قیمت‌های جدید بلیت هواپیما کی اعلام می‌شود؟

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های جدید بلیط هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد.
قیمت‌های جدید بلیت هواپیما کی اعلام می‌شود؟
کد خبر : ۶۸۶۲۵

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی طی روز‌های آینده نرخ‌های جدید بلیط هواپیما را روی سایت بارگذاری می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ‌های فعلی بلیط هواپیما توسط عوامل بازار سیاه تعیین می‌شود، گفت: به همین دلیل این نرخ‌ها مورد تایید ما نیست و معتقدیم آزادسازی قیمت‌گذاری باعث می‌شود نرخ‌های جدید از رقمی که در بازار سیاه تعیین شده، کمتر شود.

وی در رابطه با این مساله که آیا آزادسازی نرخ بلیط هواپیما منجر به افرایش چندبرابری قیمت آن نمی‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌گذاری بر اساس عوامل موثر در قیمت تمام شده شامل هزینه‌های تعمیرات، چک‌های دوره‌ای، هزینه‌های پرواز، سوخت، بیمه، خدمات زمینی و …. عمل می‌کنند. در این میان سقفی نیز مشخص می‌شود که فراتر از آن نرود و انجمن نیز بر شرکت‌ها نظارت خواهد کرد.

وی قیمت سوخت در رقم فعلی بلیت را ۶٠٠ تومان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی حتی یک ریال سود هم از بابت این سوخت ندارند و این در واقع یارانه دولت به مردم است. اینکه برخی مسئولان مطرح کرده‌اند که شرکت‌ها سود چند هزار میلیاردی بابت سوخت هواپیما دارند، صحیح نیست. در این رابطه انجمن نظرات خود را به دولت اعلام کرده که تاثیر تغییر قیمت سوخت بر قیمت تمام شده هر ساعت صندلی چقدر بوده و دولت هر تصمیمی بگیرد شرکت‌ها از آن تبعیت می‌کنند.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت هواپیما پس از آزادسازی چندین برابر نمی‌شود، ادامه داد: رقمی که سال گذشته به سازمان هواپیمایی اعلام کردیم نرخ ۵۱ دلار برای هر ساعت صندلی بود ولی شورای عالی هواپیمایی با ۴۱ دلار با نرخ مرکز مبادله هر دلار ۴۵ هزار تومان به جمع‌بندی رسید. این در حالیست که همین ارز هم به درستی و به صورت کامل به شرکت‌ها تعلق نمی‌گیرد و مجبورند هزینه‌های خود را از طریق دیگری تامین کنند.

به نقل از ایسنا، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان اضافه کرد: نرخ‌های جدیدی که شرکت‌ها اعلام می‌کنند، پایین‌تر از نرخ‌های موجود در بازار است؛ لذا معتقدیم آزادسازی باعث می‌شود حتی نرخ‌ها از نرخی که در بازار سیاه است کمتر شود. در این میان شرکت‌ها باتوجه به اینکه برنامه‌ریزی پرواز دارند باید صندلی‌های خود را عرضه کنند و اگر عرضه صورت نگیرد، ضرر می‌کنند؛ بنابراین تلاش می‌کنند در بازار قیمت‌های خود را به نوعی تعیین کنند که بتوانند تمام صندلی‌ها خود را تکمیل و نرخ‌های خود را تعدیل کنند.

منبع: کاما پرس

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر