قیمت بلیت هواپیما طی روز‌های آینده تغییر می‌کند + جزییات

رئیس دیوان عدالت اداری طی ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، بر اجرای رأی هیات عمومی دیوان در رابطه با تعیین قیمت بلیت هواپیما تأکید کرده که طی آن وزارت راه اختیارات خود درباره تعیین قیمت بلیت هواپیما را از دست داده است.
قیمت بلیت هواپیما طی روز‌های آینده تغییر می‌کند + جزییات
کد خبر : ۶۸۰۴۶

با رأی دیوان عدالت اداری، اختیارات وزارت راه درباره کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب شده و همین اقدام منجر به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌شود. در همین رابطه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از بازنگری در قیمت بلیت هواپیما طی روز‌های آینده خبر داده است.
به گزارش کاماپرس، سلب مسئولیت کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه، واکنش‌های مختلفی را از سوی فعالان صنعت حمل‌ونقل هوایی به دنبال داشته، تغییراتی که می‌تواند بر قیمت بلیت هواپیما طی روز‌های آتی تاثیر زیادی داشته باشد.

این در حالیست که سفر به عنوان جزیی اساسی از زندگی مدرن، همواره نقش مهمی در صنعت گردشگری و تجاری کشور‌ها داشته است. در این میان دسترسی به اطلاعات دقیق و به‌روز درباره قیمت بلیت هواپیما برای مسافران مساله مهمی است، چراکه از این طریق می‌توانند بهترین تصمیمات را درباره سفر‌های خود گرفته و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

جزییات حکم دیوان عدالت اداری درباره قیمت بلیت هواپیما
رئیس دیوان عدالت اداری طی ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، بر اجرای رأی هیات عمومی دیوان در رابطه با تعیین قیمت بلیت هواپیما تأکید کرده که طی آن وزارت راه اختیارات خود درباره تعیین قیمت بلیت هواپیما را از دست داده است. بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، در حال حاضر ستاد تنظیم بازار و شورای عالی هواپیمایی نیز اختیاری در تعیین قیمت بلیت هواپیما ندارند.

در همین رابطه، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی محروم شدن بخشی از اقشار جامعه از حمل‌ونقل هوایی، عدم امکان نو‌سازی و به‌سازی ناوگان توسط ایرلاین‌ها، کاهش نقدینگی ایرلاین‌ها را از جمله تبعات قیمت‌گذاری دستوری عنوان و اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی قصد دارند قیمت‌های خود را بازنگری کنند و این تغییرات قیمت قطعا بعد از بازنگری اعلام می‌شود.

به گفته وی، با این حال، رهاشدگی قیمت اتفاق نمی‌افتد و تغییرات قیمت به صورت پویا خواهد بود. با توجه به ثابت نبودن قیمت‌ها، مسافران می‌توانند زمان‌هایی که نرخ بلیت مناسب است را برای سفر انتخاب کنند.

به نقل از تجارت نیوز، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به دستوری بودن قیمت‌ها طی ۶ سال گذشته، عنوان کرد: به همین دلیل اختلاف قیمت بین نرخ دستوری و نرخ واقعی وجود دارد. با این حال اگر سفر‌های هوایی به تدریج توسط مسافران مدیریت شود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

تغییر شیوه تعیین قیمت بلیت هواپیما
به گفته سامانی، از این پس، هیچ سازمان یا حتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی قادر به قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نبوده و سقف قیمت‌ها بر اساس ارزیابی هر صندلی و با اعمال یک سود معقول تعیین می‌شود.

دولت طی سال‌های گذشته سعی داشت با نرخ‌گذاری دستوری به پیشرفت این صنعت کمک کند، اما این کار نتیجه نداد، با این حال با وجود آزادسازی قیمت‌گذاری بر بلیت هواپیما، این صنعت وارد فاز جدیدی از فعالیت خود خواهد شد و یک فضای رقابتی میان ایرلاین‌ها ایجاد می‌شود. بر این اساس مسافران بیشتری می‌توانند از هواپیما برای حمل‌ونقل استفاده کنند و ایرلاینی که با کمترین هزینه بهترین خدمات را ارائه دهد را انتخاب کنند.

منبع: کاما پرس

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر