برای بهبود بهتر و سریعتر آبله میمونی به این نکات تغذیه‌ای توجه کنید

موارد جدید ابتلا به ویروس آبله میمونی که توسط یک سویه جدید مرگبار ایجاد شده است، در جمهوری دموکراتیک کنگو و سایر مناطق آفریقای مرکزی و شرقی و کشور‌هایی مانند فیلیپین، سوئد و پاکستان در حال افزایش می‌باشد.
برای بهبود بهتر و سریعتر آبله میمونی به این نکات تغذیه‌ای توجه کنید
کد خبر : ۷۲۹۲۶

در راستای بهبودی سریع‌تر از عفونت آبله میمونی (mpox)، رعایت نکات تغذیه‌ای مفید خواهند بود. این نکات می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع روند بهبودی کمک کنند.

به گزارش تک‌ناک، موارد جدید ابتلا به ویروس آبله میمونی که توسط یک سویه جدید مرگبار ایجاد شده است، در جمهوری دموکراتیک کنگو و سایر مناطق آفریقای مرکزی و شرقی و کشور‌هایی مانند فیلیپین، سوئد و پاکستان در حال افزایش می‌باشد.

این ویروس یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، که در بسیاری از افراد با علائم آنفولانزا شروع می‌شود، با ایجاد تاول پیشرفت می‌کند و گاهی باعث عوارضی مانند: آنسفالیت، مشکلات قلبی یا ذات‌الریه می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه در برابر این ویروس از خود محافظت کنید نیز می‌توانید به این لینک مراجعه داشته باشید.

علائم آن ممکن است ۲ تا ۴ هفته طول بکشد و در این دوره، علائم با مصرف دارو برای درد و تب، مصرف آب کافی، داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل و خواب کافی برطرف می‌شود.

اقدامات ضروری برای بهبودی سریع‌تر نیز شامل مصرف مایعات، پروتئین‌ها و ادویه‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی می‌شود.

رژیم غذایی نقش مهمی در بازیابی سلامتی بعد از ابتلا به این بیماری دارد و غذا‌های غنی از پروتئین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای بهبود سریع عفونت مهم هستند.

نکات تغذیه‌ای که برای بهبودی سریع‌تر آبله میمونی مفید می‌باشد، عبارت‌است از:

مصرف زیاد مایعات
مصرف مایعات به میزان کافی در دوران نقاهت مهم است، چرا که می‌تواند به حفظ دمای بدن، کاهش مشکلات بینی هنگام سرفه و عطسه و جلوگیری از خشک شدن گلو کمک کند. می‌توانید در این دوران آب نارگیل، آب پرتقال تازه و آب ساده میل کنید.

مصرف پروتئین به میزان کافی
بیمارانی که از این بیماری بهبود می‌یابند باید غذا‌های غنی از پروتئین را برای ترمیم آسیب سلولی و ساخت عضلات در رژیم غذایی خود بگنجانند.

غذا‌هایی مانند: آجیل و دانه‌ها، حبوبات، لبنیات، مرغ، تخم‌مرغ و ماهی همگی منابع قابل توجه پروتئین هستند.

از تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی غافل نشوید
برای تقویت سیستم ایمنی می‌توان مقدار زیادی غذای مایع مانند سوپ و آب‌میوه را به رژیم غذایی اضافه کرد.

همچنین می‌توان ادویه‌هایی با خواص ضد ویروسی مانند: زنجبیل، فلفل سیاه، سیر و میخک را آسیاب کرد و به رژیم غذایی افزود.

همچنین می‌توانید چای زنجبیل، میخک یا فلفل سیاه را برای بهبودی سریع مصرف کنید.

غذا‌های نرم
برای هضم آسان در دوران نقاهت از آبله میمونی، غذا‌های نرم مانند: پوره سیب‌زمینی، جو دوسر، هویج پوره شده، لوبیای آب‌پز و عدس بخورید.

پروبیوتیک‌ها
پروبیوتیک‌هایی مانند: ماست، دوغ و موز برای افزودن باکتری‌های خوب به روده باید به رژیم غذایی شما به منظور بهبود از ویروس اضافه شوند.

همچنین می‌توانید کشمش خیس خورده، پنیر کم چرب و اسموتی میوه‌ای بخورید تا روده خود را خنک نگه دارید.

سبزیجات و میوه
افزودن فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به رژیم غذایی بسیار مهم است. در این دوره می‌توانید خیار، موز، سیب، توت، اسفناج، هلو و ... را مصرف کنید.

اینکه در طول روند بهبودی، به جای غذا‌های ناسالم که فاقد فیبر و مواد مغذی ضروری هستند، غذا‌های خانگی تازه بخورید، بسیار مهم است.

منبع: تک ناک

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر