«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره قانون رتبهبندی معلمان، گفت: لایحهای که دولت قبلی در این خصوص اعلام کرده بود لایحه بسیار ضعیفی بود متاسفانه در طول ۱۰ سال اقدامی روی آن انجام نشده بود یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی همین بود برای همین این مسئله در دولت پیگیری و با آن موافقت شد و به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش مطرح است چون دستاورد مهم رتبهبندی معلمان ارتقای نظام تعلیم و تربیت، نظام صلاحیتها و شایستگیهای حرفهای تخصصی و عمومی معلمان است و همچنین در حوزه عدالت بحث عدالت در پرداخت را برای معلمان تقویت میکند.
وی افزود: خود لایحه رتبهبندی علاوه بر مواردی که عرض کردم برکات دیگری هم داشت. در واقع رقابتی که بین معلمان در رابطه با احراز رتبهها اتفاق میافتد شروع بسیار خوبی است که ما سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه بندی معلمان بود و آن هم از ناحیه دولتها بوده که حمایت نمیکردند.
وزیر آموزش و پروری تاکید کرد: الحمدالله این دولت با قدرت و قوت این کار را انجام داد آیین نامه آن را هم میدانید که دوازدهم همین ماه به امضای معاون اول دولت رسید و کل هیئت دولت و مخصوصاً آقای رئیسجمهور با جدیت پیگیر مسئله بودند الان هم پیگیر هستند که این کار را اجرایی کنیم در ماده ۴ تبصره ۳ تعیین شده که ما شیوه نامهای را تنظیم کنیم پریروز، دیروز و امروز از صبح دوستان من این شیوهنامه را تهیه کردند با همکاری عزیزان سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی انشاالله نشستی خواهیم داشت، شیوهنامه نهایی خواهد شد و برای مرحله بعدی اجرا به استانها ارسال میشود.
وی ادامه داد: کمیتههای لازم و هیئتهای ممیزی شکل گرفته و بر اساس قانون تعیین شده انشاالله رتبهبندی وارد مرحله اجرایی اصلی درون وزارت آموزش و پرورش خواهد شد شروع این قانون از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است.
نوری درباره مدارس کانکسی بالای ده نفر گفت: اعلام کردیم برای مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر اعتبار در نظر گرفته می شود که اعتبار هر کلاس در جاهای مختلف متفاوت است اعتبار خوبی را هم ما هم خیرین و هم ستاد اجرایی فرمان امام برای این کار دیدهاند. این اعتبار در طول دو سال و برای مناطق صعبالعبور حداکثر ۳ سال حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که ما یک سوم این اعتبار را تامین کردهایم کارها هم در حال انجام است نه اینکه متوقف باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره نوسازی مدارس هم گفت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است از زمانی که ما در آموزش و پرورش بودیم وضعیت سرمایش و گرمایش مدارس ردیف اعتباری پیدا کرد و الان هم ما این اقدام را انجام میدهیم خدا را شکر در این مدت اقدامات خوبی انجام شده است. در مورد وسایل سرمایشی همچنان در تامین تجهیزات مشکل داریم به دلیل اینکه از نظر شرایط اقلیمی هوا گرم شده است و تجهیزاتی که ما داشتیم فرسوده شده و اعتبارات پاسخگوی خرید وسایل سردکننده نیست و تلاش ما بر این است که این کار را انجام دهیم در رابطه با تامین وسایل گرمایشی وضعیت ما بهتر است البته از این جهت که مدارس در ایام خیلی گرم باز نیستند با مشکلات جدی مواجه نیستیم ولی باز هم در تامین تجهیزات سرمایشی وضعیت مطلوبی نداریم.
انتهای پیام/