برای دسترسی آسانتر از برنامه ها و انجام کارهای روزمره به کمک ما می آیند.عواملی که  در افزایش قیمت موبایل موثر است عبارتند از:

  • نوسانات بازار ارز
  • برند گوشی موبایل
  • شرکت گارانتی کننده گوشی واردات
  • کشور تولید کننده گوشی موبایل
  • شرایط جامعه

نوسانات  بازار ارز

همانطور که اطلاع دارید ، بازار ارز روند ثابتی ندارد و گاهی اوقات افزایش و گاهی به صورت کاهشی ادامه پیدا می کند که این موضوع یکی از مهم ترین عوامل در قیمت گوشی موبایل است.

برند گوشی موبایل

از دیگر عوامل در تعیین قیمت گوشی ، می تون به برند تولید کننده آن اشاره کرد.در حال حاضر سامسونگ . اپل بهترین برندهای تولید کننده موبایل هستند که به دلیل داشتن کیفیت بالا و سخت افزاری ، محصولات آنها با قیمت بیشتری نسبت به سایر برندها به فروش می رسد.

از طرفی برندهایی مانند شیائومی و هواوی در سال های اخیر به دلیل فروش گوشی موبایل با قیمت مناسب ، رشد قابل توجهی داشته اند و بسیاری از کاربران ، خرید موبایل از این برندها را ترجیح می دهند.

شرکت های گارانتی کننده گوشی

بسیاری از گوشی های موبایل که در دسترس ما قرار می گیرند. به صورت وارداتی هستند و در هنگام خرید موبایل ، لازم است به گارانتی عرضه شده توسط شرکت دقت کرد. گارانتی های تضمینی ، تقریبا 10 الی 15 درصد باعث افزایش گوشی موبایل می شوند.

واردات

یکی دیگر از موارد افزایش قیمت گوشی ، میزان واردات گوشی های جدید است که تاثیر بسیاری روی نوسانات بازار دارد.

کشور تولید کننده گوشی موبایل

برندهای موبایل ،شرکت های تولید کننده در کشورهایی مانند کره ، چین ، هند تاسیس کرده اند که از لحاظ کاری ، صرفه اقتصادی برای خود دارند و از طرفی ، گوشی موبایل های تولید کننده هر کشور ، دارای ویژگی های خاصی هستند.در ایران موبایل های نسخه جهانی ، به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی ، به روزرسانی های نرم افزاری ، از محبوبیت های بالایی بهره می برند و اکثر کاربرها ، خرید موبایل نسخه جهانی را ترجیح می دهند.

البته ناگفته نماند که این موضوع از لحاظ کیفیت تولید، هیچ تفاوتی بین گوشی‌های هر کشور ایجاد نمی‌کند و تنها در بخش پردازنده می‌توان تفاوت اصلی را مشاهده کرد. به طور مثال گوشی‌های سری K شیائومی نسخه چینی، تحت عنوان گوشی‌های گیمینگ عرضه می‌شوند و از قوی‌ترین پردازنده‌های کوالکام بهره می‌برند؛ اما این گوشی‌ها در مدل گلوبال، با تراشه‌های میان‌رده و تحت عنوان سری پوکو F، عرضه می‌شوند و با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند.

شرایط جامعه

شرایط اقتصادی تاثیرات چشم گیری در عرضه و تقاضای گوشی موبایل دارند .به طور مثال با افزایش قیمت دلار در چند سال اخیر ، بسیاری از افراد خرید موبایل شیائومی را نسبت به سایر گوشی ها ، به دلیل قیمت اقتصادی ترجیح داده اند .

نکات مهم در هنگام خرید گوشی

نیاز است که در هنگام خرید گوشی به یک سری نکات توجه کنیم که عبارتند از :

پردازنده

این بخش از گوشی، وظیفه پردازش کلیه عملیات موبایل را برعهده دارد و برای تجربه بهتر در استفاده از اپلیکیشن ها و بازی ها ، نیازمند جدید و بالا رده هستیم .از سویی دیگر اگر بودجه محدودب دارید و صرفا از گوشی خود برای کارهای روزمره استفاده می کنید.خرید موبایل های میان رده از برند شیائومی یا سامسونگ که از پردازنده مدیا تک انرژی می گیرند، انتخابی مناسب برای خرید هستند.

دوربین

دوربین یکی از ویژگی های مهم در هنگام خرید گوشی موبایل است.که اگر به عکاسی علاقه مند هستید ،نیاز است که به آن دقت کنید.در گوشی موبایل های پایین رده معمولا از سنسورهای ضعیفی استفاده می کنند و خرید انها برای افراد عکاس مناسب نیست. از طرفی در گوشی های بالا رده شاهد سنسورهای حرفه ای و با کیفیتی هستیم که می توان با آن تیزهای تبلیغاتی ساخت.

صفحه نمایش

اولین عاملی که در هنگام خرید موبایل با آن مواجه می شویم ، نمایشگر آن است.البته نا گفته نماند که از نوع پنل استفاده شده در نمایشگر غافل نشوید و تنها اندازه نمایشگر ملاک کافی برای خرید گوشی نیست.در حال حاضر پنل های استفاده شده در گوشی های هوشمند شامل : LCD, AMOLED, Super AMOLED, OLED و داینامیک امولد هستند. نمایشگرهای led ، معمولا در گوشی های میان رده استفاده می شوند که کیفیت تصویر مناسبی دارند.

حافظه داخلی

در سال های گذشته ، شرکت های سازنده به صورت پنهان در حال حذف کردن اسلات کارت حافظه جانبی در گوشی های پرچم دار خود بودند و این موضوع در حال سرایت به گوشی های میان رده هم است.داشتن حافظه ذخیره سازی ، مزیت مهمی برای هر کاربر به حساب می آید. زیرا که با وجود دوربین های با کیفیت ، عکس ها و فیلم هایی که با دوربین گوشی ثبت می شوند ، فضای زیادی از حافظه ذخیره سازی موبایل را اشغال می کنند.

سیستم عامل

هر برندی از رابط کاربری اختصاصی برای موبایل های خود استفاده می کند که هر کدام دارای فضای کاربری و امکانات متفاوتی هستند. کلیه گوشی های بازار به جز محصولات اپل ؛ روی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند و تفاوت آنها در رابط تجربه کاربری دستگاه است.

کاربری

پیش از خرید موبایل، باید از خودتان بپرسید که از گوشی خود چه انتظارهایی دارید و می‌خواهید برای چه کارهایی از آن استفاده کنید. به طور مثال، اگر شما گیمر هستید و علاقه زیادی به بازی‌های موبایل دارید‌، باید به سراغ گوشی‌های گیمینگ شیائومی بروید. از طرفی اگر علاقمند به عکاسی و فیلم‌برداری هستید، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ یا آیفون، به دلیل داشتن سنسورهای حرفه‌ای و با کیفیت، گزینه خرید مناسبی محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

گوشی موبایل یکی از اصلی ترین ابزارها در کارهای روزمره است .نکاتی که در خرید موبایل لازم بود تا بدانید را در این مطلب شرح داده ایم .

گوشی برای خرید با قیمت مناسب

فروشگاه اینترنتی آترامارت دارای بهترین گوشی های موبایل با گارانتی و اصالت کالا است. شما می توانید ارزانترین قیمت گوشی موبایل را در این فروشگاه مشاهده کنید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از جمله گوشی هایی که در این فروشگاه در حال عرضه است سامسونگ ، شیائومی و اپل است . شما می توانید با هر قیمت و بودجه ای گوشی موبایل خود را سفارش دهید و از گارانتی آن برخوردار شوید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر