رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: با اینکه قرار بود آییننامه توسط آموزشوپرورش، تدوین شود، در کمیسیون هیات دولت خلاف آن عمل کردند و از صاحبنظران وزارت آموزش وپرورش و نمایندگان قانونی ناظردرکمیسیون دعوت نکردند و در آییننامه نیز با اقداماتی همچون محدودسازی مشمولین، برگزاری آزمون و ارزیابی رتبهبندی توسط کارشناسان خارج از آموزشوپرورش، آن را بیراهه بردند. اما با ایستادگی مجلس و وزارت، این ایرادات رفع شد.
وی در مجلس وضع قانون رتبه بندی معلمان راحاصل تلاشهای بیوقفه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خواند و تصریح کرد: امیدواریم قانون رتبهبندی معلمان، عامل رقابت برای ارتقاء کیفیت تدریس و ارتقاء شأن و منزلت معلمان باشد و رضایت قشر فرهیخته را که نقش اصلی را در تربیت نسل آینده دارند جلب کند.
وی خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار میلیارد پیشبینی ما برای اجرای این قانون بود که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد آن در مجلس تصویب شد و مابقی مسایل مالیاش نیز پیش بینی شده ، ودر ادامه اجرامیشود.
وی افزود: ما در برابر اقدامات ناصواب ایستادیم و گفتیم اگر آییننامه قانون رتبهبندی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبهاش باشد در کمیسیون تطبیق آن را رد میکنیم و همین امر در اصلاح ایرادت نقش اساسی داشت.