مدیر اینستاگرام در پیامی اعلام کرد این پلتفرم کیفیت ویدئوهایی که بازدید کمتری دارند را عمدا کاهش میدهد.
برخی کاربران اینستاگرام از تار بودن ویدئوهایی که در این شبکه اجتماعی ظاهر میشود، گله دارند. این در حالی است که برخی دیگر از ویدئوها بسیار شفاف و واضح هستند. دلیل این امر آن است که ظاهرا کیفیت ویدئوهای آپلود شده در اینستاگرام به تعداد بازدیدهای آن بستگی دارد.
«آدام موسری» رییس اینستاگرام در ویدئویی توضیح داد چرا برخی ویدئوها با کیفیتی پایینتر از بقیه نمایش داده میشوند. او در این باره گفت: به طور کلی ما میخواهیم بالاترین کیفیت ویدئو را نشان دهیم. اما اگر ویدئویی برای مدتی طولانی تماشا نشود (چون بخش اعظم بازدید از محتوا در زمان آغاز آپلود آن رخ میدهد) ما کیفیت آن را کاهش میدهیم. همچنین اگر دوباره زیاد تماشا شود، ما دوباره کیفیت آن را بالا میبریم.
او در ادامه افزود: این پلتفرم اقدام مذکور را برای نمایش محتوا با بالاترین کیفیت برای کاربران انجام میدهد.
همچنین موسری در واکنش به انتشار پستی در اپ «تردز» که حاوی این کلیپ بود، نوشت: اینستاگرام منابع بیشتری به ویدئوهای خالقان محتویی اختصاص میدهد که بازدید بیشتری را جذب میکنند.
او در پاسخ به سوال کاربری دیگر درباره آنکه چنین روشی به خالقان محتوای نوپا و کوچکتر آسیب میزند یا خیر، نوشته بود تغییر در کیفیت محسوس نیست.
اظهارات موسری با روشی که متا (شرکت مادر اینستاگرام) قبلا اعلام کرده بود، همخوانی دارد. متا در ۲۰۲۱ میلادی پیش بینی کرد که نمیتواند روند فزایند ویدئوهایی که در پلتفرم آپلود میشود را کنترل کند.
منبع: فناوری نوین