درمان دیسک گردن با طب سنتی و توصیه های مهم در رابطه با آن

اگر دیسک بین مهره‌های ستون فقرات به اعصاب مجاور فشار بیاورد، می‌تواند درد شدیدی را ایجاد کند. این بیماری که با نام فتق دیسک شناخته می‌شود، در کمر شایع است؛ ولی، ممکن است در گردن نیز رخ دهد.
درمان دیسک گردن با طب سنتی و توصیه های مهم در رابطه با آن
کد خبر : ۷۷۲۲۰

ازآنجایی‌که داروهای مسکن عوارض جانبی مختلفی دارند، درمان دیسک گردن با طب سنتی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. در ادامه، شما را با این روش درمانی محبوب آشنا می‌کنیم و به هر آنچه که باید درباره آن بدانید؛ مانند نحوه انجام، فواید، هزینه و عوارض آن می‌پردازیم.

نحوه انجام طب سوزنی برای درمان دیسک گردن

پیش از مراجعه به کلینیک انجام طب سوزنی برای دیسک گردن، لازم نیست نکته‌ای را رعایت کنید. هر جلسه طب سوزنی ممکن است حدود یک ساعت طول بکشد؛ ولی، مدت‌زمان هر جلسه به شرایط شما بستگی دارد و ممکن است کوتاه‌تر باشد. همچنین تعداد جلسات این روش درمانی ممکن است 6 تا 8 جلسه باشد.

در جلسه طب سوزنی گردن، متخصص سوزن‌های کوچکی را با توجه به مکان دیسک گردن و علائم شما به مکان‌های خاصی از گردن وارد می‌کند. این مکان‌های خاص با نام نقاط طب سوزنی شناخته می‌شوند. متخصص ممکن است از 20 سوزن استفاده کند؛ ولی، شرایط شما ممکن است به سوزن‌های کمتری نیاز داشته باشد. ازآنجایی‌که این سوزن‌ها ابعاد کوچکی دارند، به احتمال زیاد، واردشدن آن‌ها را به پوست خود احساس نخواهید کرد.

این سوزن‌ها ممکن است به مدت 10 الی 15 دقیقه در گردن شما بمانند و متخصص ممکن است آن‌ها را دست‌کاری کند، بچرخاند یا دمای آن‌ها را افزایش دهد. پس از زمان ذکرشده، متخصص سوزن‌ها را از گردن شما بیرون می‌آورد و به احتمال زیاد، برداشته‌شدن آن‌ها را احساس نخواهید کرد. پاسخ همه افراد به طب سوزنی یکسان نیست. درد گردن برخی از افراد ممکن است بلافاصله برطرف شود و درد برخی دیگر پس از چند جلسه کاهش یابد. همچنین شدت درد برخی از بیماران ممکن است هیچ تغییری نکند.

فواید طب سوزنی برای دیسک گردن

سوزن‌هایی که در درمان دیسک گردن با طب سنتی استفاده می‌شوند، سیستم عصبی را تحریک می‌کنند و باعث آزادسازی مواد شیمیایی طبیعی مانند اندورفین‌ها و انکفالین‌ها می‌شوند. این مواد شیمیایی طبیعی می‌توانند درد گردن را تسکین دهند. برخی از متخصصان از طب سوزنی الکتریکی استفاده می‌کنند. در این روش، جریان الکتریکی کوچکی از سوزن‌ها عبور می‌کند. این جریان الکتریکی می‌تواند آزادسازی اندورفین‌ها و انکفالین‌ها را بیشتر تحریک کند و به‌تبع آن، درد را بیشتر کاهش دهد.

همچنین طب سوزنی می‌تواند باعث افزایش گردش خون و شل‌شدن عضلات اطراف محل آسیب‌دیده شود و سرعت ترمیم آن را افزایش دهد؛ بنابراین، می‌تواند برای افرادی که به علت دیسک گردن دچار گرفتگی یا سفتی عضلات هستند، مفید باشد. افزایش تمرکز و انرژی و بهبود سیستم ایمنی از دیگر فواید این روش درمانی به شمار می‌روند.

هزینه طب سوزنی برای دیسک گردن

هزینه طب سوزنی برای دیسک گردن معمولا به مکان کلینیک و تجربه و مهارت متخصصان آن بستگی دارد. همچنین در برخی موارد، شرکت‌های بیمه ممکن است بخشی از هزینه طب سوزنی را پوشش بدهند؛ بنابراین، با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا اطلاعاتی در این باره به دست آورید. این خدمت در کلینیک پزشک اول که یکی از بهترین کلینیک‌ها در این زمینه است، ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید هزینه این خدمت را بدانید، با شماره‌های درج‌شده در سایت این کلینیک تماس بگیرید.

عوارض طب سوزنی گردن

اگر طب سوزنی توسط متخصصان آموزش‌دیده و معتبر انجام شود، معمولا هیچ‌گونه عوارضی ندارد. به خاطر داشته باشید که اگر به کلینیک‌های غیرمعتبری مراجعه کنید، ممکن است با عوارض طب سوزنی گردن مانند خونریزی، عفونت و آسیب عصبی روبه‌رو شوید؛ زیرا، متخصصان آن‌ها ممکن است از سوزن‌های کثیف یا تکنیک‌های نامناسب استفاده کنند. مطمئن شوید که متخصص طب سوزنی دارای مدرک معتبر است، به دستورالعمل‌های ایمنی اهمیت می‌دهد و از سوزن‌های استریل و یک‌بارمصرف استفاده می‌کند.

چند توصیه مهم در رابطه با درمان دیسک گردن با طب سنتی

حتما به توصیه‌های زیر در درمان دیسک گردن با طب سنتی توجه کنید:

  • اگر باردار هستید، از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید یا دچار یکی از اختلالات خونریزی هستید، پیش از امتحان‌کردن طب سوزنی، حتما با پزشک معتبری مشورت کنید. همچنین اگر دچار سوزن‌هراسی هستید یا آستانه تحمل دردتان کم است، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی نباشید

  • اگر فتق دیسک گردن شما به روش‌های غیرجراحی مانند طب سوزنی یا دیگر روش‌های طب سنتی پاسخی نمی‌دهد، حتما به پزشکی معتبر مراجعه کنید؛ زیرا، ممکن است به جراحی دیسککتومی نیاز داشته باشید. خوشبختانه، این جراحی معمولا موفقیت‌آمیز است

  • به خاطر داشته باشید که طب سنتی نمی‌تواند جایگزین روش‌های درمانی دیسک گردن شود. اگر بخواهید درد گردن ناشی از فتق دیسک را تنها با طب سنتی درمان کنید، آسیبی جدی به گردنتان وارد خواهد شد. بهترین کار این است که پزشکی معتبر مراجعه کنید و طب سوزنی را در کنار روش‌های درمانی تجویزشده توسط پزشک امتحان کنید

درمان دیسک گردن با طب سنتی و توصیه های مهم در رابطه با آن

بهترین مرکز طب سوزنی گردن

اگر به دنبال بهترین مرکز طب سوزنی گردن با محیطی استریل و راحت هستید، ما کلینیک ارتوپدی پزشک اول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کلینیک دارای متخصصان آموزش‌دیده و باتجربه است که سلامت و تسکین درد شما را در اولویت خود قرار می‌دهند. همین امروز می‌توانید نوبتی را برای امتحان‌کردن طب سوزنی در این کلینیک رزرو کنید و اولین قدم را برای داشتن یک زطب سوندگی بدون گردن‌درد بردارید.

در برخی موارد، دیسک گردن ممکن است شدید باشد و باعث آسیب عصبی دائمی شود؛ بنابراین، بهتر است پیش از امتحان‌کردن طب سوزنی با دکتر دیسک گردن معتبری مانند پزشکان کلینیک پزشک اول مشورت کنید.

جمع‌بندی

طب سوزنی، روشی بی‌خطر برای تسکین درد است و افراد بسیاری توانسته‌اند درد گردن ناشی از فتق دیسک خود را با آن کاهش دهند؛ ولی، به خاطر داشته باشید که درمانی مکمل است و باید از آن در کنار روش‌های درمانی تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید تا به بهترین نتایج دست یابید. نکته مهم دیگر این است که درمان دیسک گردن با طب سنتی باید در کلینیک معتبری مانند کلینیک پزشک اول انجام شود تا با عوارض جانبی آن روبه‌رو نشوید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر